Ny Full-HD projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Full-HD projektor

Har drivi å tenkt litt på å kjøpe ny projektor men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe Og om jeg skal kjøpe nå i det heletatt :S

Har sett på BenQ w5000. Men jeg skal flytte til våren så jeg vet ikke helt hvor mye vits det er å kjøpe akkurat nå.

Har også hatt litt lyst på Sony VPL-HW10, eller kanskje vente litt på at Sony VPL-HW15 skal synke i pris. Men er de to fra sony SÅ mye bedre enn BenQ w5000 ?

Tror dere jeg vil se noen særlig forskjell på et 120" lerret ?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zoom
    Har drivi å tenkt litt på å kjøpe ny projektor men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe Og om jeg skal kjøpe nå i det heletatt :S

Har sett på BenQ w5000. Men jeg skal flytte til våren så jeg vet ikke helt hvor mye vits det er å kjøpe akkurat nå.

Har også hatt litt lyst på Sony VPL-HW10, eller kanskje vente litt på at Sony VPL-HW15 skal synke i pris. Men er de to fra sony SÅ mye bedre enn BenQ w5000 ?

Tror dere jeg vil se noen særlig forskjell på et 120" lerret ?
    Skal du alikavel vente, så vent.
    Men du får en meget bra PJ i HW10. Hvis du tolererer såkalt regnbuer via DLP PJ så er intet bedre i markedet enn BenQ5000. Jeg har jo WV50 fra sony selv og har derfor en forkjærlighet for disse PJ. Så mine råd må taes med en viss klype salt.

Jeg tror Sony HW10 eller 15 er de som gir mest ytelse for kronene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke sån at benQ w5000 ikke hadde regnbue efekt ? fordi at den hadde flere fargehjul eller no?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle projektorer som benytter fargehjul har regnbueeffekt. Om man ser dem er en annen sak. Personlig så kan ikke jeg ha dlp pga jeg ser dem og får vondt i hodet av dlp projektorer med fargehjul.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DLP PJ vil altid pga teknoligien være noe belemret med regnbue effekt. Men det er ikke alle som opplever dette, og etter vært er det blitt mindre. Man må nesten sjekke ut selv om man er følsom for dette. Jeg er ikke spesielt følsom for dette, dog har jeg sett det. Men etter vært mindre faktisk. 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes DLP projektorer som ikke har fargehjul og derfor heller ikke regnbuer. Disse benytter seg av 3 dlp chipper, en for hver primærfarge (rød, grønn og blå). Ulempen med disse er prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    DLP PJ vil altid pga teknoligien være noe belemret med regnbue effekt. Men det er ikke alle som opplever dette, og etter vært er det blitt mindre. Man må nesten sjekke ut selv om man er følsom for dette. Jeg er ikke spesielt følsom for dette, dog har jeg sett det. Men etter vært mindre faktisk. 8)

Når jeg hadde Optoma HD70 kunne jeg framprovosere regnbue-effekt ved å feks flytte øynene mine raskt fra en plass til en annen plass i bilde. Men det plaga meg aldri egentlig

Er det store forskjeller på SXRD og DLP ? eller er de nogenlunde like ?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zoom
    Når jeg hadde Optoma HD70 kunne jeg framprovosere regnbue-effekt ved å feks flytte øynene mine raskt fra en plass til en annen plass i bilde. Men det plaga meg aldri egentlig

Er det store forskjeller på SXRD og DLP ? eller er de nogenlunde like ?
    Sony sin SXRD teknolig er enormt forskjellig i forhold til DLP da de ikke benytter fargejul. Det betyr intet regnbueeffekt. Dernest er at rasteret(som har vært DLP PJ styrke i forhold til LCD) er krympet inn til nesten intet. Første gangen, så var jeg overasket over dette. Ingen bildepunkter å se. Helt utrolig og litt merkelig for min del.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •