Optoma HD20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19

Tråd: Optoma HD20

Newcomer znork sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optoma HD20

Noen som har erfaring med denne? Gjerne legg inn linker til tester også

Er den billigste full-hd pj jeg finner på nettet. 8990,- på Hifiklubben.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke så mye om den, men er på utkikk selv i samme prisområde. Har forstått det slik at Optoma HD200X har "tatt over" for HD20. (Noe lavere spesifisert men). Ser ut som om den kommer til å ligge på rundt 8-9000,- når butikkene får den inn. Pixmania har den til 8720,- mens Digital Impuls selger den for 8 blank om en måned.

k

Newcomer znork sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD200X er vel kun i svart og HD20 i hvit.. og etter testen i vg/lyd og bilde så tror jeg det blir bestilt en HD20 nå gitt, vil ha hvit da den "forsvinner" mer i taket på stua.

Budsjettprojektor mot nye høyder - Lyd og Bilde

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg har kjøpt HD-200x.
    Jeg syns denne gir et meget godt bilde til prisen.
    Send Schrodter en pm så kan sikkert han gi deg litt mere info.

Mener forresten at han har en hvit utgave.
    Han kjøpte sin fra Avshop i oktober.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag har haft en HD20 sedan snart en vecka. Det är min första PJ så ta mina kunskaper med en klypa salt. Jag är i alla fall otroligt nöjd med resultatet hittils. Jag har den mot en MDF målad i 1500 grå på 80". Första gången min unge sitter still i 2 timmar är nu när hon ser film på storformat. Bara det är ett betyg i sig själv.

Den är väldigt ljus rätt ut av kartongen, men ett par rundor med DVE gör massvis. Till under 9000 spänn kan det inte vara mycket som slår denna. BenQ W1000 såg jag på ett riktigt Lerret, och den var många klasser sämre en det resultat jag får hemma i vart fall. Bara fråga på så skall jag försöka svara på det jag kan med så öppet sinne jag kan. Kan också ta bilder om det önskas.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også siklet litt på HD20 en stund nå, men finner ingen som har den i Norge til en grei pris. Hvor har dere kjøpt den fra?
    Så at bhphotovideo.com har den til 999$, og de shipper til Norge, så kan være aktuelt da, får slenge med oppheng og lerret også da i tilfelle...
    Eller andre forslag?

Den vil bli brukt mest til PS3 (Call of Duty!) og Blu-ray filmer så håper den er på plass før jul :-)

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rockypondus
    Jeg har også siklet litt på HD20 en stund nå, men finner ingen som har den i Norge til en grei pris. Hvor har dere kjøpt den fra?
    Så at bhphotovideo.com har den til 999$, og de shipper til Norge, så kan være aktuelt da, får slenge med oppheng og lerret også da i tilfelle...
    Eller andre forslag?

Den vil bli brukt mest til PS3 (Call of Duty!) og Blu-ray filmer så håper den er på plass før jul :-)
    Som trådstarter nevner så selges den på Hi-Fi klubben!

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selges også på Eltema.no

Optoma HD20

Litt dyrere (9990,-) ligger også noen tester inne på siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nokon meiningar

Nokon meiningar om denne versus Benq w5000?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ingenting om HD20 men jeg vet at Benq w5000 er stor fysisk. Men jeg er veldig fornøyd med den tross størrelsen. Helt rått bilde.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at priser skal diskuteres i "Produkt og prisjakt". Hold dere teknisk og til ytelse her så kan det opprettes en egen tråd for beste pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer selv denne projektoren (HD20). Har også vurdert w1000, men forstår det slik på ulike forum, at w1000 faktisk er en dårligere projektor?

Jeg har også tilbud om å få kjøpe en BenQ PE8720 DLP for rundt 8 lapper. Prisen ny for 3 års tid siden var vel rundt 55 000 for denne. Den er ikke Full-HD, men vil den likevel være en bedre projektor for film og ps3?
    Til slutt lurer jeg på om Hd200sx er noenlunde det samme som HD20, hvertfall spesifikasjonsmessig? I såfall finnes den ned til 7990,- nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvar får du den så rimeleg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zentoo

Jeg har også tilbud om å få kjøpe for rundt 8 lapper. Prisen ny for 3 års tid siden var vel rundt 55 000 for denne. Den er ikke Full-HD, men vil den likevel være en bedre projektor for film og ps3?
    .

ville nokk godt for en full hd spesilet så lenge du har ps3,som kjører i 1080p full hd.
    BenQ PE8720 DLP kostet 55000 en gang, men ble solgt for 13-14000 for en ny på slutten.selges vell i dag for en 5-6000 kr brukt.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=56332&cat=5

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zentoo
    Jeg vurderer selv denne projektoren (HD20).
    Til slutt lurer jeg på om Hd200sx er noenlunde det samme som HD20, hvertfall spesifikasjonsmessig? I såfall finnes den ned til 7990,- nå.
    Som nevnt litt lenger opp,kjøpte en kompis av meg Hd200x.
    Jeg syns denne gir et meget bra bilde.
    Send Schrodter en pm.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Optoma HD20 installert og godkjent!

Har byttet ut Optoma HD70 med en Optoma HD20. Var fornøyd med HD70, og er nå veldig fornøyd med HD20. Jeg synes den er litt bedre på alt. Bedre innstilling/justerings muligheter, litt høyere oppløsning, litt høyere lysstyrke, litt bedre bilde og litt lavere støy fra vifte. Vel verdt oppgraderingen. Auto AI innstillingen er, som testene sier, ikke mye verdt - altfor treg. Ser ut som om det sitter en kar og skrur ned lyset manuelt når han ser at "oj, nå er det en mørk scene, da justerer jeg ned lysstyrken litt.."

Sammenlignet Optoma HD20 med BenQ W1000 i butikken, og syntes faktisk Optomaen var litt bedre.

Det var en ting som jeg ikke likte på Optomaen og det er at festet for takopphenget var endret. Det var større avstand imellom de tre skruehullene. Det var også et nytt skruehull som stakk høyere(!) opp enn de tre andre og på den måten er i veien for mitt takfeste som har en plate som skrues fast i projektoren, måtte legge imellom noen skiver så ordnet det seg.

Skal se første hele film etterpå på Optoma HD 20. Så dette er bare inntrykk etter installering/småtesting. Kommer med ny tilbakemelding i morgen tidlig.

/S

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut Mercury. Har selv en HD70 som vurderes byttet ut med en HD20, så jeg venter spent på nye tilbakemeldinger

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD 20, erfaring 2

Projektoren er bra. Men bildet er pga høyere lysstyrke litt blassere ut av esken. Så det blir nok litt justeringer til for å få bildet dit jeg vil ha det. Spesielt i mørke scener med mye skygge blir ikke det sorte sort nok synes jeg. Der hvor det er mye kontrast i bildet blir det helt sykt bra, som f.eks åpningsmenyen til MaxManus på bluray.

/S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Optoma HD20, erfaring 3

Har nå fått lekt litt med justeringene på denne projektor og blassheten i bildet slik det var "rett-ut-av-boksen" er nå så og si borte. Blir å finne DVE og AVIA platene og kalibrere projektoren. Impulskjøpte sort rullegardin på IKEA for å maskere ned lerret fra 16:9 til 2.35:1. Prøvde det litt nå i kveld og det ga enda bedre opplevd sortnivå. Dette var bra!

Anbefaler oppgraderingen fra Optoma HD70 til HD20, det er verdt pengene.
    :grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •