Hei

Jeg har siklet på projektor en god stund nå og har funnet ut at det er dette jeg vil ha:

Sony VPL-HW15
DreamScreen V2 DynaGrey xWideFrame 16:9 170cm/77"
DreamScreen UltraFlat HDMI 1,3 1080P hvit 10,0m
CHIEF MFG Elite RPMA Universaloppheng - sort m/lås
CHIEF MFG Elite takplate sort
CHIEF MFG Søyle Fast 30 cm - Sort

Siden jeg aldri har eid en projektor (men jeg har god greie på bilde) så trenger jeg bare å få sjekket at mine vurderinger er greie.
De ufravikelige rammefaktorene er som følger:

Avstand bakvegg til lerret: 3.25m
16:9 lerret, ikke buet (av gode ikke-prinsipielle årsaker)
Ikke mindre størrelse på lerretet enn 170cm diagonalt (77")

Ut i fra mine beregninger med beregnet avstand fra linse til lerret på ca 2.5m (da har jeg en del å gå på) så har HW15 enda en del zoom å gå på når lerettet bare er 170cm diagonalt. Ideelt sett ville jeg gjerne hatt 92", men det blir litt i overkant/helt maksimalt zoom-messig og jeg ønsker å holde meg midt i zoomområdet på grunn av bildekvalitet (balansegang mellom best kontrast og mest lysutbytte dersom jeg har skjønt ting korrekt.

Jeg håper imidlertid at 77"/170cm på en avstand lerret->øyne på omlag 2.80cm blir stort nok.

Rommet kan gjøres så godt som helt mørkt men det er ingen batcave. Jeg tok grått lerret fordi jeg har inntrykk av at de fleste mener det bedre sortnivået veier opp for den tapte opplevde lysstyrken.

Men jeg har likevel et par spørsmål:
Finnes det noe lerret som anbefales fremfor Dreamscreen lerettet jeg har valgt? Og høres det fornuftig ut med grått lerret til denne projektoren og mitt rom?

I tillegg har jeg valgt 30cm forlengerstang på takfestet siden jeg har forstått det slik at HW15 kan vise et bilde som er 0.65 bildehøyder forskjøvet i vertikalretning. Det vil vel si at projektoren kan stå maksimalt 15% av bildets høyde høyere enn lerretets øvre kant? Dette går dermed ikke dersom festet monteres helt i taket dersom keystone skal unngås, noe det selvfølgelig skal.
Er jeg på nett her?

Jeg har forøvrig en EyeOne probe jeg har brukt til å kalibrere diverse TVer med svært godt resultat. Jeg regner med at jeg på et eller annet vis kan bruke denne til å kalibrere projektoren sånn noenlunde med visse modifiseringer i testmønstre for å kompensere for dynamisk iris og plassering? Stemmer dette?