Merkelig feil på Panasonic PT-AE100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Merkelig feil på Panasonic PT-AE100

Hei,

Jeg satt å så en film her om dagen, og plutselig skrudde prosjektøren seg av. Det blinket i "lamp" LED. Jeg prøvde å skru den på igjen, og den kom opp igjen med et greit bilde.

Etter 10 sekunder skrudde den seg av igjen, og det begynte å blinke på "lamp" LED igjen. Det er selvfølgelig nærliggende å tro at det er pæra som er gått, men prosjektøren har gått i 1800 timer, og de har reklamert for denne prosjektøren at den skal kunne fungere greit i 5000 timer hvis man kjører den i en såkalt "low" modus (det har jeg gjort helt siden jeg fikk den). Det kan godt hende at det er litt vel drøyt at den varer så lenge, men allikevel burde den vart lenger enn 1800 timer.

En annen ting som er rart er at det fortsatt er bilde, ikke så lenge, men allikevel er der bilde. Som regel når en ting går istykker, så fungerer det ikke i det hele tatt. Har hørt om andre pærer som har gått, og de har som regel aldri vist noe mer bilde.

Jeg har kikket litt i manualen, og der står det at dette vil skje etter ca 2000 timer (riktignok hvis den kjører i "High" modus), men at det går an å nulle telleren for å begynne på nytt igjen. Jeg prøvde å nulle telleren, men jeg har fortsatt samme resultat. Jeg har snakket med Panasonic, men de kjente ikke til at det var noen funksjon som skulle skru av prosjektøren etter en viss tid.

Er det noe der ute som har hatt tilsvarende problem, og har dere isåfall funnet en løsning på dette problemet. Ny pære til denne koster over 4000 kroner, og derfor vil jeg sjekke alle andre muligheter før jeg gjør dette.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan, og velkommen til AVforum.

Det første jeg ville sjekket var luftfilteret.. Har du gjort det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk så kikket jeg litt på dette. Var en del støv på det, så jeg renset det, satte det inn igjen, skrudde på, og etter 10 sekunder skrudde den seg av igjen. Kan kanskje prøve å kjøre den opp uten filter for test (kan hende det ligger litt mer der som fortsatt skaper problemer)?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mest sannsynlig en vifte som har tatt kvelden. Det kan også være at det er noe feil med safety switchen til pæren. Jeg ville sendt den til reparasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg hadde samme feil på min etter eg gjore den rein
    då var det ein flat ledning som ikkje var sikkleg i
    etter eg stakk den sikkleg ned så har den fungert sida..
    kan der vere noe der?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    allså dette var på ein davis PJ

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok pæra som har tatt kvelden. Det samme skjedde på min pt-ae100 etter ca. 170 timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet å starte den opp uten luftfilter uten at det var noe suksess, og jeg har også sjekket at alle viftene går som de skal.

Hva gjorde du, Zulu, da den gikk etter 170 timer (regner med det var en garantisak)? Når den går så fort, så er det jo helt klart at det er noe galt med boksen (eller pæra) fra første stund. Fikk du helt fint bilde en liten stund du også (10-15 sekunder), eller var det et bilde som var helt svart, eller med mørke farger?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får ikke noe bilde i det hele tatt uten en fungerende pære. Så det kan ikke være den som har gått.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •