Business projektor vs hjemmekino projektor til hjemmekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Business projektor vs hjemmekino projektor til hjemmekino?

En bekjent av meg skal innrede et rom som hjemmekino og gikk til en lokal forhandler for å bestille projektor. I utgangspunktet ville han ha en Optoma HD65, men denne kunne ikke forhandleren levere og skulle finne et bedre alternativ til en god pris. Alternativet ble Optomo EW628. Dette ble levert og når jeg besøkte vedkommende ble jeg litt usikker på om dette egentlig var noen "oppgradering", om ikke min venn var blitt lurt av selgeren. Jeg har ikke så mye peil på projektor, men mener en business projektor, som EW628 er, har et ganske annerledes bruksområde og andre egenskaper enn en projektor som er beregnet på hjemmekino. Noen tanker?

Har dere eventuelle tips til projektorer som alternativ til Optoma HD65, omtrent i samme prisklasse hadde det vært fint. Tusen takk for oppmerksomheten.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg påstå at vennen din har blitt lurt og forhandleren burde ta den i retur. En presentasjonsprojektor kan ikke sammenlignes med hjemmekinoprojektor. EW628 har en lysstyrke på 2700 ANSI lumen, det blir jo som å slippe sola direkte inn i stua. Den er laget for å vise klare fine bilder i et fullt opplyst kontorlokale. Den har dessuten dårlig kontrast og er laget for å vise mer eller mindre stillestående bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da hadde vell jeg god til en anen for handler for da er man jo i feil butikk.
    blitt lurt tja, selgeren vet vel ikke bedre driver vell ikke med hjemme kino.
    kjenner ikke til denne projektoren.data projektorer er som regel dårlig einet til hjemme kino altfor lys sterke, dårlig bilde behandlig, lavere kontrast.
    EW628 har også 1280 x800 i oppløsnig alså 16/10 om det betyr så mye vet ikke jeg.men ikke noe fordell når man skall kjøre 1:1
    Optoma HD65 er nokk en mye bedre hjemme kino projektor.

bare se på spek
    Optoma EW628 DLP Projector

Optoma HD65 DLP Projector

her er en test av hd65
    Optoma HD65 Home Theater Projector Review - Overview, Specs

:-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EW628 er ikke egnet for hjemmekino i det hele tatt!
    Hvis selger har påstått at dette er et bedre alternativ enn HD65, så har han villedet kunden. Har han gjort det bare for å selge, så kalles det svindel. Er det gjort på bakgrunn av manglende kunnskaper, så er det fortsatt på grensen til svindel. Dette fordi han i så tilfelle burde ha informert kunden om at han ikke hadde peiling på hvilke egenskaper en hjemmekino-projektor bør inneha.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •