LG RD-JT91 vs. Benq PB6100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG RD-JT91 vs. Benq PB6100

Hej,

Jeg har fået denne information via mail om LG:

"När det gäller rotationen på färghjulet så är den på 3ggr, du kan se
    lite (men inte mycket) regnbågar i vissa sekvenser, framför allt fim med
    mycket svart och ljusa partier."

Er LG RD-JT91 så ikke mindst ligeså god som Benq PB6100 ?

Benq sælges nu heller ikke så meget i Danmark, men jeg kan købe LG her.

På forhånd tak.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann og velkommen til forumet.

Ser slik ut...veldig like data, ja :wink:

Har søkt på typebetegnelsen her og på www.AVSforum.com og finner ikke stort om denne pj.

91 Koster i Norge 12000 som er 3000 mere enn 6100. (prisantydninger)

I følge LG pressemelding (S) har denne 1500 AnsiLumens og ikke 1700 som står på noen nettsteder.

Link her:http://www.lgenordic.com/cgi-bin/surf.cgi?id=1044

Finner ikke ut om den har eco og/eller film-modus for senket lystyrke. 6100 har 705 AnsiL som styrke i eco-modus. I tilegg har 6100 3 års garanti hvor 1. året er bytte til ny (utenom pæra).

Husk også at BenQ er 2. største produsent av DLP pj'er og tilhører konsernet ACER. Produserer pj'er for bl.a. HP og Toshiba.

Håper andre kan bidra mere :wink:

mvh
    Bidda

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    I følge LG pressemelding (S) har denne 1500 AnsiLumens og ikke 1700 som står på noen nettsteder.
    Tjek dette link http://www.lgenordic.com/index.html?...gi%3Fid%3D1137

Der er også en pdf i venstre side, hvor der nederst står garanti bestemmelser. Der er 3års pickup & return, og 1000 timer på pæren. Desuden står der noget med pixel fejl. Jeg har sendt en mail til et dansk firma om dette, og de har sendt den videre til LG Sverige, så jeg får nok svar i morgen.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint!

Leste din link og det ser bra ut med unntak av ett tall og det er at den viser film med 1300 AnsiLumen?. Dette vil ødelegge sortnivået, håper den har en lavere styrke for filmframvisning, spør om dette også. Hva er prisforkjellen i Danmark mellom 6100 pg 91?

Støy: 25 dB i normal, tror det ikke før jeg får hørt det :wink: Se støymåling av 6100 i linken nederst til venstre.

Garanti: 1000 timer eller 30 dager på pæra. Dette er normalt.

Bidda

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er prisforkjellen i Danmark mellom 6100 pg 91?
    Jeg har fundet PB6100 et sted til 8950, men jeg kan ikke se den før jeg køber. Derfor vil jeg nok købe JT91 i stedet. Den koster ca. 9300 billigste sted nu, men falder sikkert snart, når den rigtig kommer frem.

Jeg vil høre efter det med lysniveau ved film, men opgiver producenterne som regel ikke højere lys end det er tilfældet ?

1000 timer eller 30 dage er normalt på pæren ? Vil det sige at hvis den ikke er gået i stykker indenfor de 30 dage er garantien væk eller løber den helt til de 1001 time ? Der er jo ikke 1000 timer på 30 dage.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rlauritsen
    Jeg vil høre efter det med lysniveau ved film, men opgiver producenterne som regel ikke højere lys end det er tilfældet ?
    Det hender nok det ja. Hold oss orientert om hva de svarer på din henvendelse 8)

Bidda

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1000 timer eller 30 dage er normalt på pæren ? Vil det sige at hvis den ikke er gået i stykker indenfor de 30 dage er garantien væk eller løber den helt til de 1001 time ? Der er jo ikke 1000 timer på 30 dage.
    Må være trykkfeil, skal sikkert være 100 timer. Det som gjelder er det som kommer først av 100 timer eller 30 dager. Det vil si at du har 30 dagers garanti på pære, tviler på at du klarer å se film mere enn 100 timer innen de 30 dagene. (Okey..da det går an :wink

BenQ har 1. året som reint bytte til ny pj, LG har henting og levering, det vil da si at du blir uten pj den tiden det tar å reparere pj'n.

Bidda

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ har 1. året som reint bytte til ny pj, LG har henting og levering, det vil da si at du blir uten pj den tiden det tar å reparere pj'n.
    Bidda
    Ok. Ved du så om det er samme garanti i hele Europa ?

Jeg tænker på at købe en Benq PB6100 i Tyskland billigt, men hvis den fejler, vil jeg jo ikke til at sende den til Tyskland, så skal det være sådan at jeg ringer til Benq support og de så fikser det, som de ville gøre, hvis jeg havde købt den i Danmark.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Ved du så om det er samme garanti i hele Europa ?

Jeg tænker på at købe en Benq PB6100 i Tyskland billigt, men hvis den fejler, vil jeg jo ikke til at sende den til Tyskland, så skal det være sådan at jeg ringer til Benq support og de så fikser det, som de ville gøre, hvis jeg havde købt den i Danmark.
    Verdensgaranti, du ringer et support nr. oppgitt i brukerveiledning. Fakser over kopi av kjøpekkvittring og i posten kommer ny (innen 1. året) Hovedsenteret i Europa ligger i Nederland. Så spiller ingen rolle hvor du har kjøpt denne i Europa eller Asia eller Usa (slik jeg har oppfattet deres garantier)

Bidda

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verdensgaranti, du ringer et support nr. oppgitt i brukerveiledning. Fakser over kopi av kjøpekkvittring og i posten kommer ny (innen 1. året) Hovedsenteret i Europa ligger i Nederland. Så spiller ingen rolle hvor du har kjøpt denne i Europa eller Asia eller Usa (slik jeg har oppfattet deres garantier)
    Ok, jeg må tale lidt med Benq om det, ellers er det samme garanti i Norge og Danmark, så jeg kan købe i Norge. Måske også smartere med sproget. I er nu nemmere at forstå end tyskere Men ved ikke om der kommer told på fra Norge, når nu I ikke er med EU. Der er noget med jeg skal betale prisen uden mva i Norge og så betale dansk mva, som er lidt højere (25%). Der er en fordel ved at købe i Tyskland, da der deres mva kun er 16 %, og det er kun denne moms jeg skal betale når det er et andet EU land.

Hvad koster en pære ?

Bruger du rigtigt lærred eller bare et rullegardin ?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er en fordel ved at købe i Tyskland, da der deres mva kun er 16 %, og det er kun denne moms jeg skal betale når det er et andet EU land.

Hvad koster en pære ?

Toll og Danmark har jeg lite greie på, antagelig best å kjøpe innen EU.

Pæra koster ca 4 tusen.

Brukte først Ikea Tupplur (grå, blendegardin) innntil at jeg kjøpte en Grandview 4:3 lerret.

Bidda

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte først Ikea Tupplur (grå, blendegardin) innntil at jeg kjøpte en Grandview 4:3 lerret.
    Bidda
    Ok, jeg bruger nok også Ikea Tupplur i starten. Kan du se stor forskel på Ikea og Grandview ?

Ang. LG RD-JT91 fik jeg dette svar i dag: "Der er 3 års onsite swap. Der er en 1000 timers garanti."
    En lampe koster jo også mere til en LG, så måske passer det med de 1000 timer. Jeg synes godt nok også det lyder lidt utroligt.

Men jeg har nu næsten bestemt mig for Benq. Overvejer dog også Sanyo Z2 pga. opløsningen på 1280x720, men den er også noget dyrere. Hvordan ser pc ud på Benq i 1280x1024 ? eller måske 1024x768 ?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg må tale lidt med Benq om det, ellers er det samme garanti i Norge og Danmark, så jeg kan købe i Norge. Måske også smartere med sproget. I er nu nemmere at forstå end tyskere Men ved ikke om der kommer told på fra Norge, når nu I ikke er med EU. Der er noget med jeg skal betale prisen uden mva i Norge og så betale dansk mva, som er lidt højere (25%). Der er en fordel ved at købe i Tyskland, da der deres mva kun er 16 %, og det er kun denne moms jeg skal betale når det er et andet EU land.

Hvad koster en pære ?

Ta båten til Oslo og legg den i en bag når du reiser tilbake! Tollfritt!

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste riktige blir å kjøre pc-oppløsningen direkte i 800x600. Da blir pixelmappingen perfekt. Hvis du kjører høyere oppløsning vil skaleren i projektoren prøve å "skvise" pikslene inn i en mye lavere oppløsning, og du vil tape både bildeinformasjon og nøyaktighet i forhold til 1:1 pikselmapping.

edit: nå må jeg bestemme meg; piksel eller pixel.....og dersom du synes 800x600 virker lo-tech, kan jeg love deg at det ser mye bedre ut enn man skulle tro på et stort lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Det eneste riktige blir å kjøre pc-oppløsningen direkte i 800x600. Da blir pixelmappingen perfekt. Hvis du kjører høyere oppløsning vil skaleren i projektoren prøve å "skvise" pikslene inn i en mye lavere oppløsning, og du vil tape både bildeinformasjon og nøyaktighet i forhold til 1:1 pikselmapping.

edit: nå må jeg bestemme meg; piksel eller pixel.....og dersom du synes 800x600 virker lo-tech, kan jeg love deg at det ser mye bedre ut enn man skulle tro på et stort lerret.
    Jeg har endelig set en demo af Benq PB6100. Det ser jo bra ud, selvom det inte er mørkt. Jeg kan godt se at den ikke viser sort så godt når det inte er mørkt, men den skal jo også bruges om aftenen til at se film på samt spille xbox :-)

Jeg tror måske jeg køber den i morgen, da jeg har set en masse test på den og gode anmeldelser. Jeg synes ikke jeg kan se regnbuer. Jeg ved jo også er garantien er helt fin med Benq ? Jeg kender jo inte LG 91 og har ikke set noget anmeldelser, så den ved jeg jo ikke så meget om.

LG har dog DVI indgang. Jeg synes ikke Benq har ret mange indgange. Hvilke kabler er det bedst jeg bruger, når den skal kobles til en pc og en xbox ?

Jeg glæder mig til nogle svar :-) Kan næsten inte vente til jeg skal købe den.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan godt se at den ikke viser sort så godt når det inte er mørkt, men den skal jo også bruges om aftenen til at se film på samt spille xbox :-)

LG har dog DVI indgang. Jeg synes ikke Benq har ret mange indgange. Hvilke kabler er det bedst jeg bruger, når den skal kobles til en pc og en xbox ?
    Heisann

Ved visning av film er du avhengig av lyskontroll i rommet for å få et bra sortnivå. Ved spill er dette ikke så nødvendig da der skjelden er så mørke bildesekvenser.

Beste tilkobling er komponent inn på vga porten for DVD og PC er vga-vga. Spill kan alternativt bruke s-video inngangen. Noen som er uenige?

Bidda

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved visning av film er du avhengig av lyskontroll i rommet for å få et bra sortnivå. Ved spill er dette ikke så nødvendig da der skjelden er så mørke bildesekvenser.

Beste tilkobling er komponent inn på vga porten for DVD og PC er vga-vga. Spill kan alternativt bruke s-video inngangen. Noen som er uenige?

Bidda
    Dvs. et 10 meter vga - vga kabel fra pc til projektor ?

og et 10 meter s-video fra xbox til projektor ?

Måske er det ikke nødvendigt med 10 meter, hvis det er et problem.

Bidda: Bruger du kun 16:9 ? Jeg kan se du grovmasker det allerede langt før det rammer lærredet.

Hvor lang tid har Jeres lamper holdt indtil nu ?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, dersom du har en modifisert xbox kan du jo kjøre progressive scan via komponent, dette gir et langt bedre resultat enn ved bruk av s-video. Så, dersom du ikke MÅ ha dvdspiller, men bruker pc til dette, ville jeg på det sterkeste anbefale å kjøre komponent fra xboxen. Hvis den derimot IKKE er chippet blir det jo en mulighet for å kjøre interlaced via komponent, hvordan dette blir i forhold til s-video vet jeg ikke, men bedre skal det nå uansett bli

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bidda: Bruger du kun 16:9 ? Jeg kan se du grovmasker det allerede langt før det rammer lærredet.

Hvor lang tid har Jeres lamper holdt indtil nu ?
    Heisann

Riktig det, bruker min 6100 bare som 16:9. Dette her med at jeg ikke har plass på veggen til et 4:3 bilde (høyde problemer). Har derfor valgt å lage en grovmaskering (mest for morroskyld). Mange mener at dette er unødvendig.

Timer viser nå nesten 200 timer (problemfrie)

Bidda

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig det, bruker min 6100 bare som 16:9. Dette her med at jeg ikke har plass på veggen til et 4:3 bilde (høyde problemer). Har derfor valgt å lage en grovmaskering (mest for morroskyld). Mange mener at dette er unødvendig.
    Ang. LG 91 fårjeg forskellig information rundt omkring. Jeg fik lige dette i en mail:

"Vedr. garanti.

Projektoren er omfattet af 3 års "return & repair" som dækker fabrikationsfejl. Return & repair betyder at vi for kunden indleverer den hos nærmeste servicecenter, hvor fejlen udbedres indenfor rimelig tid. Der accepteres ingen pixelfejl, disse vil blive udbedret skulle de opstå. Dvs. der ombyttes ikke, men fejlen udbedres såvidt muligt. Skulle dette ikke være muligt kan ombytning komme på tale.

Lampe

Med hensyn til lampen så er denne omfattet af 3 mdr. eller 1000 timers garanti, hvad der end måtte komme først. I langt de fleste tilfælde vil de 3 mdr. måneder udløbe først.

Jeg håber det hjalp lidt med svar på dine spørgsmål, det er iøvrigt en super projektor grundet at du ikke bare kan benytte den til præsentation men også til hjemmebio, spil og lign. Og så er den tillige med rigtig lydsvag, faktisk blandt de bedste på markedet."

Men så er Benq's garanti da bedre det første år ? og Benq har vel også 500 timer på lampen eller 3 mdr ? Ved godt det ikke er 1000 timer, men det bruger jeg heller ikke på så kort tid.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •