Mitsubishi HC 3800 - egen tråd. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 111
    Newcomer Klutter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Regnbuer har ikke vært noe stort problem for meg, men har jo dukket opp innimellom, men hovedsakelig i øyekroken når jeg beveger hodet. Har derimot ikke opplevd noen hakking. Hvordan den presterer sammenligned med de andre nevnte vet jeg dessverre ikke mye om :P

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonny85
    Hva er best av hc 3800, epson tw2900 og sony hw 10 ?

Har selv sett hc 3800 og synes igrunn det var bra bilde. men synes jeg kunne se litt regnbue når jeg forsøkte. Har ikke så god peiling på PJ generelt. Men synes jeg så bilde hakke litt, mulig det var hakk i plata eller noe? Dette var hos SOund garden
    Hvilken type miljø skal du benytte projektoren i? Maskert hjemmekino, stue med hvite vegge, eller noe midt i mellom?

Hakkingen du så er nok kilderelatert, og ikke generert i projektoren.

Dersom du skal benytte projektoren i lyse omgivelser (lyse vegger eller tak), så vil nok ANSI-kontrasten og lysstyrken til HC3800 være det som gir deg den beste opplevelsen. De to andre blir nok litt "blasse" i direkte sammelikning.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Gorm!

Jah har lyse vegger og lyst tak. og vil få en avstand på 3.6 meter fra linse til 92" lerret. Skal ha ramme lerret. dream screen eller noe anne, sett på adeo , har egentlig ikke peil, vet bare at det bør være grått ? tips til merker mottas med takk

Ser at man kan få hc 3800 for 9600 kr nå. Veil pris er 12 600 kr egentlig.
    er via pixmania, litt skeptisk til å kjøpe av dem, men sparer jo 3000 kr, så bør være verdi.

Så er jo også spørsmålet om en bør vente til de nye modellene kommer, for å se om prisene på de gamle vil gå ned... men dumt å tenke sånn kanskje ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en teknisk tråd, så vennligst hold prisjakten utenfor. Du kan eventuelt starte en egen prisjakt tråd under produkt- og prisjakt video
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det fint å ha projektoren i taket når takhøyden kun er 2.05 og lerret på 92"
    Vil vel få bilde midt på lerrete selv om det er lav høyde eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser der, men er vel bare avstand fra linse til lerret?
    Jeg lurte på i forhold til takøyden som er ca 2.05 høyt om dette rett og slett blir for lavt iforhold til 92" tommer med en avstand på 3.6 meter

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren har en offset på 29%. Det vil si at senter av linsen skal henge 29 prosent (av bildehøyden) over lerretets øvre kant.

92 tommer lerret har en bildehøyde på 115 centimeter, så projektoren må altså henge med senter i linsen 33 centimter over øvre kant på lerretet.
    Kliner du projektoren helt opp mot taket (lavtbyggende takfeste) så havner nok linsen minst 10 centimeter under taket. Derfra skal øvre kant på lerretet 33 centimeter lengre ned, noe som betyr at nedre kant på lerretet havner 45-47 centimeter over gulvet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for flott og utfyllende svar Grom!

45-47 cm over bakken er jo perfekt i grunn.

har kjøpt lavtbyggende takfeste også. Eneste som mangler nå er projektoren og lerret :P men det kommer i løpet av et par uker nå

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag: Heng opp projektoren først, og bruk vater for å påse at den henger vinkelrett (både sideveis og i lengderetning). Selv bruker jeg et lite vater, som jeg bare legger oppe på projektorens underside. Sjekk så hvor bildet havner på veggen, og heng opp lerretet til slutt. På den måten får du korrekt bildegeometri.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...

Da får jeg et lite problem her.
    Jeg har center høytaleren oppe på tv bordet og fra gulv til toppen høytaleren så blir det 58-59 cm. Etter det som du anbefaler så blir det jo da altså 11 cm for høyt.

Hva vil du anbefale å gjøre her? Har som sagt ikke kjøpt inn projektor og lerret. men har jo lyst på en stor skjerm da. Har jeg ikke annet valg enn å kjøpe mindre lerret her? i såfall hvor mye mindra må jeg eventuelt ha da ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å velge en annen projektor, som har mindre offset?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var litt kjipt, siden jeg akkurat har klart å bestemt meg for denne PJ her... men må vel kanskje innse at jeg må velge en annen pj da. Synd igrunn siden jeg kunne få denne til 9500 kr.

Forslag til andre pj som er like bra som hc 3800 eller bedre + som da takler å ha lerret 60 cm fra bakken til et tak på 2.05 -2.08 med 92 " lerret?

Hvordan er sony hw 15 ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HW15 klarer dette uten problemer, på lik linje med alle andre projektorer med optisk linseforskyvning (lens-shift).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, har tenkt litt nå!
    Er jo utrolig kjipt å måtte legge til over 6000 kr for å få hw 15.
    Så tror jeg vil sette center høytaleren ned i tv benken Så vil jeg kunne akkurat få plass til lerret akkurat 47 cm over bakken

Hvis ikke det er andre projektorer som er like hc 3800 da.. i forhold til pris og ytelse

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BENQ W5000 da? ca samme pris som M 3800

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde først bestemt meg for den, men avstand fra linse til lerret blir ca 3.6 meter, så blir for kort avstand hvis jeg skal ha 92" rammelerret, som jeg har planer om...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde først bestemt meg for den, men avstand fra linse til lerret blir ca 3.6 meter, så blir for kort avstand hvis jeg skal ha 92" rammelerret, som jeg har planer om...
    Har hatt denne prosjektoren ca 6 mnd og er veldig fornøyd. Gorm har sikkert rett når han anbefaler hw15 men i likhet med deg så var det et stykke unna budsjett. Jeg har forøvrig ganske lik "setting" som deg: takhøyde 2 m, avstand fra linse til lerrett er ca 3,3. Jeg har imidlertid et noe mindre lerret enn det du planlegger, tror mitt er sånn ca 178 cm i bredde og det fungerer ok mht offset. Jeg kunne fysisk ikke ha bredere lerret, men har heller aldri ønsket at det skulle være større fra denne avstanden (sitter rett under prosjektor). Kinofølelsen er definitivt tilstede

I motsetning til Hw15 var det endel å spare på å kjøpe denne fra USA. Er du eller noen du kjenner endel i USA så kan det vurderes. B&H Photo Video Digital Cameras, Photography, Camcorders er seriøs og tror jeg dengang betalte ca 7400 norske med frakt i USA. Valutaen er kanskje ikke like gunstig nå og er det via forhandler så er kanskje ikke 9400 noe å tenke på. God prosjektor er det uansett. Men dette er litt OT som Gorm var inne på.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, har tenkt litt nå!
    Er jo utrolig kjipt å måtte legge til over 6000 kr for å få hw 15.
    Så tror jeg vil sette center høytaleren ned i tv benken Så vil jeg kunne akkurat få plass til lerret akkurat 47 cm over bakken

Hvis ikke det er andre projektorer som er like hc 3800 da.. i forhold til pris og ytelse
    Optoma HD20 eller HD200 skall klara de krav som du har.

Min sitter 209 från golv till mitten av objektiv och då har jag 79cm från golv till nedersta bildkant. Använder ingen som helst keystone eller nånting.

Med max zoom klarar jag att få 100" med 360cm från objektiv till lerret. 92" skall ju inte vara några problem då för dig.

Jag kan "simulera" dina mål ganska likt här hemma om du vill med en testbild.
    Om jag zoomar in 92" där den sitter så kan jag ju bara räkna ut hur lågt jag må hänga PJ för att det skall passa dina 50cm optimala höjde.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av noblefart
    Har hatt denne prosjektoren ca 6 mnd og er veldig fornøyd. Gorm har sikkert rett når han anbefaler hw15 men i likhet med deg så var det et stykke unna budsjett. Jeg har forøvrig ganske lik "setting" som deg: takhøyde 2 m, avstand fra linse til lerrett er ca 3,3. Jeg har imidlertid et noe mindre lerret enn det du planlegger, tror mitt er sånn ca 178 cm i bredde og det fungerer ok mht offset. Jeg kunne fysisk ikke ha bredere lerret, men har heller aldri ønsket at det skulle være større fra denne avstanden (sitter rett under prosjektor). Kinofølelsen er definitivt tilstede

I motsetning til Hw15 var det endel å spare på å kjøpe denne fra USA. Er du eller noen du kjenner endel i USA så kan det vurderes. B&H Photo Video Digital Cameras, Photography, Camcorders er seriøs og tror jeg dengang betalte ca 7400 norske med frakt i USA. Valutaen er kanskje ikke like gunstig nå og er det via forhandler så er kanskje ikke 9400 noe å tenke på. God prosjektor er det uansett. Men dette er litt OT som Gorm var inne på.

Takhøyde hos meg blir ca 2.05 og fra vegg til vegg så er det 4.16
    Men det er klart jeg kan jo ikke kline PJ rett ved veggen, bygger jo litt ut slik at jeg får plass til ledniger osv. Så si 3.60-3.70? fra linse til lerret da. Og hvis jeg skal ha 45-47 cm fra gulv til starten av lerret så tror jeg det bør gå akkurat. Krysser fingrene for at Grom har gitt riktig informasjon her

Har veldig lyst på 92" bare håper det ikke blir for stor ?

Er det noen spesielle rammelerret som passer bedre til hc3800 projektor ? Har vurdert dream screen og GRANDVIEW , men holder kanskje en knapp på Grandveiw, og har mest lyst til å kjøpe det på elkjøp da jeg har 30 dager returrett. I tilfelle det blir alt for stor...

Jeg sjekket også pris fra den siden fra nettbutikken i USA, men var visst nesten ikke noe å spare iforhold til prisen i norge som er 9300 på det billigste. veil pris er jo 13 600 for denne PJ.

Kommer til å bestille hc 3800 hvis det ikke er noen nye billige PJ som skulle dukke opp veldig snart. Vet ikke om Mitsubitshi kommer med noen nye modeller snart?

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •