Epson-EMP-TW700 Oppsett.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson-EMP-TW700 Oppsett.

Heisann. Etter mye lesing på forum nå, så tror jeg at jeg har endt opp på en Epson-EMP-TW700. Epson-EMP-TW700 [EMP-TW700] - Kr.9.325,-Kr.7.690,- : hjemmekino spesialisten

Og lerret : Motorisert 16:9 lerret fra Esselte

Motorisert 16:9 lerret fra Esselte - Kr.2.990,- : hjemmekino spesialisten

Men jeg har et par spørsmål ang motorisert lerret:
    Er det sant at duken holder seg bedre ved å ha et slikt lerret, kontra et som er manuell rullbart?

Sitte avstand vil være på ca 3meter.

Jeg har også et par spørsmål ang feste av projektoren.

Bruker de fleste de vanlige tak hengte festene?
    SMS Takfeste med universal tilkobling - Kr.990,- : hjemmekino spesialisten

Eller kan man sette opp en enkel hylle fra ikea på typ 40cm som brukes som et bord på veggen. Eller kansje lage en kasse rundt den for å fjerne litt støy.

Vil gjerne ha noen tilbakemeldinger her.

Mvh Andreas Gullaksen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bra projektor

Sitat Opprinnelig postet av Gullak
    Heisann. Etter mye lesing på forum nå, så tror jeg at jeg har endt opp på en Epson-EMP-TW700. Epson-EMP-TW700 [EMP-TW700] - Kr.9.325,-Kr.7.690,- : hjemmekino spesialisten

Og lerret : Motorisert 16:9 lerret fra Esselte

Motorisert 16:9 lerret fra Esselte - Kr.2.990,- : hjemmekino spesialisten

Men jeg har et par spørsmål ang motorisert lerret:
    Er det sant at duken holder seg bedre ved å ha et slikt lerret, kontra et som er manuell rullbart?

Sitte avstand vil være på ca 3meter.

Jeg har også et par spørsmål ang feste av projektoren.

Bruker de fleste de vanlige tak hengte festene?
    SMS Takfeste med universal tilkobling - Kr.990,- : hjemmekino spesialisten

Eller kan man sette opp en enkel hylle fra ikea på typ 40cm som brukes som et bord på veggen. Eller kansje lage en kasse rundt den for å fjerne litt støy.

Vil gjerne ha noen tilbakemeldinger her.

Mvh Andreas Gullaksen
    kjøpte nylig samme projektor selv. skal ha den i hylle, innfelt i vegg. Denne pj er veeldig plasserings venlig. og velger du farge-modus "Theatre black 1" er viftestøyen minimal. Så att endel folk seier att denne støyer, er alt etter innstillinger

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått dette oppsettet nå. Men flytter ikke før 15desember, herregud hvor jeg gleder meg til å sette opp.

Ble sms takfeste på meg, siden jeg skal leie leiligheten så orket jeg ikke å lage en permanent løsning.

Tror vi skal få til å mørklegge rommet ganske mye, så håper jeg kan bruke Theater black 1.

Har du noen andre tips til denne projektoren, når det gjelder oppsett osv?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke anbefale å bygge inn projektoren uten SKIKKELIG lufting, ellers vil den gå varm.

Jeg bruker også Theater Black 1 men uansett har den Iris støy pluss en del summing. Dette er noe en legger merke til etter den første begeistringen over stort bilde har lagt seg

Ellers ikke noe spesielt å si. Brukte kalibrerings dvd for å justere kontrast, farge og lysstyrke på et enkelt hvis, men lite jeg trengte å stille. Vil uansett anbefale en slik plate, fåes f.eks kjøpt hos Feil oppstod

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger man å kalibrere når man kjører oppsetta fra pj? Slik som theater black1 etc?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gullak
    Trenger man å kalibrere når man kjører oppsetta fra pj? Slik som theater black1 etc?
    Alle projektorer som selges i dag vil i mer eller mindre grad få bedre bildekvalitet etter kalibrering.

En kalibrering kan gjøres overfladisk og enkelt med hjelp av en kalibrerings dvd/BD, eller ved hjelp av avansert utstyr med måleprober utført av en proff. Finnes også etterhvert en del privatpersoner som har satt seg grundig inn i hvordan en gjennomfører en skikkelig kalibrering.

Hvor mye penger en skal legge i kalibrering er opp til hver enkelt. Jeg tenker som så at en projektor i den prisklassen som TW700 ligger i ikke rettferdigjør leie av en proff, men innkjøp av en kalibreringsdisk til 2-300 kroner vil være fornuftig. Generelt er det også lurt å lese tester av projektorer, der står det ofte hvor gode de er "ut av esken" sammenlignet med etter skikkelig kalibrering. På den måten kan en til en viss grad vurdere om en kalibrering vil være verdt pengene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •