RBG til VGA på gammel prosjektor, går det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer hypnotize sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question RBG til VGA på gammel prosjektor, går det?

Hjelper til i en fritidsklubb og kidsa hadde lyst til å se film, så kommunen donerte en gammel LCD-prosjektor til fritidsklubben. Tydelig at det har vært en gammel møteromsprosjektor, fordi det fulgte med en VGA-kabel. Ellers er det S-video og kompositt-innganger bak. I morgen skal jeg ut å kjøpe noen kabler, fordi at DVD-spilleren hadde seff ikke VGA-utgang. Kikket på denne; Biltema Norge

Tror dere det blir "greit" bilde med en sånn kabel? Grunnen til jeg spør er at jeg ikke vet om den skjønner komponent gjennom VGA-kontakten (og dumme meg glemte å notere merke og modell før jeg dro). Så dette blir mest et teoretisk spørsmål: Hvis den ikke støtter komponent fra VGA, blir det bilde da? Evnt åssen bilde? Alternativet er å kjøre bankers og velge en lang S-videokabel. Og selvfølgelig en RCA-kabel til lyd, det donerer jeg fra roteskuffen hjemme hehe.

Edit: Så forresten at Biltema har en Scart - VGA-kabel; Biltema Norge Er dette en lurere ide?

(Skrev feil i headingen, mente komponent - ikke RGB)

Newcomer AV-Marius sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hypnotize
    Hjelper til i en fritidsklubb og kidsa hadde lyst til å se film, så kommunen donerte en gammel LCD-prosjektor til fritidsklubben. Tydelig at det har vært en gammel møteromsprosjektor, fordi det fulgte med en VGA-kabel. Ellers er det S-video og kompositt-innganger bak. I morgen skal jeg ut å kjøpe noen kabler, fordi at DVD-spilleren hadde seff ikke VGA-utgang. Kikket på denne; Biltema Norge

Tror dere det blir "greit" bilde med en sånn kabel? Grunnen til jeg spør er at jeg ikke vet om den skjønner komponent gjennom VGA-kontakten (og dumme meg glemte å notere merke og modell før jeg dro). Så dette blir mest et teoretisk spørsmål: Hvis den ikke støtter komponent fra VGA, blir det bilde da? Evnt åssen bilde? Alternativet er å kjøre bankers og velge en lang S-videokabel. Og selvfølgelig en RCA-kabel til lyd, det donerer jeg fra roteskuffen hjemme hehe.

Edit: Så forresten at Biltema har en Scart - VGA-kabel; Biltema Norge Er dette en lurere ide?

(Skrev feil i headingen, mente komponent - ikke RGB)
    Trur dette skal gå bra. Må nesten bare prøve. Velg gjerne komponent ,da scart ikke er bedre enn komponent men dårligere / samme som komponent...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •