PT-AE500 OPTOMA H-30 benq 7800 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 66 av 66
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes "smooth screen" gjør bildet uskarpt på både AE300 og AE500.

Robert-

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Dette bllir for dumt. Hvis du påstår at AE 500 er uskarp, så har du enten sett et eksemplar av den som det må ha vært noe galt med (eller glemt å fokusere), eller så trenger du rett og slett en tur til optikkern. 8) Det er greit og være tilhenger av DLP og dens egenskaper, men og påstå at den er så overlegen på alle omeråder blir for dumt, og usant. Bildedkvalitet er til slutt subjektivt.
    Du må lese hele tråden. :roll:
    Jeg sier ikke at den er uskarp, jeg sier at smooth screen gjør overgangen mellom pikslene uskarp. Må alt fores med teskje. :wink:
    Og for 100 gang, jeg er ikke "DLP tilhenger". Det er et uttrykk så teit at jeg nesten får mark. Man er da tilhenger av det bildet en liker best. Om det produseres av DLP eller LCD projektor er da helt likegyldig for meg. Hadde det vært en LCD projektor på markedet som produserte bedre bilde enn det jeg har i dag, så ville jeg selvsagt ønske å bytte. Hadde jeg hatt mulighet til det hadde det sikkert hengt en god CRT i taket mitt. Jeg er tilhenger av bra bilde, ikke teknologien som produserer det.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal si denne tråden (med min hjelp) har tatt av i helt feil retning. ops:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det må jo være lov å mene noe her! Jeg har også sett AE500, og skjemmes ikke av å si av "smoothscreen" ikke tiltaler meg! Nå synes jeg ikke det ble så på viddene uskarpt, men såpass defokusert at jeg la godt merke til at det.

Når det er sagt; hvis en blir for absolutt, kan det tendere til å provosere noen... Har som nevnt i andre tråden en kamerat med LCD, og selv om teknologien har sine svakheter, produseres det er bilde som hele kameratgjengen synes er meget bra. Dette er imidlertid et AVforum, det vi bruker mye av tiden vår til å debattere hva som ikke er bra. DLP har jo fått høre godt om regnbuer og annet, så det må jo være greit også at LCD får kritikk for sine helt definitive svakheter. Det at en selv ikke bryr seg om disse svakhetene, er jo forsåvidt greit, og det er også viktig at LCD "leiren" normaliserer forholdene litt, ved å kommentere slik som her, men husk bare å forholde dere høflig og saklig "dette er for dumt" etc bidrar jo kanskje ikke i så måte, eller hva?[/i]

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en PT 500 + NorthQ 5001 DVD spiller . Bruker et Linear polariser filter , som også demper lyse . Har også brukt sort tape foran på linsa og det er kun bilde som sliper igjenom, har tapet alle fire hjørner helt inn til selve bilde, Tror det er det same som Max Iris ? . Så det er kun en liten firkant forran på linsa, som bilde slippes jenom . Bruker DVI med NorthQ 5001 , programert til å kjøre 1:1 Pixel maping til PT 500. Som leret bruker jeg malt gråt solgardin på 180 cm .Syntes bilde er meget bra ingen piksler å se og kontrast er også bra .Våres oppfatelse av kontrast er på MAX 1600:1 under veldig gode forhåld. Men nivåe på sort var veldig dårlig, men kom seg etter filter og taping, og grå malt leret. Rommet må også være helt lys tett. Har en LCD sjerm med kontrast 400:1 Same som panelene i Pt 500 . Sort nivået på LCD skjermen er så og si helt sort , og kontrast upåklagelig . Så kanske bak prosjeksjon er tingen . Noen som vet om man kan gå inni servismenyen og justere lys utbytte ned , istede for å bruke filter

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svart teip gjør ikke det samme for bildet som iris. det blir nok mer som maskering å regne så du slipper strølys utenfor bildet og det du da kan oppnå er høyere opplevd kontrast.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg