Ny projektor. Tips ønskes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny projektor. Tips ønskes

Hei alle sammen.
    Jeg har nå en Epson TW 980 full hd projektor. I tillegg har jeg en Pioneer 508 plasma tv. Jeg tenkte at det sikkert var kjekt å ha begge deler men ser nå at tv`n nesten ikke blir brukt.
    Jeg vurderer derfor å selge den og projektoren for å kjøpe en bedre projektor.

Jeg lurer derfor på om jeg vil merke stor forskjell på min nåværende projektor i forhold til feks SONY VPL-HW15 evt en annen? Jeg opplever viftestøy som ganske forstyrrende da jeg har den rett over hodet.
    Spesielt merkes det når det er kaldt ute og jeg fyrer i peisen.
    Jeg har min hjemmekino i stua og der er det en del vinduer. Har blendegardiner men klarer ikke å få det helt mørkt på dager med sol. Ser på spesifikasjonene at Epson proj. har 1200 ansilumen mens Sonyen har 1000 ansilumen. Vil det si at jeg problemet med lys kan bli større?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Ingen som har noen innspill?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du vil merke forskjell på TW980 og HW15. Forskjellen vil være på nivå med forskjellen mellom en gammel LCD-TV, kontra en ny plasma (eller LED-LCD). Enorm forskjell i opplevd bildedynamikk med andre ord. I tillegg er bildeprosesseringen i Sony'en mye bedre.

HW15 kan også skilte med et helt annet støynivå enn TW980. HW15 er faktisk blant de mest stillegående projektorene på markedet. Når det er sagt, så er det direkte lurt å sprengfyre i peisen når du bruker projektoren. Det blir jo veldig varmt oppunder taket.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det "lurt" at det blir veldig varmt i taket????

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ja, du vil merke forskjell på TW980 og HW15. Forskjellen vil være på nivå med forskjellen mellom en gammel LCD-TV, kontra en ny plasma (eller LED-LCD). Enorm forskjell i opplevd bildedynamikk med andre ord. I tillegg er bildeprosesseringen i Sony'en mye bedre.

HW15 kan også skilte med et helt annet støynivå enn TW980. HW15 er faktisk blant de mest stillegående projektorene på markedet. Når det er sagt, så er det direkte lurt å sprengfyre i peisen når du bruker projektoren. Det blir jo veldig varmt oppunder taket.
    Takk for svar Gorm. Forsto at du mente at det ikke er så lurt å sprengfyre
    Projektoren henger i taket bare ca 3 meter fra peisen. Ikke bare bare når kinoen må være i stua

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •