Kasteavstand på w5000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kasteavstand på w5000

Hei.

Jeg er ute etter en budsjett FullHD-projektor. De to jeg nå står igjen med er, som så mange andre helt sikkert, Sony HW10 og BenQ W5000. Jeg har et par raske spørsmål som kommer til å avgjøre mitt valg.

Hvilket bilde vil W5000 klare å levere på en kasteavstand på 3.22m med 1.60m bredde på lerretet (målt med projection calculator)? Zoomen er da på 1.10, og jeg tror det er dette som må bli målene for å få det til å passe i mitt, mildt sagt, begrensede filmområde. Jeg har mulighet til å utvide kasteavstanden med rundt 50cm, men da må jeg bytte plass på festet til projektoren, noe som jeg helst vil unngå. Men må man så må man, og dette vil det sannsynlig gjøre det mer aktuelt med W5000.

Når dette er sagt har jeg meget gode muligheter til å stenge lys ute, og jeg har både mørke vegger og tak som ikke vil gi særlig med refleksjon. Vil det da allikevel lønne seg å gå opp i pris for å få en mer omgjengelig projektor som HW10 for å tilfredsstille kravene ift. kasteavstand og bredde på mitt lerret? Og hvordan vurderer dere prisforskjellen, tatt de overnevnte punktene i betraktning, som nå er på +/- 4k?

Setter pris på svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennl
    Hei.

Jeg er ute etter en budsjett FullHD-projektor. De to jeg nå står igjen med er, som så mange andre helt sikkert, Sony HW10 og BenQ W5000. Jeg har et par raske spørsmål som kommer til å avgjøre mitt valg.

Hvilket bilde vil W5000 klare å levere på en kasteavstand på 3.22m med 1.60m bredde på lerretet (målt med projection calculator)? Zoomen er da på 1.10, og jeg tror det er dette som må bli målene for å få det til å passe i mitt, mildt sagt, begrensede filmområde. Jeg har mulighet til å utvide kasteavstanden med rundt 50cm, men da må jeg bytte plass på festet til projektoren, noe som jeg helst vil unngå. Men må man så må man, og dette vil det sannsynlig gjøre det mer aktuelt med W5000.

Når dette er sagt har jeg meget gode muligheter til å stenge lys ute, og jeg har både mørke vegger og tak som ikke vil gi særlig med refleksjon. Vil det da allikevel lønne seg å gå opp i pris for å få en mer omgjengelig projektor som HW10 for å tilfredsstille kravene ift. kasteavstand og bredde på mitt lerret? Og hvordan vurderer dere prisforskjellen, tatt de overnevnte punktene i betraktning, som nå er på +/- 4k?

Setter pris på svar!
    Ikke helt sikker på om jeg forstod hva du spurte om- Men i tommer vil du kunne få fra 65" til 79" med oppgitt kasteavstand.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble nok litt mye rundt grøten ift. det jeg egentlig lurte på. Hehe..

Har funnet ut at jeg kan få et bilde i den str. Så det er vel og bra. Men på projectorcentral kommer den røde skriften opp med "Recommended image brightness for rooms with ambient light", og det er også ganske langt frem før den beregner grønt lys. Men vil det i praksis bety at det ikke kommer til å bli noe problem for min del ift lys osv?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem alt som har med Recommended image brightness å gjøre, for den delen av kalkulatoren til projectorcentral er kun basert på maks oppgitt lysstyrke fra produsenten. Denne delen av "kalkulatoren" er dermed meningsløs, og gjør ikke annet enn å villede.

BenQ's projeksjonskalkulator:
    BenQ-Projection_Calculator

Velg rett projektor fra "dropdown menyen", sett 16:9 format, og velg tommer eller metrisk
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempemessig! Da er skremselspropagandaen fra pjcentral glemt Takker for svar. Tror jeg går for W5000 da denne er lavere i pris, og håper på fornøydhet med dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •