Bytte lampemodul på TW2000 (etter pæreeksplosjon)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte lampemodul på TW2000 (etter pæreeksplosjon)

Pæren takket dessverre for seg etter i underkant av 1300 timer på min TW2000. Jeg forsøker nå å få demontert modulen for å se om det er noe glass eller andre problemer før jeg bestiller ny.

Problemet er at denne sitter helt fast (antagelig i skruefestet bakerst i prosjektøren). Jeg får løsnet skruene som beskrevet i manualen, men den gir likevel ikke etter.

Er det meningen man skal benytte voldsom kraft for å ta ut disse?

Samtidig høres det ut til å være knust glass (rasling når jeg løfter på prosjektøren) hvordan håndterer man best dette?

Noen som har tips/erfaringer?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du gjør neppe noe galt dersom du tar ut lampen, selv om glasset er knust. Dette er noe et verksted eventuelt må gjøre uansett. Det er ikke uvanlig at lampene sitter godt fast, selv om alle skruene er løsnet. Har du prøvd å bruke en tanke kraft sideveis samtidig som du trekker utover?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den sitter fullstendig låst i det hjørnet som er lengst fra objektivet (diagonalt). Jeg tror ikke det er i selve skruefestet. Tilbyr noen av forhandlere (eks avshop) assistanse for den slags problemer?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomaswa
    Den sitter fullstendig låst i det hjørnet som er lengst fra objektivet (diagonalt). Jeg tror ikke det er i selve skruefestet. Tilbyr noen av forhandlere (eks avshop) assistanse for den slags problemer?
    Hvor ble projektoren kjøpt? Jeg tror nok projektoren må til et serviceverksted dersom du ikke får byttet lampen selv. Dog, en god start vil uansett være å kontakte butikken hvor projektoren ble kjøpt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er dessverre importert (bhphotovideo) så jeg er nok nødt til å forsøke å løse dette selv (epson tilbyr kun service til amerikanske adresser).

Det er vel meningen at lampemoduler skal kunne erstattes uten service? Har jeg hatt ekstrem uflaks?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er dessverre importert (bhphotovideo) så jeg er nok nødt til å forsøke å løse dette selv (epson tilbyr kun service til amerikanske adresser).

Det er vel meningen at lampemoduler skal kunne erstattes uten service? Har jeg hatt ekstrem uflaks?
    Lampen skal selvsagt være enkel å bytte for sluttbruker, og jeg har aldri hørt om andre som har lignende problem som deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg bare forsøke igjen med litt større innsats. Hvis det viser seg å være løst glass, må dette fjernes på verksted eller kan man rydde opp selv?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg bare forsøke igjen med litt større innsats. Hvis det viser seg å være løst glass, må dette fjernes på verksted eller kan man rydde opp selv?
    Den må nok på verksted hvis det viser seg at pæren er sprengt inne i projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar så langt.

Jeg tok i litt mer enn jeg var komfortabel med og fikk tilslutt løsnet lampemodulen. Det hadde vært en mindre eksplosjon og noe glasstøv (svært finpartiklet) hadde kommet seg ut av pæra.

Jeg har fått fjernet det støvet jeg hadde tilgang til men må anta at noe har beveget seg inn i resten av prosjektøren (rommet var rimelig åpent).

Er det infocare som utfører vedlikehold av epson produkter? Tar disse isåfall oppdrag fra private og hva kan dette komme på?

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med det nye lampe modulet så følger det med et lite verktøy som skal brukes for å fjerne den gamle lampen. Den sitter rimelig godt fast så jeg tipper du brukte litt krefter på å få den ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Med det nye lampe modulet så følger det med et lite verktøy som skal brukes for å fjerne den gamle lampen. Den sitter rimelig godt fast så jeg tipper du brukte litt krefter på å få den ut!
    Det kan du stole på . Enda godt ikke manualen sier noe som helst om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny lampemodul på plass, og prosjektøren dobbelt så lys og i storform .

Droppet verksted og kan ikke se eller høre noen problemer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •