Marantz VP7200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz VP7200

Ser at denne modellen har en nypris på 35000kr, - og at den nå selges for 15000kr. Jeg har lenge hatt planer om å bytte ut 25" TVen min :roll: med enten en 32/36" TV eller en projektor.

Men så har jeg jo absolutt ingen peiling på projektorer. Er den projektoren verdt alle pengene? Alle DVD-filmene jeg har er i 16:9 formatet, og det er kun til filmer jeg har tenkt å bruke projektoren (jeg regner med det ikke går an å se på tv, på en projektor??). Sola står ned i stuen min.. Så nå om sommern, er det alltid lyst i stuen. Vil dette påvirke bildekvaliteten mye? Uansett så har jeg andre rom å ha projektoren i. Men vil helst ha den i stuen.

Og til slutt, hvor langt fra lerretet bør projektoren ligge for å få best bilde? For meg er det ikke så farlig om det bare blir 50" eller hva det nå enn skal bli.. Når man har sett filmer på en 25", og går over til noe større så er det bare helt.. Ahhhhhhhhh

Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Marantz VP7200

Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Ser at denne modellen har en nypris på 35000kr, - og at den nå selges for 15000kr. Jeg har lenge hatt planer om å bytte ut 25" TVen min :roll: med enten en 32/36" TV eller en projektor.

Men så har jeg jo absolutt ingen peiling på projektorer. Er den projektoren verdt alle pengene? Alle DVD-filmene jeg har er i 16:9 formatet, og det er kun til filmer jeg har tenkt å bruke projektoren (jeg regner med det ikke går an å se på tv, på en projektor??). Sola står ned i stuen min.. Så nå om sommern, er det alltid lyst i stuen. Vil dette påvirke bildekvaliteten mye? Uansett så har jeg andre rom å ha projektoren i. Men vil helst ha den i stuen.

Og til slutt, hvor langt fra lerretet bør projektoren ligge for å få best bilde? For meg er det ikke så farlig om det bare blir 50" eller hva det nå enn skal bli.. Når man har sett filmer på en 25", og går over til noe større så er det bare helt.. Ahhhhhhhhh
    Hvis du bare skal ha femti tommer kan du like gjerne kjøpe en plasmaskjerm, Kjøper du projektor kommer du snart til å øke billedstørrelsen. Det kan jeg love deg! Min projektor x1 er ca fire meter fra lerretret og gir da ca 90" bilde i 4:3 størrelse(180 cm bredt).

Det går helt fint å bruke projektor til å se på tv med. Du trenger da en tv-tuner. En videomaskin går bra, men enda bedre er det med en skikkelig tuner med masse innganger, slik at du slipper å ha fire fem ledninger opp til projektoren din(dvd,tv-spill,htpc osv).

Hvis rommet ditt er fullt av lys, kan du bare glemme å se på dvd filmer. Tv bildet tåler mye mer lys og kan brukes med dagslys i rommet, men ikke med sollys. Enten må du få deg skikkelige persienner, eller så må du finne ett annet rom.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem førpris! Du får bedre kontrast enn 350:1 for 15k.

Robert-

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen andre gode projektorer å anbefale, som ikke bråker som et uvær? Max 15000kr.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Noen som har noen andre gode projektorer å anbefale, som ikke bråker som et uvær? Max 15000kr.
    Panasonic PT-AE300
    Infocus X1
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ligger begge enda over 15k i Norge. Dell 2100MP koster 12.641,-

Robert-

Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    De ligger begge enda over 15k i Norge. Dell 2100MP koster 12.641,-

Robert-
    X1 får du for 15 000 + et par hundre kroner på webshop.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her selges en X1 på QXL for 10 000. Er en annen der også for 12 500.

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=8428211

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •