Sony HW10 vs. Epson TW5000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony HW10 vs. Epson TW5000

Hei

Hadde i utgangspunktet bestemt meg for å handle en HW10, men så ser jeg at det nå er mulig å handle en TW5000 til en forholdsvis snill pris.

Hvilken pj bør jeg velge?

Rommet er 3,7 meter langt, grå vegger, hvitt tak, ikke lys inn og i motsatt ende henger et Grandview hvit 92" lerret.

Takk for svar :-)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge projektorene er gode, og valget avhenger litt av hvilke preferanser du har.

Hvor langt sitter du fra lerretet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sofaen plassert inntil bakveggen, så da blir vel avstanden omtrent 3,4 meter tenker jeg.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil det ikke være noe problem med noen av projektorene med tanke på synlig pixelstruktur.

TW5000 vil nok ha et lite overtak når det kommer til bildekvalitet, men det har dessverre vært en del dårlige tilbakemeldinger på kvaliteten. Dersom Epson har fått orden på dette så vil jeg anbefale TW5000, men dersom det er "samme leksen" med hensyn på kvalitet, enda, er Sonyen et sikkert valg.

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det være stor "reel opplevd" forskjell i lysstyrke på dem?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg så de i shootout i vår, så ble jeg veldig imponert over HW10, og jeg vil si at når de er like i pris, så er det ikke et helt lett valg. Jeg ville først og fremst sjekket hva du trenger av zoom og lens shift, siden Epson EH-TW5000 er mer fleksibel her. Men dersom HW10 ikke diskvalifiserer seg der, så vil jeg si det kommer ned til preferanser. En LCD-projektor har noe mer screendoor, større fare for konvergensproblemer og ofte litt fargeuniformitetsproblemer. Men EH-TW5000 har bedre kalibreringsmuligheter enn TW10, slik at man kan få meget god fargegjengivelse. Den er også meget lyssterk og har en formidabel kontrast med mye "smell" i bildet. Det er også en del ekstra features på TW5000, som f.eks. FI, som mange liker, spesielt på animasjonsfilm.

Lysstyrken på TW5000 har nok et forsprang, men HW10 imponerer uansett, og du skal egentlig ha et temmelig digert lerret for å trenge hele lysstyrken til TW5000.

TW5000 HAR hatt en relativt høy feilrate, men jeg tror det hovedsaklig var den første serien som kom til Norge som var rammet av dette.

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Lysstyrken på TW5000 har nok et forsprang, men HW10 imponerer uansett, og du skal egentlig ha et temmelig digert lerret for å trenge hele lysstyrken til TW5000.
    Jeg har i likhet med trådstarter begge disse to i siktet og har et 92" lerret som skal fylles fra i overkant av 4 meter. Hadde i grunnet sett meg ut Epson grunnet plasseringsevne (litt over og litt til siden fra lerretet) og lysstyrken (noe lys stue). Men dersom det ikke er så stor gevinst med lysstyrken, så får jeg komme meg hjem og måle - Epson sliter med leveringsevne for tiden...

Cherz

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg heller litt mot HW10...jeg har aldri hatt pj før, så vil tro jeg blir kjempe fornøyd uansett valg

BTW: kan HW10 stå på en hylle eller bør den henge? Jeg har i utgangspunktet laget spikerslag kun øverst på veggen, men kan i og for seg henge pj i denne hylla hvis nødvendig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TittenteiOslo
    BTW: kan HW10 stå på en hylle eller bør den henge? Jeg har i utgangspunktet laget spikerslag kun øverst på veggen, men kan i og for seg henge pj i denne hylla hvis nødvendig.
    Den kan monteres begge veier, og det eneste du må passe på er at du har nok linseforskyvning til å få bildet der du vil.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du kommer til å angre på HW10.

Fikk min i går og testa den en liten time i natt, ble sittende å måpe over hvor bra bilde det er rett ut av eska.
    Testa bare bildet uten tilkoblet lyd å den er lydløs (satt 50 cm rett ved siden av den i påvente av å få henge den opp)

Dette er min første PJ så jeg har ingen ting å samenligne med men jeg er stor fornøyd

Lykke til med valget :-D

Mvh
    Stig

PS den er STOR

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •