hjeelp. ps3 til projektor..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjeelp. ps3 til projektor..

hei.

jeg har en panasonic pt-ae300e lcd projektor, og har kjøpt meg ps3 som jeg tenkte å koble til projektorn.. jeg kjøpte da en hdmi - dvi kabel *for det er jo kun dvi-d kontakt på projektorn å ikke hdmi.. koblet hdmi til ps3 og dvi i projektor men ikke bilde.. prøvde meg på hdmi videoutdata og komponent/d-link uttdata men ikkno bilde kommer.. får svart bilde inimella så den må jo få litt kontakt men bilde er svart..

Har gjort meg opp noen teorier da.. leser på nettet att ae-300e kun støtter dual link dvi, jeg har kjøpt en hdmi -dvi single link. kan dette være feilen? att jeg kun trenger bytte til en hdmi - dvi duallink? eller støtter rett å slett ikke projektoren ps3 via dvi? når jeg velger component/d-link uttdata på ps3 så kan jeg velge 576p, 720p, 1080i og 1080p..

takker på forhånd for hjelpende svar,

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er du sikker på at hdmi er aktivert i menyen på ps3 og projektoren og att du har sat ps3 til oppløsning som projektoren støtter. etter det jeg kan forstå så må ps3 stå i 576p .

.....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PT-AE300 støtter ikke HDCP på DVI-inngangen om jeg ikke husker feil. Om så er tilfelle vil du ikke få bilde med noen slags HDMI-DVI kabel. Det beste du kan gjøre er å bruke komponentinngangen på AE300, f.eks en sli: Sony Playstation 3 Component Kabel - Sony - Playstation, tilbehør - Sony Playstation 3 Component Kabel - Netshop.no - pc data foto minne digital

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar, ser ut til att jeg bestiller en component ps3 kabel og kobler fra ps3 til receiver også kjøper jeg en vanlig component kabel og drar fra receiver og til projektoren..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å hold På knappen på ps3 lenge inne når du skrur på ps3. Du skal vente til du hører et ekstra pip fra ps3. Da vil ps3 resete video innstilingene og sette seg opp etter hva du har koblet til.

f,eks. Når jeg har brukt HDMI på min hdtv og tar med meg ps3 til en kamerat som har en gammel kasse tv og må bruke scart kontakt må jeg holde ps3 på knappen lenge inn til det ekstra pipet kommer for å få bilde.

mvh,
    Tommern7

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Takk

Sitat Opprinnelig postet av tommern7
    Prøv å hold På knappen på ps3 lenge inne når du skrur på ps3. Du skal vente til du hører et ekstra pip fra ps3. Da vil ps3 resete video innstilingene og sette seg opp etter hva du har koblet til.

f,eks. Når jeg har brukt HDMI på min hdtv og tar med meg ps3 til en kamerat som har en gammel kasse tv og må bruke scart kontakt må jeg holde ps3 på knappen lenge inn til det ekstra pipet kommer for å få bilde.

mvh,
    Tommern7
    Etter å ha lest overalt her på AV forum og massevis av forsøk på div innstillinger prøvde vi din oppskrift og det fungerte !!

TAKK !!

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker du har DVI-D? Både DVI-D og I støtter HDCP, men ikke DVI-A.

Edit..
    Ikke vits å svare i et år gammelt innlegg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •