Min første projektor! Trenger råd;) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da ble det bestilling av W5000, dynagrey 230 motorisert tab tension lerret, og basic kalibrering.
    Håper det holder med kalibrering av økonomimodus - at denne modusen gir nok lys selv om det ikke er 100% lyskontroll i rommet, spesielt dagtid (og lyse vegger/gulv/tak).

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Da ble det bestilling av W5000, dynagrey 230 motorisert tab tension lerret, og basic kalibrering.
    Håper det holder med kalibrering av økonomimodus - at denne modusen gir nok lys selv om det ikke er 100% lyskontroll i rommet, spesielt dagtid (og lyse vegger/gulv/tak).
    Grattiz! Et godt valg med tanke på bilde kvalitet i forhold til pris. Men uten 100% lys kontroll så hadde jeg valgt en annen pj tror jeg. Vi får håpe det fungerer godt likevel.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått den i hus og fyret den opp (dog uten lerret enda).
    Førsteinntrykket er at den bråker mer enn forventet, og mer irriterende enn forventet. Misforstå meg rett, det er ikke voldsomt, og ikke hørbart når man har på normalt lydvolum, men om man skrur av lyden, eller i stille scener er den godt hørbar. Og det er ganske høyfrekvent summing, bl.a. fra fargehjul tenker jeg. Jeg kan trolig leve med bildet, men det spørs om jeg ikke er nødt for å spytte inn mer penger for å få en stille prosjektor (uten fargehjul), f.eks. Sony HW15..

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjentar meg selv fra en annen tråd da det passer her også:

Da var BenQ W5000 levert inn, og HW15 kjøpt og sett et par filmer. Førsteinntrykk:

WOW!

Bildet er helt konge. Mer smell, dynamikk, kontrast osv. Dagslysscener er lysere, men samtidig detaljerte i mørke partier. Billyktene blender mer i et mørkt bilde. Og sort er sortere. Og bildet er sømløst, jevnt/glatt, "mykt", nesten litt "bling", men absolutt i positiv forstand. Tenker ikke over at det er mindre detaljert (noe jeg kanskje fryktet), bildet er skarpt og f.eks. urenheter i ansikter på folk synes godt.

Så nå er jeg faktisk nesten glad W5000 støyet bittelitt for mye for min del, ellers hadde jeg ikke gravd dypere i lommeboken. Men det var definitivt verdt det!! Og selvfølgelig, den er nesten helt tyst.

Forskjellen/forbedringen er egentlig litt overraskende, da jeg ikke trodde jeg kom til å se de så tydelige forskjeller uten å ha de ved siden av hverandre, som på messen. Og jeg trodde jeg kom til å savne "skarpheten" til W5000, og at Sony sitt "myke" bilde skulle bli for mykt/skjule detaljer. Men nei. Så konklusjonen er, har du pengene, så gå for Sony... Og er du litt følsom for støy, er det hvertfall ingen tvil!

(I tillegg er den jo litt mer plasseringsvennlig, både ift zoom, og det bildet kan jeg ha litt lenger ned, dvs. litt mere lens shift.)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny bildefremviser! :-D
    At HW15 er bedre på en del punkter er vel ingen bombe og det gjenspeiles jo også som du sier i prisen. Det er tross alt nesten dobbel pris. Disse to har jo forskjellige styrker og svakheter, men det som kan sies om begge er at de er meget gode til prisen.

Newcomer Habitats sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på denne tråden da jeg også er helt grønn når det gjelder temaet, og lurer på det samme som trådstarter.

Jeg tror jeg har bestemt meg for å bytte ut TV-en med en prosjektor.

Er ikke sikker på hvor mye jeg vil bruke på dette men vil gjerne holde meg under 15k.

denne på bruktmarkedet. Etter å ha lest noen tester ser det ut som en utrolig bra deal? Men den er riktignok gammel, så aner ikke hva den der er i forhold til nyere modeller til rundt 15k?

Har også sett litt på Benq w6000.

Innspill?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Habitats
    Henger meg på denne tråden da jeg også er helt grønn når det gjelder temaet, og lurer på det samme som trådstarter.

Er ikke sikker på hvor mye jeg vil bruke på dette men vil gjerne holde meg under 15k.

denne på bruktmarkedet. Etter å ha lest noen tester ser det ut som en utrolig bra deal? Men den er riktignok gammel, så aner ikke hva den der er i forhold til nyere modeller til rundt 15k?

Har også sett litt på Benq w6000.

Innspill?
    Benq pe8720 er fortsatt en meget god projektor så fremt at du får den til 4500-5000,-

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en w6000 være et bedre produkt?

Kan nenves at prosjektoren skal kobles til PC-en, og brukes til mye annet enn bare film, som spill, PC etc.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Nå vet jeg ikke om dette kun er et hyggerom, men vær klar over.
    At en projektor er ingen erstatning for et tv.
    For oss som bruker projektorer så er det til film, litt spilling, og av og til tv.
    Det er direkte slitsomt å se vanlig tv på stort bilde. Nyheter og dagligdagse tvprogrammer gjør seg dårlig på et stort projektorbilde.
    Du blir rett og slett sliten av å se på det.

Selv foretrekker jeg også å spille på tv i stedet for projektor.
    Blir ofte litt for stort og mister oversikten på et spill. Men fett er det en gang i blandt, men jeg ville aldri brukt KUN projektor i stedet for TV.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal sies at jeg ser egentlig svært lite på TV, og ser jeg på serier ol. ser jeg de på PC-en.

Har heller ikke tenkt til å ha et så enormt bilde, men tenkte meg noe rundt 2m bredt.

Hadde i utgangspunktet tenkt til å kjøpe en ny 55" TV, da jeg syntes 40" blir litt lite. Så falt tanken over på en prosjektor. Ser at utgiftene blir nogenlunde de samme, da jeg allerede har "lerrett" og et lysisolert rom.

Men takker for innspill

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en w6000 være et bedre produkt?

Kan nenves at prosjektoren skal kobles til PC-en, og brukes til mye annet enn bare film, som spill, PC etc.
    Styr unna W6000 da den ikke er egnet til det vi kaller hjemmekino (bl.a. ALTFOR høyt lysutbytte)
    Da må du heller se på W5000 som du nå får ny for under 12k. Sjekk også om du har rom som passer til denne da den er såkalt "long-throw".
    8720 er meget bra, men den er ikke full HD og prisen i annonsen er etter mitt skjønn altfor høy. Er enig med antiloop ang. pris.

Når det gjelder andre kommentarer i denne tråden så er ikke jeg enig i at det er slitsomt å se vanlig tv på stor skjerm. Jeg vet ikke hva det begrunnes med, men jeg synes det er helt kurant.
    Spilling på 100"+ er jo helt sjef! :-D

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å plassere prosjektoren i taket rundt 4m unna lerretet. Vet ikke hvor kurant dette er men. Har vel 5m å gå på totalt, om jeg trykker den helt inn i veggen.

Tenkte w6000 kanskje var bedre enn w5000 da den er dyrere. Men så feil kan man ta

Leste her at w5000 bråker en del, det vet jeg ikke om jeg er så glad i.

edit:
    Hvordan er det med lerret btw? Min far jobber med rullegardiner and such, og kan få laget en passende duk til en billig penge. Vil dette være greit nok, eller kreves et spesielt materiale for å få det beste bildet?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •