Projection Design Action MK2 VS BENQ W5000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projection Design Action MK2 VS BENQ W5000

Hei

La dette spørsmålet inn i Benq W5000 tråden, men fikk liten respons. Derfor prøver jeg med en egen tråd.

Har for tiden en PD action1 MK2 som har gått 700 timer. Har vært fristet til å oppgradere til 1080 projektor en stund nå, og det ble enda mere fristende når W5000 kom ned på en så gunstig pris.

Vil jeg merke stor forbedring på bildet med denne oppgraderingen? PD Action er vel en ganske bra projektor, men kanskje litt utdatert med noen år på baken, og bare 720 oppløsning?

Har forøvrig 100% lyskontrollert rom, og 100" Adeo greyvision lerret.

Mvh
    Per S.
    Sonus Faber Venere 3.0 +Venere center + Klipsch RS + EPIK Empire
    Parasound P5 + Yamaha RX-V 3067 + Parasound A21
    Squeezebox touch + Sony Blu-Ray

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pesy
    Hei

La dette spørsmålet inn i Benq W5000 tråden, men fikk liten respons. Derfor prøver jeg med en egen tråd.

Har for tiden en PD action1 MK2 som har gått 700 timer. Har vært fristet til å oppgradere til 1080 projektor en stund nå, og det ble enda mere fristende når W5000 kom ned på en så gunstig pris.

Vil jeg merke stor forbedring på bildet med denne oppgraderingen? PD Action er vel en ganske bra projektor, men kanskje litt utdatert med noen år på baken, og bare 720 oppløsning?

Har forøvrig 100% lyskontrollert rom, og 100" Adeo greyvision lerret.

Mvh
    Per S.
    HÅHÅHÅ, du vil få STOOOOOOOOR forbedring:-D

Jeg var grisefornøyd med min BenQ PE8720, (som er minst like bra som din) helt til jeg fikk meg en demo på W5000.

Du verden sier jeg bare Med fullt lyskontrollert rom i tillegg, da har du et miljø w5000 stortrives i.

Løp å kjøp!!

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Høres jo mild sagt lovende ut.

Noen formening om hvordan W5000 vil klare seg sammenlignet mot de litt nyere projektorene i klassen opp til 20K? Eksempelvis Sony HW10, Epson tw3000 og tw5000?
    Eller kanskje det er verdt å vente litt på den nye tw3500 fra Epson til ca 14K?

Mvh
    Per S

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    DLP har fordelen av høyere ANSI-kontrast sammenlignet med de fleste øvrige teknologier (vel, Sonys HW15 er nok faretruende nære W5000s nivå...). Dette tilsier høy dynamikk i lyse og mellomlyse scener.

Videre er DLP-teknologien svært sømløs sett opp mot LCD, hvilket gjør at du kan sitte enda nærmere lerretet uten å se noe til pikelstrukturen. Nå må jeg samtidig si at screendoor sjelden er noe issue på 1080P.

TW3500 ligner nok mye på TW3000, og i så måte må en nok regne med relativt begrenset sortnivå... Skal du først legge litt penger i projektor bør du nok derfor muligens vurdere en Sony HW10 eller Epson TW5000, som begge er svært gode projektorer etter mitt syn!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Høres jo mild sagt lovende ut.

Noen formening om hvordan W5000 vil klare seg sammenlignet mot de litt nyere projektorene i klassen opp til 20K? Eksempelvis Sony HW10, Epson tw3000 og tw5000?
    Eller kanskje det er verdt å vente litt på den nye tw3500 fra Epson til ca 14K?

Mvh
    Per S
    Den vil klare seg svært bra i mine øyne ihvertfall. Har sett Epson tw5000, tw3000 og HW10 av de du nevner. tw5000 er hakket hvassere synes jeg da, men så er det da et spørsmål om den er verdt prisgapet. Det må jo du selv vurdere. Personlig synes jeg forskjellene fra prosjektorene til mellom 12 og 20 tusen opp til de som koster 50-60 er så sinnsykt marginale at det definitivt ikke er verdt prisgapet. Man får latterlig mye bildekvalitet for pengene om dagen, og det er jo kjempepositivt.

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar begge to.

En fordel med å kjøpe Epson er at de har veldig god pæregaranti, men det viktigste er jo bildekvaliteten.
    Skal vurdere litt frem og tilbake et par dager, men regner med at jeg kommer til å bestille en W5000 i nær fremtid. :-)

Mvh
    Per S

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar begge to.

En fordel med å kjøpe Epson er at de har veldig god pæregaranti, men det viktigste er jo bildekvaliteten.
    Skal vurdere litt frem og tilbake et par dager, men regner med at jeg kommer til å bestille en W5000 i nær fremtid. :-)

Mvh
    Per S
    Rent bildemessig tror jeg du blir fornøyd uansett hvilke av disse 2 du velger. Begge er en svææært stor oppgradering i forhold til den du har.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Vetteman i at W5000 gir myyye for pengene, ville nok selv vurdert den sterkt mtp den latterlig lave prisen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •