Problem med w5000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med w5000

I går fikk jeg satt opp min w5000 og startet med litt utprøving. Brukte vel rundt fire timer på tv, film og spill. Jeg var kjempefornøyd og gikk i seng som en glad mann. Men så..

Når jeg i dag skal skru den på for å nyte litt søndagssport oppdager jeg problemet. Når jeg skrur pj på fungerer oppstarten helt fint, men når den har funnet kilden blir bildet borte etter bare noen få sekunder. Lyset ved "LAMP" lyser rødt, og den skrur seg automatisk av etter noen minutter. Jeg har forsøkt å skru av hovedbryteren, bort med strøm, for så å starte oppstartsprosedyren på nytt, men samme problem inntreffer. Forsøkte også å bytte lampe med den andre jeg har liggende, men dette var naturligvis ikke årsaken. Noen som vet om dette er mulig å løse? Eller må denne inn til service?

Mvh espennl

Newcomer Mabuse sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står det en tabell i manualen som kan forklare det røde lyset? Er det noe som virker unormalt med vifta? Noe som kan blokkere luftgjennomstrømningen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun lyset på "LAMP" som lyser rødt. Og det er dette jeg finner noe merkelig. Det som står i manualen er at lampen er skadet, og at jeg trenger en ny lampe fra BenQ. Men jeg har nå testet med de to forskjellige lampene, den ene med 4 timer på baken og den andre med 0. Så virker rart om det er lampene det er noe galt med.

Det er ingenting som blokkerer viftene utenfra, og dette høres også fungerende ut den tiden den er på.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du prøvd å resette lamp-timeren også? evt resette projektoren for så å prøve på nytt?

jeg hadde et lignende problem på Epson en gang i fjor.. der hadde lampen gått ca 100timer i eco-modus, og helt plutselig, slik som deg, når jeg slo den på begynte "lamp" å blinke rødt, fikk ikke slått den på.. lampen viste seg å være fin på service, men hele innmaten i projektoren ble da byttet i garanti.

Det er vikti at du ikke tetter kanal til vifte, (ikke ha den for nært bakvegg dersom den får luft fra bakkant etc..)

ellers kan det rett og slett være at det er en feil med projektoren, ta kontakt med support og forklar problemet..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg rekker nok ikke å resette lamptimeren innen den slutter å vise bildet. Står bare på i noen sekunder før den slår seg av. Ang. luftingen så er det fri tilgang fra alle kanter.

Jeg får bare kontakte support og forklare problemet, som du sier. Takk for hjelpen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •