TW5000 eller AE3000 - samme pris - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så ut som en bra løsning det Ivaols

Problemet mitt er at jeg allerede har lagt k-rør i vegger og tak til hdmi/bakhøyttalere, og at jeg ønsket kurvet lerret. Dessuten er rommet lengre i skråtakretningen (5.5 meter), enn vinduretningen (4.7m).

Hadde jeg begynt på scratch og uten tanker om kurvet lerret så hadde nok den løsningen med nedtrekkbart også vært en mulighet for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Så ut som en bra løsning det Ivaols

Problemet mitt er at jeg allerede har lagt k-rør i vegger og tak til hdmi/bakhøyttalere, og at jeg ønsket kurvet lerret. Dessuten er rommet lengre i skråtakretningen (5.5 meter), enn vinduretningen (4.7m).

Hadde jeg begynt på scratch og uten tanker om kurvet lerret så hadde nok den løsningen med nedtrekkbart også vært en mulighet for meg.
    Skjønner! Kurvet fastmontert lerret høres digg ut så det blir nok bra

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Jeg har lest at IRIS på TW5000 lydmessig kan minne om en kaffetraktrer. Denne lyden kjenner jeg fra mine tidligere Panasonic modeller 700/900/100.
    Er det fortsatt slik på dagens TW5000? (den skal nok stå 1 meter over hodet & denne "gurglingen" fra IRIS på Panasonic modellene ble temmelig irriterende i lengden.)

Marius

Ja det er samme type iris, men den skal være bedre støydempet. Det virker imidlertid som om støynivået varierer en god del fra enhet til enhet (ref TW5000 tråden).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du vil høre irisen litt på TW5000, spesielt om får kombinasjonen mørk scene med innslag av lyse objekter + rolig sekvens... Jeg må uansett si at det ikke er noe jeg la spesielt merke til da jeg hadde min snurrende i taket, bør absolutt ikke være noen dealbreaker. En bør uansett ha de i bakhodet som en liten con vs. HW10 / 15 som har null og niks støy.

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ja det er samme type iris, men den skal være bedre støydempet. Det virker imidlertid som om støynivået varierer en god del fra enhet til enhet (ref TW5000 tråden).
    Tanken går umiddelbart til de NYE modellene fra Epson (4400/5500). Har noen opplevd nærhet til de og dermed kan fortelle litt om støy fra IRIS?

5500 har dobbel IRIS... vet ikke hvordan jeg skal tolke dette med tanke på støy. Blir vel neppe bedre av det, men det spørs på støydempingen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Rent teknisk så irisen på TW4400 og 5500 nesten identisk ut som den som står i dagens modeller, så jeg tipper det er litt knitring også på de nye modellene... Igjen vil jeg understreke at dette på ingen måte er noe større issue, i de aller fleste tilfeller vil jo lyden fra filmen overdøve denne knitringen så det holder.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt en TW5000.

Hvordan ser jeg (serienummer, firmware o.l.) om jeg har fått en med vandrende linse eller ikke (vente til linsen vandrer av seg selv?)

Er støyen fra IRIS relatert til temperatur (blir mer støy etter hvert som temp stiger) eller vil jeg ganske rask finne ut hvor mye den støyer?

Som Lygren sa; mørke scener med plutselig lyse innslag skal provosere IRIS max.

Marius

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt en jeg og...ble lei av og vente på TW3000 (3500)...så nå håper jeg det blir kjapp leveranse - så nå er det vel bare å begynne å lese gjennom TW5000 tråden...

Forsøker meg likevel med et kort spm, slik jeg forstod det så var fargene fra fabrikken temmelig bra innstilt? Mao. kalibrering er ikke strengt talt nødvendig?

Cherz

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk akkurat TW5000 inn døra. Ble levert med firmware 1.09.

IRIS støyer minimalt. Ikke irritasjonstema i det hele tatt. Laaangt bedre enn IRIS støyen fra 720P modellene til Panasonic.

Viftestøy i low modus er vanvittig bra. I normal modus er det mere støy, men bildet blir nesten for lyst (2,5m bredde)...

...og FI... Jeg kjørte 1080i (Sony Camcorder) signal inn & jeg kunne ikke se noe "feil" med bildet. Skal kjøre inn PS3 og Blu Ray etter hvert.

EDIT: Jeg leste gjennom TW5000 tråden ETTER kjøpet. Må ærlig innrømme at hadde jeg lest dette FØRST hadde jeg IKKE kjøpt TW5000... Uansett er jo de negative hendelsene korrigert på min enhet, men de som var tidlig ute med TW5000 ble satt på unødvendige påkjenninger. Nesten litt godt å hoppe på TW5000 NÅ enn å være en av de første som går for TW4400/5500... det er vel duket for nye skuffelser der...(?)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •