16:9 proj til ca 10.000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

16:9 proj til ca 10.000

Heisann, noen som kan anbefale en 16:9 proj. til rundt 10.000?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4:3 pj'er
    Infocus x1
    BenQ PB6100
    Acer PD112

Kan bare snakke for min egen del, men tror jeg hadde prøvd meg på DLP pj'er selv om disse er 4:3. Er fortsatt noe skralt utvalg opp til 10k. BenQ er vel den som er mye omtalt i det siste. Infocus x1 blir erstattet av x2. x2 egner seg IKKE til hjemmekino. Dette er er ren presentasjons pj. Sp 4805 kommer snart, veil 15. Sp 4805 blir vel den rimeligste ekte 16:9 dlp pj'en.

Regner med Bidda kommer snart og sier

BenQBenQBenQBenQBenQBenQBenQBenQBenQBenQ :wink:

Skal man ha native 16:9 i denne prisklassen må man over på lcd.

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: 16:9 proj til ca 10.000

Sitat Opprinnelig postet av ohkaasa
    Heisann, noen som kan anbefale en 16:9 proj. til rundt 10.000?
    Når du sier 16:9; mener du ekte 16:9, eller en som kan vise 16:9 materiale?

Mener du ekte 16:9 er det meg bekjent ingen som kan anbefales til under 10K.

Når det gjelder de som kan vise 16:9 materiale er Infocus X1 og BenQ6100 (til ære for Bidda) respektable innen ytelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

16:9 proj

Jeg mener ekte 16:9, som man bruker en 16:9 duk til ) hvilken er proj. er å anbefale som ligger nærmest 10.000 da? Jeg har en epson emp-30 i dag, det er en veldig billig proj, helt grei, men jeg har lyst på noe bedre, spesielt på kontrast epsonen har bare 400:1.

Det er litt irriterende med de svarte stripene over og under når man ser på 16:9 filmer med en 4:3 proj.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på maskeringen til Tiger :wink:

Det nærmeste prisleiet er vel da den nye infocus sp4805. Det er en ekte 16:9 pj. Ellers vil man også få svarte striper på 16:9 pj'er avhengig av formatet filmen er spilt inn i. Ellers må man se nærmere på LCD. F eks pt ae 500. Men denne er ikke spesielt plasseringsvennlig. BenQ 7800 er også ett alternativ. Men da må du nesten doble budsjettet.

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE ohkaasa

Til ca. 10K og ekte 16:9 er vel LCD da det eneste reelle alternativet. Se her for et forslag: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=8525

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Regner med Bidda kommer snart og sier

BenQBenQBenQBenQBenQBenQBenQBenQBenQBenQ :wink:
    Beklager..... :roll: , men 6100 er ikke ekte 16:9, selv om den viser dette bilde overbevisende 8)

Legg i nok til en 4805 eller masker slik som flere her har. prisantydning 15 lapper, eller 7800 til 18 lapper.

Se linker i linken nederst.

mvh
    Bidda

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg hadde gått for en sp4805 da.
    DLP er nu bedre enn LCD synes jeg.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Vi har i slutten av forrige uke, og begynnelsen av denne testet en god del projektorer til en bildespesial. Vi har så langt testet Optoma H30, Infocus SP4800, Sanyo PLV-Z2, Epson TW200 og TW10.
    Rangeringen av bildekvalitet er lik presentasjonen ovenfor. Optoma H30 er ørlite grann bedre enn SP4800 (X1), mens disse to er enormt langt foran nummer 3 som er Sanyo PLV-Z2. De to Epson modellene er ikke forenelig med bra hjemmekinobildet i det hele tatt. TW200 er heller ikke verd prisforskjellen ned til TW10, og prisforskjellen her burde ikke vært mer en 1 til 2 tusen kroner. Det viser seg at økt oppløsning ikke nødvendigvis er det samme som økt bildekvalitet. Den helt klare konklusjonen så langt er at sortnivå er alfa omega, og at det betyr mye mer for bildekvalitet enn oppløsning. Vi har selvsagt mange projer igjen å teste, men det har allerede dannet seg et ganske klart bilde.
    En ting som har overrasket meg er at det ikke er mer ro i bildet fra LCD. DLP projektorene har jo som alle vet litt uro i sorte (mørke) sener siden speilene der jobber veldig intenst. Men denne uroen kan ikke sammenlignes med det vi opplever fra alle de LCD projektorene vi har testet så langt. Her er det vertikal bending som står for uroen, og dette oppleves som veldig slitsomt å se på. Dette er spesielt ille i sener hvor kameraet er i bevegelse og selvsagt ved panoreringer. DLP’ene er bare ”heaven” å se på i forhold.
    Må også nevne at vi ikke oppfatter DVI signalet som noe vesentlig bedre enn komponent signal. Alle projektorene er testet med komponent signal (de som har DVI er testet også med denne tilkoblingen) fra Pioneer 868.
    Vi har også foret de med HD signal fra HTPC (Coral Reef Adventure) i 720p oppløsning. PLV-Z2 og TW200 som begge er 1280x720 burde gjort rent bord her, men ble begge to fullstendig akterutseilt av de to 800x600 oppløste DLP projektorene.

Min konklusjonen er altså at en ikke skal la seg styre utelukkende av oppløsning, men heller satse på sortnivået. Det betaler seg.
    Anbefaler å lese denne tråden.

Når det gjelder 4:3 vs 16:9 i denne priskategorien så.. tja... tror ikke man burde feie 4:3 helt av banen. Får respektabelt 16:9 bilde av f eks x1 (i forhold til pris riktignok, sett bort i fra regnbuer)

Mvh

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: 16:9 proj

Sitat Opprinnelig postet av ohkaasa
    Det er litt irriterende med de svarte stripene over og under når man ser på 16:9 filmer med en 4:3 proj.
    Se min grovmaskering, link i linken underst til venstre.

Bidda

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •