Epson vs BenQ vs....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson vs BenQ vs....

Hei

Jeg trenger noen tips til valg av projector;
    Mitt kinorom er 3,7 meter langt og 3,3 meter bredt med full lysstyring, Jeg har forholdsvis lyse vegger slik at en DreamScreen DynaGrey Tab v3 92" står øverst på lista.

Så var det projectoren; har sett litt på Epson EH TW3000, samt en BenQ W5000. Begge vil sikkert fungere veldig bra til mitt bruk, og begge er innenfor ramma på 14-16 000 kroner. Men så var det forvirringen rundt LCD vs. DLP....

Videre ønsker jeg en type som kan festes til bakveggen helt opp mot taket (dvs ikke takfeste).

Takker for alle svar!

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra det jeg har hørt så er begge to gode projektorer.

W5000 er et nok en kanonkjøp til dagens pris, men det du skal være klar over mht. W5000 er begrensninger for plassering. Den må være i senter horisontalt (ingen lenshift) og innenfor lerretet vertikalt (begrenset lensshift) slik jeg forstår. Det gjorde den uaktuell for min del.

TW3000 er mer plasseringsvennlig, men er ikke tilgjengelig lenger (i alle fall ikke på lager nå hos noen av nettbutikkene). Ny variant TW3500 er ventet inn i okt/nov.

Mht. bildekvalitet så er det nok greit å lese gjennom de ulike trådene, der har ikke jeg erfaringer selv.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W5000 har fantastisk bildekvalitet, men det spørs om ikke rommet ditt blir for lite for den. Selvom du har den bakerst i rommet vil avstanden linse-lerret bli rundt 3,1m. Er du sikker på om du klarer å fylle 92" på den avstanden?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...jeg har egentlig bare sett for meg en 92", men mulig det blir for stort på det rommet?

Jeg har bare hørt snakk om at "bredde x 1,5" ofte er et godt utgangspunkt...

Betyr det at mange som sitter på tilsvarende avstand da har 170 lerret?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja riktig - hvis jeg tar utgangspunkt i en W5000 - og med en avstand mellom linse-lerret på 3,1 meter, så blir man anbefalt en bredde på 170cm.......

Da får jeg vel kanskje revurdere størrelsen på DreamScreen, men valg av projector er fortsatt vanskelig

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohaga
    Ja riktig - hvis jeg tar utgangspunkt i en W5000 - og med en avstand mellom linse-lerret på 3,1 meter, så blir man anbefalt en bredde på 170cm.......

Da får jeg vel kanskje revurdere størrelsen på DreamScreen, men valg av projector er fortsatt vanskelig
    Jeg skal ha 106" lerret med 3.1-3.2meters kasteavstand pga skråtak.
    De projektorene jeg har funnet som klarer det er Epson sine, samt HW10/HW15 med mindre jeg har bommet totalt.

HW10/15 klarer 106" på 3.2 meter, mens epson sine klarer det samme ved 3.09 meter. DLP er minst plasseringsvennlig mtp kort avstand mellom lerret og projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja - jeg har nå lest litt spesifikasjoner, og det virker som om både Epson (TW2800,3000, 3800) og også Sony HW10/15 fint skal klare et 92" lerret på min lengde mellom linse og lerret.

I og med at jeg er helt uten erfaring her - vil jeg merke stor forskjell på f,eks, Epson TW2800 vs. Epson TW3800 (eller Sony Hw10), som begge er nesten dobbelt så dyre som TW2800?

Takker igjen for svar

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    HW10en stiller jo etter mitt syn i en helt annen klasse enn TW2800 da... Opp mot TW3000 / 3800 gir HW10en et noe mer sømløst bilde og dypere sort. TW3000 / 3800 stiller imidlertid med noe mer fargekorrekt gjengivelse samt - i det minste på papiret - noe mer lys...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •