LG RD-JT91 vs. Benq PB6100 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    BenQ noe bedre garanti første året og det er som regel innenfor dette året at feil oppstår. Etter dette er LG bedre med full service på henting og levering.

Har du fått svar på lystyrke ved filmframvisning (eco-modus)?

Bidda

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Nja, dersom du har en modifisert xbox kan du jo kjøre progressive scan via komponent, dette gir et langt bedre resultat enn ved bruk av s-video. Så, dersom du ikke MÅ ha dvdspiller, men bruker pc til dette, ville jeg på det sterkeste anbefale å kjøre komponent fra xboxen. Hvis den derimot IKKE er chippet blir det jo en mulighet for å kjøre interlaced via komponent, hvordan dette blir i forhold til s-video vet jeg ikke, men bedre skal det nå uansett bli
    Min xbox er chipped. Kan jeg så køre component ? Jeg har købt kabel med s-video til xbox. Jeg kører i forvejen xbmc, som er helt fin til at streame ting fra pc. Derudover bruger jeg DVD Region X 2.0.

Jeg kan også se, at der er en analog YPbPr. Hvilket kabel skal jeg bruge for at aktivere den ? Nu bruger jeg vga - vga fra pc og s-video fra xbox.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Har du fått svar på lystyrke ved filmframvisning (eco-modus)?
    Jeg har ikke direkte spurgt om det. Der står bare 1300 og 1700, så ved jeg ikke om den kan gå længere ned. Nu har jeg købt Benq PB6100 og jeg synes den er god.

Men hvordan har I andre sat brightness, contrast osv. op ? Skal sort ikke være sort, når det er mørkt og der ikke er noget på skærmen. Jeg mener, den sender vel ikke noget lys ud, når alt er sort ? Jeg kan se en mørkegrå firkant på min væg hvor den i øjeblikket projekterer, men væggen udenom er mørkere. Det er sikkert bare indstilling, så derfor vil jeg gerne høre hvad Jeres indstillinger er sat på.

Mit billede er ca. 180 x 135 nu, og det er så fedt :-) Nu skal jeg bare have fat i det Tupplur fra Ikea, og have hængt projektoren op. Hvordan gør jeg lettest det ? Kan man ikke bare sætte en hylde på væggen og bore huller i til nogle skrue stænger og så sætte en møtrik på oversiden ?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rlauritsen
    Nu har jeg købt Benq PB6100 og jeg synes den er god.
    Gratulerer med 6100 :wink:

Men hvordan har I andre sat brightness, contrast osv. op ? Skal sort ikke være sort, når det er mørkt og der ikke er noget på skærmen. Jeg mener, den sender vel ikke noget lys ud, når alt er sort ? Jeg kan se en mørkegrå firkant på min væg hvor den i øjeblikket projekterer, men væggen udenom er mørkere. Det er sikkert bare indstilling, så derfor vil jeg gerne høre hvad Jeres indstillinger er sat på.
    Anbefaler deg å kjøpe DVE (Digital Video Essentials) en kalibrerings dvd. Det noe forskjell mellom pj'nene slik at du ikke "rått" kan bruke mine eller andres innstillinger. Uansett ser det ut til at felles senkes brightness og kontrast noe.

Sort er ikke helt sort, noe lys kommer, det er vel ingen pj som stenger av lyset helt. Flere har laget maskeringer for å fjerne det lille lyset som blir over og under ved 16:9 visning.

Mit billede er ca. 180 x 135 nu, og det er så fedt :-) Nu skal jeg bare have fat i det Tupplur fra Ikea, og have hængt projektoren op. Hvordan gør jeg lettest det ? Kan man ikke bare sætte en hylde på væggen og bore huller i til nogle skrue stænger og så sætte en møtrik på oversiden ?
    Fullt mulig det du beskriver, men det er ønskelig med justeringsmuligheter både vinkel opp/ned og sideveis. Beste plassering er 6100 snudd opp/ned (se bilder av min i linken under, fra Biltema) og festet i taket eller et slikt feste som "Dansken" har her:http://www.avforum.no/forum/viewtopi...c&start=45 også fra Biltema.

Lykke til og husk å lag en tråd under http://www.avforum.no/forum/viewforum.php?f=2 med bilder selvsagt.

Bidda

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er 100% sikker på at det står 1000 timer og ikke 100 timer ?
    1000 timer er i så fall veldig bra.

Emanon

[quote="rlauritsenMed hensyn til lampen så er denne omfattet af 3 mdr. eller 1000 timers garanti, hvad der end måtte komme først. I langt de fleste tilfælde vil de 3 mdr. måneder udløbe først.
    [/quote]

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok trykkfeil dette med 1000 timer, uansett kommer ihvertfall 3 mnd først :wink:

Bidda

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Garantien på LG JT-91

Hejsa...
    Jeres diskussion omkring garantien slutter her. :P

Der kan fås 3 års swop garanti (dog ikke på pæren :cry: ) på LG JT-91
    (det står nederst på siden)

check linket her:

http://www.home-cinema.dk/index.php?...projektor_jt91

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Garantien på LG JT-91

Sitat Opprinnelig postet av nicolair
    Hejsa...
    Jeres diskussion omkring garantien slutter her. :P

Der kan fås 3 års swop garanti (dog ikke på pæren :cry: ) på LG JT-91
    (det står nederst på siden)

check linket her:

http://www.home-cinema.dk/index.php?...projektor_jt91
    Bra garanti dette, helt klart. Men hva gjør det når pj er alt for lysterk, 1300 AL i eco-modus, til filmfremvisning.

Bidda

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •