Kornete bilde: optoma hd65 eller The Wrestler (blu-ray)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kornete bilde: optoma hd65 eller The Wrestler (blu-ray)?

Er egentlig fornøyd med bildekvaliten på min HD65, og blu-ray filmene mine.

Men i dag kjøpte jeg The wrestler (blu-ray), og bildekvaliten er uskarp! kornete rett og slett! Hva kan dette skyldes? Har ikke "The wrestler" egentlig bra bilde?
    Andre filmer ser bra ut på pj'n untatt denne.

Likevel har jeg lagt merke til at bildekvaliten har blitt litt mere uskarpt enn før. Linsa som bør pusses? Pj'n har helt ny pære så er ikke den...
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne filmen har kornete / "dårlig" bilde.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Denne filmen har kornete / "dårlig" bilde.
    Har den det altså?

Blu-ray Review: The Wrestler | High-Def Digest
    I følge denne omtalen har den bra video/bilde kvalitet.. rart
    Kanskje utgivelsen her i europa er dårligere.

Har du sett den på blu-ray?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Har den det altså?

Er ikke dette et filter lagt inn med vilje for effekt?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Er ikke dette et filter lagt inn med vilje for effekt?
    Kanskje, for i menyen, og introen med bilder av hovedpersonen, avsiutklipp som filmes langs veggen ser skarpt og bra ut. Ellers så er det kornete.

Da er det sikkert et filter som er lagt til for effekten sin skyld. Da får jeg takle det :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det är stor skillnad mellan oskarp och kornig bild. Faktist är det tvärtom. Ju skarpare bild du har med en antal pixlar, desto kornigare blir den.

Oskarp bild får du om en kamera eller bildevisare inte är i fokus. Stoppa i en dvd med känd täthet på pixlarna, tex Lord of the rings på DVD. Ej uppskalerad är den såpass "tät" att det kan kallas referansemateriale på många sätt. Andra filmer är anime, tex "Biler" eller "Cars".

Spelar du av med PS3 eller vad för BD spelare? har du satt PJ i 1080i eller 720p?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Men i dag kjøpte jeg The wrestler (blu-ray), og bildekvaliten er uskarp! kornete rett og slett! Hva kan dette skyldes? Har ikke "The wrestler" egentlig bra bilde?

Likevel har jeg lagt merke til at bildekvaliten har blitt litt mere uskarpt enn før. Linsa som bør pusses? Pj'n har helt ny pære så er ikke den...

'The Wrestler' is a low-budget, independent film, and that's exactly what it looks like on Blu-ray. The 1080p/MPEG-4 AVC encode heightens the gritty, grainy feel, while immersing us in the sleazy bars, dingy arenas, and harsh winter exteriors that comprise the movie's set pieces. Although clarity is always good, don't expect any high-def fireworks; close-ups spotlight Rourke's craggy face and all of Randy's gruesome injuries, but never do we feel as if we're in the ring absorbing body blows or pouncing on opponents. One might think all the grain would disrupt night scenes, but black levels remain deep and stable throughout and no digital noise mucks up the low-lit images.

A welcome brightness bathes the suburban and beach exteriors, but the muted color palette rightfully keeps them from looking lush and idyllic. Occasionally, however, some nice saturation comes through, most notably when Randy pulls a green dress off the rack in a thrift shop. Fleshtones look pretty natural, from the pale skin of Tomei and Wood to Rourke's spray-on tan.

This is far from a bells-and-whistles transfer, but the folks at Fox have accurately replicated the look and feel of Aronofsky's film, essential elements for entering the characters' painful world and appreciating their respective journeys
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den det altså?

Jeg skrev "dårlig" i anførselstegn, fordi det av mange oppfattes som dårlig bilde når filmkorn vises (eller er tilført). Jeg så den på Blu-ray, bildet er OK/bra, men kornete. Og dette er antakeligvis bevisst, som de andre innleggene i denne tråden også antyder.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Det är stor skillnad mellan oskarp och kornig bild. Faktist är det tvärtom. Ju skarpare bild du har med en antal pixlar, desto kornigare blir den.

Oskarp bild får du om en kamera eller bildevisare inte är i fokus. Stoppa i en dvd med känd täthet på pixlarna, tex Lord of the rings på DVD. Ej uppskalerad är den såpass "tät" att det kan kallas referansemateriale på många sätt. Andra filmer är anime, tex "Biler" eller "Cars".

Spelar du av med PS3 eller vad för BD spelare? har du satt PJ i 1080i eller 720p?
    Spiller av med Sony bdp 350 på 1080p.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er et "kornete" filter på Tropa de elite/the elite squad, derfor denne også har "Dårlig" bilde?

Er det forresten normalt at fks. call of duty på xbox 360 er mye mindre skarpt på 92" pj/lerret sammenlignet med en hd ready 32" lcd?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen er laget sånn, for å se mer "ekte" ut, filter som er lagt på gjør filmen mer "sjuskete".

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    För mig låter det som om allting är uskarpt hos dig. Du har säkert massa mer peiling än så, men jag måste bara fråga: Vad för avstånd har du från linse till lerret? (exakt mål)

Får du ingenting att bli helt klart? Tetsat referanse kvalitet DVD, även fotografier? Igen, Uskarpt= ute av focus. Har ingenting med kornete att göra.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er et "kornete" filter på Tropa de elite/the elite squad, derfor denne også har "Dårlig" bilde?
    Er det et spørsmål til meg?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Er det et spørsmål til meg?
    Nei, tror ikke det. Skjønner ikke helt hva jeg har prøvd å skrive her

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    För mig låter det som om allting är uskarpt hos dig. Du har säkert massa mer peiling än så, men jag måste bara fråga: Vad för avstånd har du från linse till lerret? (exakt mål)

Får du ingenting att bli helt klart? Tetsat referanse kvalitet DVD, även fotografier? Igen, Uskarpt= ute av focus. Har ingenting med kornete att göra.
    Det meste er uklart ja. Eneste som ser bra ut er hovedmenyen til blu-ray filmer. Kill bill og rovdyr fks.

Har 92" lerret, avstanden fra linse til lerret er ca: 3,45 m

Noe unormalt med dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så om jag förstått rätt så verkar mörka bilder eller menyer vara mindre "blurry"? De syns bättre? Det är normalt att man ser mörka partier bättre, men inte skall ljusa scener bli "blurry" för det. Som jag ser det:

Du har för kort avstånd från PJ till lerret, enligt PC (Proj.Central) ligger du i gränseland till att få dåliga resultater. Som jag ser det bör du flytta PJ 50cm längre bak. Minst 3.7 meter och 106" är sweetspot för din PJ ser det ut som.

Du köpte den brukt? Satt alla inställningar till factory defaults? Ingen Keystone i bruk?(gud förbjud).

Ta PJ in i ett rum där du kan ha minst 3.7 meter till en flat ljus yta och se om bilden blir klarare. Blir den inte det är det något fel på den. (om du gått igenom alla punkter ovan)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så om jag förstått rätt så verkar mörka bilder eller menyer vara mindre "blurry"? De syns bättre? Det är normalt att man ser mörka partier bättre, men inte skall ljusa scener bli "blurry" för det. Som jag ser det:

Du har för kort avstånd från PJ till lerret, enligt PC (Proj.Central) ligger du i gränseland till att få dåliga resultater. Som jag ser det bör du flytta PJ 50cm längre bak. Minst 3.7 meter och 106" är sweetspot för din PJ ser det ut som.

Du köpte den brukt? Satt alla inställningar till factory defaults? Ingen Keystone i bruk?(gud förbjud).

Ta PJ in i ett rum där du kan ha minst 3.7 meter till en flat ljus yta och se om bilden blir klarare. Blir den inte det är det något fel på den. (om du gått igenom alla punkter ovan)
    Takk for svar, men om jeg flytter pj'n lenger bak klarer jeg ikke å zoome/tilpasse bildet til lerretet. Den avstanden jeg har nå er den lengste jeg kan ha fra linse til lerret uten at det blir for stort. Er elendig zoom på denne pj'n. Flytter jeg pj'n lenger bak klarer jeg ikke å "zoome" bilde ned til lite nok.

Skjønner?

Kjøpte den splitter ny. PJ var på rep. etter 20 timers brukt. Pære ble skiftet. Nye pære er nå brukt ca. 10 timer.
    Er ikke dårligere bilde enn det den var før rep. altså.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Förstår ditt dilemma ja...men innan du kan testa den i ett större rum kommer du aldrig få veta vad som är fel desvärre.

Ge fan i hur bilden ser ut när du testar på en flat vägg, bara du klarar att få bilden klart. Se bara till att PJ står i vater.

Ställ den på golvet i det största rum du har. Börja på 3.7 meter och zooma/dra pj längre bak. Får du aldrig klar bild är det fel på den. Får du klar bild från 3.7 meter eller längre bak sliter du. Då måste du göra större ingrepp på "lommeboka" är jag rädd. Se bara till att du testar den med vanligt materiale. Tex en DVD utan någon som helst uppskalering. Allting skall kunna vara klar bilde på vid rätt avstånd. Men skit in ger alltid skit ut. Det kommer man aldrig undan.
    Jag skall också nämna att jag är total noob på PJ's så min kunnskap stoppar nog här. Jag går enbart på ren logik hittils.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Wrestler er filmet på 16mm og er i tillegg 2.35 : 1 så den vil alltid være kornete "uskarp" og grøtete og er derfor absolutt ingen film å sjekke billedkvaliteten på projektoren mot.

Dra opp menyen i projektoren, still fokus så skarpt du kan på bokstavene i menyen. Gjør dette mens projektoren er nystartet (kald). Vent en halvtime til projektoren er blitt skikkelig varm og dra opp menyen igjen å sjekk om fokus er like bra som da projektoren var kald.
    Hvis den ikke har beholdt fokus; refokus!

Når projektor linse blir varm forandrer ofte fokus seg. Det varierer fra projektor til projektor, og kan variere fra gang til gang på samme projektor.

Projektorer med acryl linser er mest utsatt.

Alt dette er normalt for alle projektorer.
    Alle burde sjekke fokusen etter at projektoren er blitt varm

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne filmen er veldig kornete og det er meningen at den skal være slik. Jeg har lest flere reviews som også sier det samme. Ferdig med den saken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •