Mitsubishi HC 3800 - egen tråd. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 111
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jonny:

Mitsubishi HC4000 Projector Review
    Mitsubishi HC4000 Home Theater Projector Review - Overview

Mitsubishi's HC4000 will shortly be replacing the "award winning" HC3800 (awards from us, and other reviewers). It is basically in improved version of the older model.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Optoma HD20 eller HD200 skall klara de krav som du har.

Min sitter 209 från golv till mitten av objektiv och då har jag 79cm från golv till nedersta bildkant. Använder ingen som helst keystone eller nånting.

Med max zoom klarar jag att få 100" med 360cm från objektiv till lerret. 92" skall ju inte vara några problem då för dig.

Jag kan "simulera" dina mål ganska likt här hemma om du vill med en testbild.
    Om jag zoomar in 92" där den sitter så kan jag ju bara räkna ut hur lågt jag må hänga PJ för att det skall passa dina 50cm optimala höjde.

Er ikke optoma Hd20 og Hd 200 mye dårligere enn hc 3800 da?

Hmm så hc 4000 kommer snart å jah, kan få hc 3800 for 9300 kr nå, tror dere prisen på hc 3800 vil gå mye ned når hc 4000 kommer. Er det verdt å vente et par uker på liksom? Vanskelig det her...

Noen som vet hva hc 4000 vil komme på i pris da? Er ikke så interessert i å betale mer enn 12 000 kr

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonny85

Hmm så hc 4000 kommer snart å jah, kan få hc 3800 for 9300 kr nå, tror dere prisen på hc 3800 vil gå mye ned når hc 4000 kommer. Er det verdt å vente et par uker på liksom? Vanskelig det her...

Noen som vet hva hc 4000 vil komme på i pris da? Er ikke så interessert i å betale mer enn 12 000 kr
    Dårligare..för vem? Menar du specs? Vad hjälper det om en PJ har bättre specs när du inte ens kan få ut den bilde du vill ha av den pga fysiska omständigheter?

Gå inte i fällan som många gör..köp fel saker pga specs. Har man fysiska begränsningar så har man, inget man kan göra med det.

Hade HW15 kostat det samma för ett år sedan hade jag lätt köpt den. Min HD20 kostade då 9000, HW15 23,000. När det gäller fysisk plassering är väl HW15 bland de bästa som finns, framför allt i ett litet rum med låg takhöjd då den inte har offset.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok valgt Mitsubishien, men det er nok ikke så veldig stor forskjell.

Prisen vil neppe gå ned så veldig mye med tanke på at den allerede ligger veldig lavt i pris.

Den vil nok koste omtrent det same som sin forgjenger.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier du ville valgt Mitsubishien, men ville du ha valgt hc 3800 til 9300 kr, eller ville du venta på hc 4000 ?

Det som jeg vurderer nå er om jeg skal smelle til på hc 3800? Hc 4000 kan vel ikke være så mye bedre?

Hva ville dere ha valgt? Er jo også kjipt hvis prisen går ned 1000-2000 kr om 2-3 uker liksom ?

Noen forslag til lerret type for denne projektoren ?

Hva er best av grandveiw og dream screen til denne pj ? Skal som sagt ha 92"

Eller er det andre som er bra og billigere?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Projektoren har en offset på 29%. Det vil si at senter av linsen skal henge 29 prosent (av bildehøyden) over lerretets øvre kant.

92 tommer lerret har en bildehøyde på 115 centimeter, så projektoren må altså henge med senter i linsen 33 centimter over øvre kant på lerretet.
    Kliner du projektoren helt opp mot taket (lavtbyggende takfeste) så havner nok linsen minst 10 centimeter under taket. Derfra skal øvre kant på lerretet 33 centimeter lengre ned, noe som betyr at nedre kant på lerretet havner 45-47 centimeter over gulvet.

Har kjøpt meg dette takfestet her :
    Omnimount projektortakfeste - Elkjøp

Det ser jo ikke ut til å bygge så veldig mye det, men taket er ikke så veldig tykt, så bare håper at det holder. Skruene var utrolig lange, så får vel bare bytte dem med noen mindre. Får vel ikke noen som bygger enda mindre eller?

det er 2.05 i takhøyde hos meg. mener du fortsatt at det går bra med 45-47 cm fra nedereste ramme til gulv? med hc 3800 projektoren.

Skal bestille nå, men må bare forsikre meg nok en gang Gorm.

Har jo også vært innom tanken på optoma hd 200x for å være helt sikker på at jeg får plass til tv benken under lerretet. Men bildemessig er det mye som skiller hc 3800 mot optom hd200x ? i pris så er optoma ihvertfall 2000 billigere.

Har nå bestilt grandveiw grått 92"

Venter for svar, før jeg endelig bestiller

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man bruker denne så får man 39 cm og ikke 33cm.
    Mitsubishi HC3800 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt være den stemmer. Jeg regnet bare ut i fra offset oppgitt i spesifikasjonene til projektoren
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... Nå blir jeg veldig i tvil her.

Hvor langt over bakken blir da nederste del av lerretet da plassert?
    Når vi vet at høyden i stua er 2.05. jeg skal ha 92" lerret. og takfestet jeg har er denne : Omnimount projektortakfeste - Elkjøp

Ser det ut til at hc 3800 blir et dårlig valg i forhold til rommet mitt da?
    Har en tv benk under lerretet.

Hvordan er optoma 200x ? er den nesten like god som hc 3800 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då du har pj i taket (som de allra flesta har), sjunker ju nedersta gränsen ju större bild du vill ha. Offset gäller ju till övre kant. 39 cm från mitten av objektivet (tror jag) till övre kanten av bilden. Om du har objektivet på 2 meters höjd, blir alltså övre kanten 161cm från golvet. Lägg bara till höjden på hyllan till ytan från golv till översta kant på bild
    I ditt fall, 115 cm bild i höjd + hyllan under lerret + 2X svart maskering, vanligt med 2X5cm svart ram runt bilden.

50cm hylla
    115cm bilde
    10cm ram.

175cm + offset som är 39cm. 214cm får i alla fall jag det till.
    HD20/HD200 har 18 cm offset, så det kan hända den passar dig bättre. Jag har HD20 som är prick lika i specs som HD200, och jag är väldigt nöjd. Den låter kanske mer än de flesta ville accepterat, men jag tänker inte på det när jag ser film.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror faktisk det går akkurat.

Tv bordet er 40 cm
    hvis lerretet grandveiw er 125 cm bred
    og 39 cm fra taket
    så blir dette totalt 204 cm

Men må jeg regne med ramma ?Er det ikke bare selve duken man skal regne med ? altså 114 cm bred ?

Hva tror dere andre? kjipt å handle nå, så viser det seg at det ikke går Så må være 100% sikker.

Ellers er det noen andre projektor som blir anbefalt i 10 000 kr klassen ? har ikke så stor avstand fra linse til lerret blir ca 3.6-3.8 meter.

Hvordan er optoma hd 200x kontra hc 3800 ?

Ser jo at optoma er bedre egnet i min stue, med tanke på takhøyden. men har sett hc 3800 og syntes bilde var bra... så mest lyst på den

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klarer du 3,8 meter fra linse på W5000? I så tilfelle skulle ikke 92 tommer bilde være noe problem.
    Er det ikke uansett bedre å velge en projektor med lens-shift, når du har så lav takhøyde?
    Kliner du projektoren helt oppe i taket i et lite rom, så kommer den jo til å "gå varm" relativt raskt. Jo varmere miljø projektoren utsettes for, jo mer viftestøy vil du oppleve.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med Gorm. Lens shift är din lösning. Annars måste du ty dig till keystone, och det är ingenting att ha i hemmet.
    Det finns heller inget fäste för klin uppe i taket på centimetern. Din lösning med HC3800 är i så fall hylla med PJ fäst på undersidan. Det enkla för din del är ju att du vet att du må upp klin i taket oavsett, så montering av PJ vill bli enkelt för dig.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omnimount projektortakfeste - Elkjøp

Er det dumt å bruke det festet her eller? Har kjøpt den, men kan sikkert få byttet det.

Gorm: Er vel kanskje bedre å velge en med lensh-shift da... selv om jeg ikke helt vet hva det er, er det slik at man får bilde like under linsa?

Hadde egentlig bestemt meg først for w5000, men har en avstand fra vegg til vegg på 4.10, tror du ikke det blir litt lite? PJ vil jo bygges ut fra veggen slik at jeg får koblet til kabler osv.

Har også lyst på sony hw 15, men synes den fortsatt er litt for dyr.
    Så har jeg vært innom tanken på optoma hd 200x, men har ikke den endel dårligere bilde iforhold til hc 3800 ?

Noen andre anbefalte pj i som kan passe for rommet mitt og som ikke er for dyre?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W5000 fungerar i vart fall inte till ditt rum med annat än max 80" eller så.
    Har du de kronorna en HW15 kostar hade jag inte varit i det minsta tvivel. Från 315 cm får du över 100" om du vill det. PJ är stor, ja, men otrolig plasseringsvänlig tack vare zoom och lens shift. Den är också kanske den tystaste pj på marknaden för den prisen. 17k ny. Skulle tippa på att en ett år brukt ligger på 13.000.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den blir litt dyr, skal jeg ha en så dyr PJ så blir det epson 4400.
    Men er jo sykt mye spenn da...

Har sett bilde til hc 3800 og synes i grunn det var mer enn bra nok for mitt bruk. Men nå kan jeg da som dere skriver mest sannsynelig ikke ha den i kjelleren min ?

Noen andre anbefalinger til ca 10 000 pj som vil passe for kjelleren min ? Med omtrent samme bilde kvalitet som hc 3800

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson EH-TW2900 - Finn laveste pris, omtaler og informasjon omProjektorer

Den funkar fint i din källare. God pris dessutom.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var kjempe fin pris det mackanzocz, takker for tips. Skal se om jeg får lest litt om denne. Mener du den er omtrent like bra som hc 3800? Bildemessig?
    Bedre enn optoma hd 200 ? Har også tenkt litt på optoma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer nye modeller straks Johnny. Tw3200 til samme pris + tw3600

Kommer nok selv til å gå for 3200

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Till 9000 hade jag nog sett på den som en förstagångsprojektor. Hade den kostat 9000 när jag köpte min HD20 för 9000, hade jag nog valt Epson. Den låg väl på 13,000 då. Men sånn är det med allting. Du vill inte ångra på vare sig Optoma eller Epson i ditt fall. Ljuskontroll är så extremt mycket viktigare för en PJ alla gånger. Beräkna dig på att ha ett par meter av taket svart. Jag har halva taket i velour (sån billig Jysk) och det häver bildkvaliten flera nivåer kontra att ha tak som reflekterar ljus båda vägar. Detta gäller framför allt för dig med bara gnomehöjd i taket.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •