Optimalisering/Kalibrering av Panasonic PT-AE3000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optimalisering/Kalibrering av Panasonic PT-AE3000

Det er sikker flere enn meg som eier en Panasonic PT-AE3000.
    Denne projektoren er jo en "gammel" testvinner, og vil ila. nærmeste tiden få en arvtaker (PT-AE4000).

Som de fleste andre snuste jeg rundt på flere forskjellige produsenter. Epson, Sanyo og Panasonic (Kun LCD) og leste en del her på forumet og andre steder på nett. Mitt første ønske var Epson EH-TW5000, men etter å ha lest om denne her på forumet droppet den gr. signaler om en del barnefeil.

Jeg har i løpet av årenes løp gjort meg erfaringer om å kjøpe en av de siste versjonene av et produkt kan være lurt. Evt. feil fra produsent er rettet opp, og muligheten for en vesentlig lavere pris og et godt kjøp kvalitet/prismessig.

Jeg har for 2 dager siden fått min Panasonic PT-AE3000E i hus. Dette er min første selveide HD-opplevelse og jeg stolt og imponert eier
    Målet nå er jo selvsagt å få optimalisert bilde maksimalt, og det er her dere andre med erfaring kommer inn i bilde.

Jeg har ikke funnet en egen teknisk tråd for denne projektoren.
    Oppretter derfor en tråd som kan hjelpe oss med denne projektoren å få optimalisert og utvekslet erfaringer.

Mitt første spørsmål: Hva trenger jeg for å kalibrere min projektor?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...velg fargemodus "Color 1" for de mest korrekte fargeinnstillingene såvidt jeg erindrer (aktiverer da fargefilteret)... Dernest er det jo kun en gråskalakalibrering som vil gi en perfekt "kurve", men DVE vil jo hjelpe deg godt på vei med brightness- og kontrastjustering.

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har nylig fått meg AE3000 - og er strålende fornøyd med projektoren slik den kom fra fabrikken (Color 1). Forventningene var nok litt dempet etter den hadde blitt litt disset av ekspertene her - sikkert korrekt disset i sammenligning med andre projektorer

Uansett, jeg tror nok ikke jeg kommer gjøre allverdens med optimalisering, men er det andre som har kjørt en enkel kalibrering som lygren nevner, gråskala og litt justering av brightness og kontrast? Er det verdt tiden og pengene? (Vet det er er et høyst relativt spm, men jeg stiller det likevel...)

Cherz

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •