Feil med prosjektor eller pære? PT-AE900E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil med prosjektor eller pære? PT-AE900E

Hei.

Jeg kan først og fremst si at jeg har lite til null peiling på prosjektorer, og trenger derfor litt hjelp.

Jeg har fått en brukt prosjektor av en venn. Prosjektoren er av typen panasonic PT-AE900E. Kameraten min mener at prosjektoren er i helt fin stand, med unntak av at den trenger ny pære. Nåværende pære har gått i 2.850 timer.

Jeg skrudde på prosjektoren i dag for å sjekke ut bildet og for å se at pæra virkelig trenger å byttes ut. Det jeg oppdaget var svarte, tydelige vertikale streker over hele skjermen. Strekene har lik avstand mellom hverandre.

For meg virker det mer som det er noe feil med prosjektoren enn at det er pæra som begynner å bli ferdig. Jeg har null peiling på prosjektorer som sagt, da dette er min første, men jeg ville trodd at en døende pære ville miste farge eller noe lignende heller enn å produsere slike streker.

Så mitt spørsmål er vel egentlig om problemet kan være noe annet enn pæra med allerede mye brukertid. Hadde vært kjedelig om jeg investerte i ny pære, så viste det seg at problemet er med selve prosjektoren.

På forhånd, takk for hjelpen.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ytterst tvilsomt om de sorte strekene blir generert av lampen, og jeg vil tro det er andre årsaker. Har du mulighet for å ta et bilde?

Sitat Opprinnelig postet av Fiveoh
    Hei.

Jeg kan først og fremst si at jeg har lite til null peiling på prosjektorer, og trenger derfor litt hjelp.

Jeg har fått en brukt prosjektor av en venn. Prosjektoren er av typen panasonic PT-AE900E. Kameraten min mener at prosjektoren er i helt fin stand, med unntak av at den trenger ny pære. Nåværende pære har gått i 2.850 timer.

Jeg skrudde på prosjektoren i dag for å sjekke ut bildet og for å se at pæra virkelig trenger å byttes ut. Det jeg oppdaget var svarte, tydelige vertikale streker over hele skjermen. Strekene har lik avstand mellom hverandre.

For meg virker det mer som det er noe feil med prosjektoren enn at det er pæra som begynner å bli ferdig. Jeg har null peiling på prosjektorer som sagt, da dette er min første, men jeg ville trodd at en døende pære ville miste farge eller noe lignende heller enn å produsere slike streker.

Så mitt spørsmål er vel egentlig om problemet kan være noe annet enn pæra med allerede mye brukertid. Hadde vært kjedelig om jeg investerte i ny pære, så viste det seg at problemet er med selve prosjektoren.

På forhånd, takk for hjelpen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har jeg mulighet til. Skal legge ut et bilde i kveld, når jeg kommer fra jobb.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Da har jeg fått tatt noen bilder. Jeg gikk også inn på menyen på prosjektoren og testet flicker funksjonen. Da fikk jeg opp tre forskjellige bakgrunner, en var blå, en var rød, og en var grønn. Strekene var kun synlige på den grønne bakgrunnen. Kunne ikke se dem på den blå eller røde i det hele tatt. Vet ikke om det betyr noe, men tenkte jeg skulle informere om det.
    Vedlegg 57145
    Vedlegg 57146

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre dette er åpningsscenen på serien Dallas, så er det noe seriøst galt ja. Det har som AK påpeker, ingen ting med lampen å gjøre. Enten er det en feil på det grønne TFT-panelet, eller så er det feil med bildeprosessering. Uansett, projektoren må på service. Spørs om ikke du bør vurdere å bytte den ut, med mindre du fortsatt har reklamasjonsrett (5 år).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer aeon2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg hadde nøyaktig det samme problemet.
    Hans PT-AE900 var 3.5 år gammel.
    Den ble sendt til England for garanti-reparasjon og kom tilbake en uke senere.
    Mesteparten av innmaten var byttet ut, inkl iris.
    Fantastisk service fra Panasonic - helt uten kostnad.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpen alle sammen.
    Da får jeg prøve å få den reparert før jeg bruker penger på lampe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •