HITACHI PJ-TX100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HITACHI PJ-TX100

Hva vet dere om denne? På papiret virker den ganske bra. Hvordan er den i forhold til konkurrentene i samme pris?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan du lese mer om her
    Kan lønne seg å bruke søke funksjonen. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Det kan du lese mer om her
    Kan lønne seg å bruke søke funksjonen. :wink:
    Takker. Trodde jeg hadde fulgt såpass godt med på forumet i det siste... Så feil kan jeg ta.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har lest er det mange som mener denne er LCD referanse projektor. Andre sier at VB er så fremtredende her at den knapt nok er brukendes. Desverre har jeg ikke sett den selv enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg er ganske ny her på forumet og sliter foreløpig litt med terminologien. Kan noen forklare meg hva VB står for, og hva dette gjør? Siden jeg er ganske følsom overfor regnbueeffekten på DLP projektorer, i aktuell prisklasse, har jeg en stund gått og vurdert PJ-TX100, men nå som jeg ser at mange kritiserer den på grunn av mye VB blir jeg litt skeptisk. Spesielt siden jeg ikke vet hva dette er.
    Håper noen kan hjelpe meg med min uvitenhet

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...vennligst benytt søkefunksjonen, og start eventuelt en ny tråd om du ikke finner noe... VB osv. er diskutert en hel rekke ganger, men jeg er ikke sikker på om det er diskutert som et emne for seg, noe som absolutt er lurt for oversiktens skyld (så slipper folk å stille dette spørsmålet i hver eneste LCD-diskusjon!)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og for øvrig; VELKOMMEN TIL AVFORUM!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. VB. Noen onde LCD-hater-sjeler her på forumet påstår også hardnakket at VB er et stort problem til lillebroren til TX100, nemlig TX10. Jeg har selv hatt TX10, i motsetning til noen av de som kritiserer, og kan avkrefte at VB er et problem på denne. La aldri merke til det.
    Derfor tviler jeg sterkt på at TX100 er så plaget av dette som, BTW, et bittelite mindretall påstår..

Takk :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen LCD-hater-sjel. Konstanterer bare det jeg så, og det støttes av andres førsteinntrykk også.
    Hadde LCD projektorer produsert et bilde jeg kunne leve med, hadde det selvsagt hengt en LCD i taket mitt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Jeg er ingen LCD-hater-sjel. Konstanterer bare det jeg så, og det støttes av andres førsteinntrykk også.
    Hadde LCD projektorer produsert et bilde jeg kunne leve med, hadde det selvsagt hengt en LCD i taket mitt.
    Da må VB på LCD tydeligvis være like individuelt som regnbuer på DLP projektorer. Noen ser det veldig, mens andre ikke ser det i det hele tatt..
    Jeg er veldig plaget av regnbuer (i hvertfall på SP4800), så kanskje jeg er "kompensert" ved at jeg ikke er plaget av VB.... :roll:

Eller kanskje det krever mer "trening" for å bli plaget av VB.. Det finnes jo også noen luringer der ute som påstår at de som er plaget av regnbuer bare innbiller seg det... Bare fordi de ikke ser det selv. DET er ganske lurt å si... Sier vel mer om deres intelligens når de kommer med slike utspill.

PS! Hi-Fil: Sikter ikke til deg her i tilfelle du skulle tro det.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen LCD-hater-sjel.
    Hehe...Hvem er det du prøver å lure her

Da må VB på LCD tydeligvis være like individuelt som regnbuer på DLP projektorer.
    Det er litt merkelig... Har en projektor VB, så tror jeg ikke det er individuelt om man er i stand til å se dem (med mindre man har dårlig syn), men heller om man legger så godt merke til dem at man bryr seg.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Jeg er ingen LCD-hater-sjel.

Hehe...Hvem er det du prøver å lure her
    Haha, er kanskje noe i det ja.. :wink:

Dårlig syn har jeg absolutt ikke, så det kan jeg utelukke.

Regnbuene er der i alle høyeste grad, og de er det jo ikke alle som ser tydeligvis....

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jo også nevnes at det er store individuelle forskjeller på hver eneste projektor, både når det gjelder LCD og DLP. Derfor kan det som oppleves som et problem på en 4805 være fraværende på en annen 4805. Samme gjelder sikkert TX100.
    Hvilken projektor som er "best" blir jo meningsløst å diskutere, for vi har alle forskjellig "referansenivå". Hovedsaken er at en kjøper den projektoren som passer egne øyne og lommebok best. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fil Skrevet: 13/07/2004, 18:58 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Det skal jo også nevnes at det er store individuelle forskjeller på hver eneste projektor, både når det gjelder LCD og DLP. Derfor kan det som oppleves som et problem på en 4805 være fraværende på en annen 4805. Samme gjelder sikkert TX100.
    Hmmm, dette finner jeg merkelig. Vil det si at hele bransjen driver med "lureri" og det er som å spille i lotto om du får et godt eksemplar eller ikke? En kvalitetskontroll må da være til stede? Av det jeg har sett (ikke så mange), men de som var alternativer før jeg kjøpte, tror jeg også at bildekilden kan spille en stor rolle mht kvalitet. Når det gjelder PJTX100 var det rett før jeg hadde kjøpt en slik, hadde det ikke vært for at jeg syntes den var for dyr og da spesielt mht hvor billlig den var i England. - Men meget bra var den.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle produsentene har minimumskrav, som projektorene må tilfredstille. Så du kjøper neppe "katta i sekken". Men noen projektorer en veldig bra, andre er middels bra, sånn er det bare. Det kan jo derfor være lurt å kjøpe et sted som tilbyr returrett.
    På min Action Model one mk2 var det ikke spesifikasjoner tilgjengelig før i dag, dette fordi de måtte produsere 100 stykker for å lage en "gjennomsnitts-spesifikasjon".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •