Mitsubishi HC 3800 - egen tråd. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 111
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tilbake for lenge siden :-)
    Alt er ok med ny firmware og greier.
    Det er manuell zoom og fokus. Det er ok for meg siden den henger i ro i taket og lerretet flytter seg ikke :-)
    Det er litt mer støy fra denne enn fra 6800 som er LCD.
    Du vil derfor høre den i rolige partier i filmen.
    Dette var ikke viktig nok for meg til å betale 8000,- i tillegg.
    Jeg ga 11500,- om jeg ikke husker feil. Veil er vel rundt 13000 tror jeg.
    Vurderte den vanlige som alle har, benq`en til 10000,- men valgte 3800 siden den er nyere, + at jeg likte meg i butikken som er en fysisk butikk.
    Betyr gjerne ikke så mye men jeg er litt gammeldags slik...
    Anbefaler pj`en.
    Svartnivået er godt.
    Litt mye metning på grønt rett ut av esken , men det er enkelt å justere slik du vil ha det. Bruker cinema mode og kjølige farger. Har bra kontroll på lyset i rommet. Ikke 100 %, men bra.

Newcomer JauJau sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Supert

Hørest veldig bra ut. Har også sett på w5000, men som du sier så er det ganske gammel teknologi i den. prismessig så er mitsuen ideel. har og sett på epson tw4400 men den er ganske dyr i forhald syntes eg. litt over smertegrensa egentlig :roll: .
    kommer nok til og gå for mitsuen når tida kommer, med mindre det blir prisras før eg er ferdig med kinoen min. .

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teknologimessig er det ingen komponenter i Mitsu´en som er "mer oppdatert" enn tilsvarende komponenter i W5000. Skjønner derfor ikke tankegangen med "gammelt" kontra "nytt" i den sammenhengen?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke så mye mer å skjønne enn at det er litt ok å ha noe som er bra som gjerne ikke alle andre har, og som ikke har stått så altfor mye om i norske blader. Lett for at mange har det samme siden det er den komponenten som er på tilbud og samtidig får et kjempegodt testresultat :-)
    Men på en annen side blir det lite erfaringsoverføring av slikt da...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Teknologimessig er det ingen komponenter i Mitsu´en som er "mer oppdatert" enn tilsvarende komponenter i W5000. Skjønner derfor ikke tankegangen med "gammelt" kontra "nytt" i den sammenhengen?

Jeg antok at det var en del forskjeller mellom desse 2. I og med at mitsuen er en så pass mye nyere modell.
    Du har nok testet dei begge 2, korleis vil du sei at dei klarer seg opp mot hverandre. Og er steget opp til epson TW4400 så stort som eg tror.??
    Er midt i en byggeprosess og vurderer kontinuerlig hvilken PJ eg vil ha i den kommende kinoen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W5000 er en mye "dyrere konstruksjon" enn Mitsubishien. Den har også CMS, noe HC3800 mangler.
    Når det gjelder TW4400, så er det som du tror, altså et solid hopp ytelsesmessig. TW4400 er i bunn og grunn en TW5000, der man har implementert noen funksjoner fra TW5500 (interpolering og super-resolution). Den har i likhet med TW5500, full CMS, men har ikke TW5500´s ferdigkalibrerte BT709 fargerom fra fabrikk. En kalibrert TW4400 er med andre ord ikke alt for langt unna ytelsene til storebror TW5500
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helsike.
    Eg anntok at mitsuen hadde mer oppdatert teknologi siden den er en betraktelig nyere PJ .
    Men det var som eg var redd med 4400en.
    Det værste eg vet er og kjøpe noe, for så og sittte igjen med følelsen av at eg egentlig ikkje er helt fornøyd. Dette er en uvane som har kostet meg mange kroner tidligere, og som ser ut til og komme til og gjøre det igjen :-D
    Eg har lest grundig gjennom annmeldelsen din av 4400en i hjemmekino og den ser unektelig ut som en topp PJ.
    Vel eg får drøye kjøpet av PJ til eg er helt ferdig med kinobyggingen i kjellern og se om den har kommet ned noen kroner til den tid.

Takk så meget for gode råd og innspill. Det er supert og kunne spør noen med lang erfaring og god oversikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå i butikken og få en demo om du har mulighet til det. Det er det beste.
    Jeg har ikke sett BenQ`en, selvsagt heller ikke hørt hvor mye den støyer.
    Det med støyen kan gjerne Gorm si noe om?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rollemann
    Gå i butikken og få en demo om du har mulighet til det. Det er det beste.
    Jeg har ikke sett BenQ`en, selvsagt heller ikke hørt hvor mye den støyer.
    Det med støyen kan gjerne Gorm si noe om?
    Tror at 4400en er den stilleste med rundt 25db

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW4400 er vesentlig mer stillegående enn W5000 ja. Det skyldes nok først og fremst mindre behov for kjøling i TW4400, da denne har mer effektiv lampekonstruksjon, med lavere varmeutvikling. I tillegg har den ikke noe fargehjul som produserer høyfrekvent støy.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikkje 100% sikker, men dei fleste merker har serviceavtaler med reperatørfirma. Dvs at dersom du får feil på din PJ så vil du kunne ta kontakt med Mitsu sentralet(dersom du kjøper M) og dei vil ordne resten for deg.
    Dette kan du event sjekke ved og kontakte M.
    Jeg har en HW-15 på vei i posten nå. Syntes prisen på den var knallbra hos avshop .Om det er noe og anbefale vet jeg desverre ikkje enda :-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de har HW-15 til 15995 på Lefdal.
    Det er jo enda billigere enn på avshop.
    Og På lefdal kan du få den tilsendt butikken uten frakt kostnadder.

Du får si ifra hva du synes om din nye PJ da

Tror det blir Benq 5000 på meg nå

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir kanskje endring for meg nå ?

Tror jeg må gå for Hc3800 den da rommet mitt er 4.10 og vil vel få ca 3.6 meter fra lerret linse til projektor. Vil det gå fint med 92" lerret da eller blir det for stort? Skjønte ikke helt den kalkulatoren, Er det nødvendig å proff kalibrere denne ? Hva har dere andre gjort ?

Noen som vet om 3.5-3.6 meter fra linse til lerret 92" blir alt for lite med benq 5000 ? Var en kompis av meg som mente det ikke gikk ?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    92" ser ut til gå greit med HC3800 det. Ideelt sett ifht kalkulatoren til Projectorcentral så er vel 96" den ideelle avstanden på 3,6 meter.

Når det gjelder proffkalibrering på HC3800 så er vel ankepunktet mot denne projektoren nettopp at den ikke har justeringsmulighetene for å komme helt i mål på den fronten. Men når du samtidig har et veldig lyst rom, med hvite vegger og tak, så vil jeg anta at høyere lysstyrke og dynamikk i lyse scener kanskje vil være viktigere enn å jage et sortnivå som du aldri vil få skikkelig til allikevel....

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er egentlig ikke vits å kalibrere denne, er det slik å forstå?
    Den er grei rett fra boksen?

Ser at mange ikke anbefaler denne projektoren, kjipt når jeg akkurat hadde bestemt meg...

Noen andre som kan anbefale meg andre projektorer i samme prisklasse? Maks 11 000 - 12 000 kr

EDIT: Vær vennlig å forholde tråden teknisk...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er verdt det eller ikke, er ikke jeg den rette til å spørre om. Send en mail til AVshop og hør deres mening?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil generelt si at de aller fleste projektorer har godt av kalibrering - i dette tilfellet av gråskalaen. Spørsmålet er vel mer om en skal investere flere tusen kroner på kalibreringen av en projektor en vet ikke lar seg justere inn 100% uansett... W5000 er jo en helt annen sak, den lar seg jo kalibrere til perfeksjon på både fargerom og gråskala, og da er kalibrering VEL verdt investeringen...

Hvis du skal ha en deg budsjettmodell tror jeg kanskje du klarer deg fint uten kalibrering av denne, men det må jo du (og lommeboka) nesten vurdere selv...

For øvrig; vennligt forhold tråden teknisk, diskusjon rundt pris tar en under egen tråd i kategorien "Produkt- og prisjakt".

Newcomer Klutter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt HC3800 en stund, og er veldig fornøyd. Ingen avansert kalibrering, men med de forskjellige pre-sets er den helt O.K. ut av boksen
    Keystone fungerer bra, uten veldig merkbart tap av kvalitet. Eneste virkelig negative er den nevnte viftestøyen, men etter et par titals filmer legger jeg ikke merke til den lenger.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har sett av HC3800 var veldig bra! :-) Når kinorommet mitt står klart, så blir det en slik.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er best av hc 3800, epson tw2900 og sony hw 10 ?

Har selv sett hc 3800 og synes igrunn det var bra bilde. men synes jeg kunne se litt regnbue når jeg forsøkte. Har ikke så god peiling på PJ generelt. Men synes jeg så bilde hakke litt, mulig det var hakk i plata eller noe? Dette var hos SOund garden

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •