Epson Eh-tw2900 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser ikke ut som de har noen form for FI. Da begynner de å "yppe" mot TW4400/TW5500 og det er vel ikke bra...

Ser ut som TW3200 & TW3600 har samme kalibreringsmuligheter ifølge linken under. De tilbyr hvertfall begge modeller kalibrert. Dette var vel ikke mulig på TW2900 kontra TW3500 mener jeg...

Link til Tysk sjappe som har litt utvidet info:
    Google Oversetter

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om sony hw 10 er bedre enn EPSON EH-TW2900 ?
    Kan få kjøpt hw 10 brukt for 10 000 kr. så hvis den er endel bedre så tror jeg at jeg rett og slett går for en sony.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Ser ikke ut som de har noen form for FI. Da begynner de å "yppe" mot TW4400/TW5500 og det er vel ikke bra...

Ser ut som TW3200 & TW3600 har samme kalibreringsmuligheter ifølge linken under. De tilbyr hvertfall begge modeller kalibrert. Dette var vel ikke mulig på TW2900 kontra TW3500 mener jeg...

Alle Epsons modeller kan kalibreres (CMS). Når det gjelder TW4400/5500, så har disse Epsons "deep black" teknologi, og avstanden ned til de andre modellene er derfor relativt stor. Ergo skal det mere til enn FI før 2900/3500/3200/3600 kan "yppe seg" med disse to. TW4400 og TW5500 er altså i en helt annen klasse enn alle andre LCD-projektorer (uansett produsent).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonny85
    Noen som vet om sony hw 10 er bedre enn EPSON EH-TW2900 ?
    Kan få kjøpt hw 10 brukt for 10 000 kr. så hvis den er endel bedre så tror jeg at jeg rett og slett går for en sony.
    10K for en brukt HW10 er alt for dyrt. HW15 koster jo tross alt ikke mer enn 16K ny. Da bør den i tilfelle fremstå som ny, med tilnærmet 0 timer på telleren, og fortsatt bør du kunne prute litt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAdde gått 350 timer bare. kjøpt i juni.

Får prøve å prute ned til 8000 kr da...

Men Grom eller andre, hvem ville du anbefalt i rekkefølge på hvem som er best av epson 2900, hc 3800 og hw 10 ? Fordi jeg har på følelsen at det blir en av disse, hvis jeg ikke klarer å vente til hw 15 stuper ned i pris til 12-13 000

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått meg denne. Kopler til fra pc (ATi 5870, siste driver) med en DVI->HDMI kabel. Har relativt svære svarte barer på alle sider av bildet. Er nødt til å bruke overscan valget på projektoren (8%) for å fylle bildet, men det er åpenbart at pikslene ikke stemmer 1:1 da. Noen ideer om hva det kan være eller hvordan jeg fikser det?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer nok av ATI-kortet sender et nedskalert bilde til projektoren for å oppveie for evt. overscan projektoren gjør. Dette kan du endre ved å gjøre følgende på PC'en (går ut i fra at du bruker Windows...):

1. Åpne Catalyst Control Center (høyreklikk på desktop, øverste element i popup-meny)
    2. Velg i meny: Graphics --> Desktop & Displays
    3. Høyreklikk på display-enheten som tilsvarer projektoren din i det hvite feltet nederst i vinduet, og velg Configure
    4. Velg Scaling Options øverst i vinduet, og dra slideren helt til høyre (0%)

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt gammel tråd, men men

Flere TW2900 som har fått en grønn flekk i skjermbildet. Fikk det første gang når prosjektorn var halvt år gammel, og nå i jula, fikk en ny grønn "artifakt" på den prosjektor som jeg fikk tilbake fra Epson (nytt serienr=>ny prosjektor). Må belage meg på ny runde med demontering, support, innsending, ventetid og oppmontering

-Kai

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •