Panasonic-PT-AE4000 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12
Viser resultater 221 til 225 av 225
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektoren død:-(

Jeg oppdaget i kveld at projektor er helt død. Finnes det noen sikringer i denne som kan byttes? Det er ikke liv i det hele tatt. Mistenker at vi har hatt overspenning på huset.

ev noen andre forslag??

Hjelp mottas med takk!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mad
    Noen som har gått til innkjøp av denne i det siste? Jeg vurderer sterkt å gjøre det. Isåfall må jeg gjøre det fra USA, pga det perverse prisnivået her til lands. Jeg har noen få spørsmål:

1) Dere som kjøpte denne, hvordan er dere fornøyd nå 6mnd+ etterpå?

2) Noen som har vurdert/sammenliknet denne med tv'er rundt 55"? Det er nemlig mitt alternativ nr 2. TV er jo mer praktisk og enklere i bruk, men det er jo litt surt å investere så mye i tv når det skjer rask utvikling og størrelsene vokser der.

3) Ca når kommer "oppfølgeren" til denne? Hvis den er tilgjengelig iløpet av få måneder til samme pris så kan det jo lønne seg å vente.
    Jeg kjøpte min hos Projector people i USA og er fortsatt strålende fornøyd. Jeg ser at når jeg bytter mellom cinemascope og 16:9 bilde så treffer den ikke 100% på skarpheten. Hender jeg stiller litt på den, men ellers er den rolig og fin... Litt lyssvak som det nevnes, men ingen problem om du har kontroll på lyset i rommet.

Jeg ville aldrig vurdert en TV forann projector til film. Størrelsen på bilde betyr alt for mye for meg.

Newcomer darkzun sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt PT-AE4000 i et par år nå, og er fortsatt storfornøyd med projektoren, men lurer på å forbedre oppsettet med en anamorfisk linse. Har lang kastelengde (7 m, 129" lerret og 2.35:1 ved hjelp av zoomfunksjonen), og dette har fungert bra siden rommet blir forholdsvis mørkt ved filmtitting. Det jeg lurer på er ca. hvor mye jeg kan forvente å bedre lysstyrken med anamorfisk linse...vil det være sammenlignbart med bildet jeg har i 16:9 aspektet nå? Er klar over at linsen i realiteten ikke øker lysstyrken, men vil vel utnytte lyset bedre til det området bildet er(?)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I teorien skulle man kunne hente 30 prosent mer lys, siden man med vertikal strekk bruker hele bildebrikken. Dette er i teorien, for linsen du henger i forkant av projektoren, stjeler mye av denne økningen. Med de beste linsene på markedet, sitter du kanskje igjen med 10-20 prosent økning. Med de rimelige linsene vinner du antakelig kun en målbar økning, og vil neppe oppleve noen forskjell.

Regner med at du er klar over at du må flytte projektoren nærmere hvis du tar i bruk en anamorf linse?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer darkzun sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har uansett et ønske om å plassere projektoren nærmere, men det byr på store utfordringer i forhold til rommet dessverre...må litt i tenkeboksen. Havner HD-5000R i kategorien "rimelige linser"?

Takker for oppklarende svar..som alltid

Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •