Valg av projektor til 15k uten regnbuer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av projektor til 15k uten regnbuer

Har planer om å kjøpe min første projektor om ca 1 måned. Den skal utelukkende benyttes til DVD-film i en mørk kjeller, og bør være støysvak (har en Radionette RN-6500 spiller, sikter på 1.80 bredt 16:9 lerret m/proj. på et bord ca 3 meter fra lerrettet, så viften bør være i front).

Var innom et par butikker for å få et intrykk av hva som finnes, så det var litt tilfeldig hvilke modeller jeg fikk sett:

- Toshiba TDP-MT100: En grusom projektor. Regnbue effekten gjorde den plagsom å se på, og jeg var ør i hodet i mange minutter etterpå.

- Toshiba TDP-MT500: Så denne rett etter MT100 modellen. Tror jeg så en del regnbuer her også, men det kan være at MT100-dizzynessen ikke hadde gitt seg. Selve bildet virket bra.

- Hitachi PJ-TX10: Grei nok, men det virket som om bildet hadde horisontale striper, og bildet virket litt "blokkete".

- HITACHI PJ-TX100: Bra bilde, så dog noen vertikale linjer, og koster 5.000 mer enn jeg egentlig vil gi.

Har ihvertfal konkludert med at jeg ikke kommer til å kjøpe en projektor jeg ikke har sett i bruk, og jeg er tvilende til om DLP er noe å satse på overhodet.

Jeg er på jakt etter en projektor et sted mellom PJ-TX10 og PJ-TX100, men som helst skal koste under 15k. Det må være mulig å få testet den i Oslo-området. Har hørt mye fint om Panasonic AE500 og Benq 7800, men har ikke funnet noe sted å teste de.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optoma H30 eller den nye SP4805 er ikke blant alternativene dine. Ville så absolutt tatt dem med.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H30 er bra vertfall

Newcomer JIP sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var tidligere veldig mye snakk om Panasonic PTA 300E og hvor bra denne var. Jeg skal i løpet sen høsten kjøpe meg prosjektor og lurer på det samme som pegasus.
    Har sett PTA300 i aksjon for en stund siden og ble veldig imponert. Men det har jo gått noen måneder siden denne kom på markedet, så det kan jo være at nyere modeller har overgått denne?
    Eller hva mener dere?

Newcomer JIP sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld.....jeg snakker om Panasonic PTA500E og ikke 300!

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JIP
    Unnskyld.....jeg snakker om Panasonic PTA500E og ikke 300!
    Det har skjedd mye siste 1/2 året. Bare etter at BenQ kom med 7800 og 8700 her det blitt nye grenser for pris/egenskaper.

Ser i en annen tråd at 500E kommer på tilbud, verdt å vente på?

Bidda

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •