Panasonic-PT-AE4000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 225
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic-PT-AE4000

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir morro å se PT-AE4000, men jeg føler på mange måter at Panasonic har blitt litt akterutseilt med sine siste modeller. Forhåpentligvis kan PT-AE4000 gjøre skam på de ordene

Spesifikasjonene er ikke spesielt imponerende, men dersom papirtallene faktisk stemmer med virkeligheten kan det blir veldig bra.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av nyhetene:

• a new optical system
    • 100Hz Intelligent Frame Creation
    • an enhanced Lens Memory 2 system, able to store up to six zoom/focus positions
    • automatic switching between 16:9 and 2.35:1 content using signal aspect detection
    • Advanced Gamma Adjustment
    • intelligent power management system, able to reduce lamp output in scenes where full brightness isn't required

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    • automatic switching between 16:9 and 2.35:1 content using signal aspect detection
    Wow! :-D

Newcomer darkzun sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir morro å se PT-AE4000, men jeg føler på mange måter at Panasonic har blitt litt akterutseilt med sine siste modeller. Forhåpentligvis kan PT-AE4000 gjøre skam på de ordene

Spesifikasjonene er ikke spesielt imponerende, men dersom papirtallene faktisk stemmer med virkeligheten kan det blir veldig bra.

PT-AE3000 har blitt testet og fått topscore svært mange steder, vært først ute med et godt/billig alternativ til anamorfisk linse, svært bra bilde osv. Diskusjonen om hvem som er best totalt sett av PT-AE3000 og HW10 råder det ikke full enighet om, så at Panasonic har blitt akterutseilt er vel å ta i? Jeg har god tro på at PT-AT4000 kan bli den "beste" i tiden fremover Eneste jeg håper er at støvproblematikken er noe bedret, selv om dette er et gjennomgående problem på LCD projectorer.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg er også enig i at det er mer enn sortnivå og lysutbytte som utgjør en projektor, darkzun, men det er nok disse parametrene Ak viser til når såpass "krutt" brukes i betegnelsen du reagerer på... AE3000 er etter mitt syn en glimrende projektor sammenlignet med mye, også HW10, men på sortnivå og lysutbytte må den nok se seg slått av Sonyen... Det er imidlertid som nevnt mer enn sortnivå og lysutbytte alene som utgjør "verdien" av en projektor, og for 2.35:1-entusiaster er den motoriserte linsefunksjonen VIRKELIG gull verdt!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg kan jo også nevne at vi fikk tatt en rask titt på AE4000 på IFA i år. Dessverre var rommet ikke spesielt imponerende, taket var ikke tett, og resulterte i at masse lys kom inn. Blir vanskelig å vurdere spesielt mye da, men mitt inntrykk er i det minste;

• God bildeprosesseringsdel - fikk kjapt også testet den interpolerte "100Hz"-funksjonen som så ut til å funke greit... Ikke noe fan av FI, og fikk heller ikke sett nok av dette til å kunne konkludere, men det så i det minste greit ut da vi testet å slå på funksjonen.
    • Rask zoom ut og inn fra 2.35:1 til 16:9. Var kun sekunder det var snakk om for å både zoome og fokusere - imponerende! Dette er for øvrig på nivå med AE3000...
    • Fargene SÅ ut til å være relativt korrekte - da med projektoren på "color1", som er den av innstillingene med mest korrekt fargerom på AE3000...
    ...det jeg reagerte litt på var imidlertid angitt "veil" pris på 3500Euro... Det betyr jo at den lett havner på 30.000 her til lands, og det synes jeg nok er litt i overkant... AE3000 ligger jo på noen og tyve tusen, som nok er en mer "riktig" pris på denne projektoren - dog med et stort pluss for linsefunksjonalieten...

Newcomer darkzun sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg forstod hva Ak siktet til, men følte jeg måtte forsvare Panasonic når "akterutseilt" ble brukt. Jeg var kanskje litt VEL korrigerende:P Men nok om det.

Jeg elsker 2.35:1 og ofrer gjerne litt bildekvalitet (siden jeg tror forskjellen er forholdsvis liten sammenlignet med f.eks HW10) Jeg har et relativt seriøst oppsett, men tror det finnes mange ting som er langt i fra optimalt, og velger å bagatellisere bildekvalitethandikappet til Panasonic ifht konkurrentene.

Og så over til det mer interresante, og nye temaet (siden AE300vsHW10 begynner å bli litt ferdig diskutert)....pris? Det dukker opp litt forskjellige forslag...hva med "The Panasonic PT-AE4000 LCD home cinema projector will be available from October 2009 at authorized dealers with a recommended retail price of €2699." Det er jo samme som AE3000 koster idag...har ikke jeg fått med meg at denne prisen er avkreftet eller.no? Spør fordi jeg ikke egentlig har undersøkt så veldig mye ang. AE4000, men tror den fort kan havne i stua før jul

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å se hvordan AE4000 klarer seg. Sortnivå er kanskje ikke ALT. Men når det gjelder projektorer mener nå jeg at det er en av de aller viktigste parameterene. Mye viktigere enn pinlig nøyaktig gråskala eller fargetemp. Men det er nå bare min mening..

Newcomer hammon sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om prisen ender på 30.000 og pt-ae3000 nærmer seg 20.000. Er det da verdt pengene å gå for pt-ae4000? høyere kontrast og automatisk formatgjenkjenning er vel de største forandringene?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen synspunkter?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hammon
    Ingen synspunkter?
    Det er umulig å si så mye om dette før projektoren (PT-AE4000) kan taes i nærmere øyesyn, eller at det blir publisert en test av den fra en anerkjent tester. Alt annet blir synsing

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3000 faller i pris i USA. Ligger mellom 2000 og 2300 USD. Blir prisfall i Norge også etter hvert.

Har liten tro på at 4000 vil koste 30K i Norge. 20-25 er passe

Manualer: Manual | Projector | Panasonic Global

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er umulig å si så mye om dette før projektoren (PT-AE4000) kan taes i nærmere øyesyn, eller at det blir publisert en test av den fra en anerkjent tester. Alt annet blir synsing
    Noen anelse om når det vil skje? Vil du få den til testing?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hammon
    Noen anelse om når det vil skje? Vil du få den til testing?
    Vi får se hva som skjer, men den er uansett ikke tilgjengelig enda,

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris?

Hei, noen som kan antyde Norsk pris på denne, eller er det fortsatt for tidlig?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det blir spennende å se hvordan AE4000 klarer seg. Sortnivå er kanskje ikke ALT. Men når det gjelder projektorer mener nå jeg at det er en av de aller viktigste parameterene. Mye viktigere enn pinlig nøyaktig gråskala eller fargetemp. Men det er nå bare min mening..
    Enig i at sortnivå ikke er alt. I rom som er rene bunkere, 100% lystette, vil jo dette punktet bli av større viktighetsgrad, men i rom som ikke struper alt lys og der en kanskje også trenger litt mer lysstyrke, kan PT-AE4000 fort vise seg å bli en god projektor.

Funksjonen med 16:9 - 2,35:1 er glimrende. Jeg synes det er rart at ingen av konkurrentene har svart på dette og implementert dette enda. Jeg har riktignok ikke fulgt projektor-racet tett på en liten stund, men etter som jeg skjønner er Panasonic fremdeles i førersetet her?

I mitt nye rom vil jeg ikke komme til å lage en bunkers, det blir en del av en stue med muliget for å lukke helt av. Panasonic PT-AE4000 holdes herved under oppsikt for fremtidig tjenestegjøring. Jeg husker med glede tilbake på tiden med min PT-AE700...

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PT-AE4000 er nå omtalt av Projectorcentral:

Panasonic AE4000 -- Home Theater Projector Review

I likhet med deres omtale av PT-AE3000 gis den toppkarakterer på så og si hvert eneste nivå, perfekt fargebalanse i Cinema1 modus, flat gråskalagjengivelse, samt forbedret kontrast etc.

Blir interessant å se hvordan den klarer seg i praksis i en dybdetest. Den blir uansett rimelig, så det er vel liten tvil at den fortsetter suksessen til forgjengeren...

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    PT-AE4000 er nå omtalt av Projectorcentral:

Panasonic AE4000 -- Home Theater Projector Review

I likhet med deres omtale av PT-AE3000 gis den toppkarakterer på så og si hvert eneste nivå, perfekt fargebalanse i Cinema1 modus, flat gråskalagjengivelse, samt forbedret kontrast etc.

Blir interessant å se hvordan den klarer seg i praksis i en dybdetest. Den blir uansett rimelig, så det er vel liten tvil at den fortsetter suksessen til forgjengeren...

Takk for den!

Entry prisen for AE4000 ligger over 30% UNDER entry prisen til AE3000, noe som burde bety at det blir press på prisene til andre merker også.

En AE4000 til underkant av USD $2000 er ikke ille!!

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    3000 faller i pris i USA. Ligger mellom 2000 og 2300 USD. Blir prisfall i Norge også etter hvert.

Har liten tro på at 4000 vil koste 30K i Norge. 20-25 er passe
    Etter dagens nyhet om at AE4000 vil ha en street-price på $2000 vil jeg legge forventningen til en Norsk pris på rundt 15-20 tusen

EDIT: PT-AE3000 hadde en "street-price" på $2299 frem til i dag hvor den falt til $1699. Snakk om reduksjon!!!

Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •