Sony VPL-HW15 + lerret, oppsett.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony VPL-HW15 + lerret, oppsett.

Heia dere, etter at kjerringa fratok meg min pioneer plasma fra hjemmekinoen og satt den i stua så er projektor neste.8-) men trenger litt innspill fra dere, aldri hatt projektor.

har lest lenge å snust på Sony`s VPL-HW15, valger faller nok på denne. men trenger lerret og takfeste. legger ved skisse av rommet så dere kan komme med anbefalinger, vil gjerne gå for kurvet lerret.

slik jeg ser det må det enten bli ett 230cm lerret eller ett lydtransparent 265cm lerret? (sett på dreamscreen) har dali ikon 8 som bygger 25cm i bredden.

klarer jeg å projisere ett så stort bilde greit med sony`en med avstanden på rommet?

dette er bare mine tanker etter å ha lest meg ihjel på forumet her.. men kom gjerne med forslag.:-) rommet skal kun brukes til hjemmekino..

veggene er trepanel, og vinduene blir blendet, men litt trass fra kjerringa enda angående å male rommet svart.:roll:

langt og smalt rom som dere ser.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått den? Er du fornøgd?
    Hvor mye input lag på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enda ikke kjøpt den desverre..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei spennende planer du har her med kino : ) Var kanskje like greit att din bedre halvdel tokk med seg plasmaen opp i stua? men tilbake til spørsmålet ditt vedre kasteavstand og projektor. Projektoren trenger 4,5 meter fra linse til lerrett med 265 cm utifra det har sett på avstandsmåling. Og utifra tegningen du har skissa så ser jo det veldig greit ut! Ser ut som du har litt og gå på vedre avstand til lerrete kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heia, takk for svar

var til det bedre at min bedre halvdel tok plasmaen ja.. definitivt. endte opp med og kjøpe en brukt benq w9000,
    prøvekjørte pj igår etter å ha montert det opp. blir fantastisk morro. men trenger en kalibrering av både lyd og bilde.

og grått lerret er høyt på ønskelista. savner mere svart! har ett billig lerret på ca 100" idag som er kritthvitt. ingen behov da jeg har god lyskontroll, eneste litt for lyse vegger foreløpig..

hjemmekinoen begynner og bli grei nå for min del, kjører pioneer VSX LX70 receiver, pioneer BDP-51FD blu ray, dali ikon 8 front, 2x dali ikon sub, ikon vokal 2 senter, ikon on-wall bak. (mye dali ) benq w9000 pj + ps3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •