Offisiell tråd for Epson EH-TW5500 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 24 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 470
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Hvordan gikk det med gammaen på den?
    Gammaen ble fin, den, men det krevde litt "feilsøking" før jeg fant ut at Anthem prosessoren påvirker kontrasten i vesentlig grad. Det vil si at både 80%, 90% og 100% signalstimulering resulterte i omtrent samme luminanse (Y). Ved å senke kontrasten på projektoren til rundt -10, så falt brikkene på plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Gammaen ble fin, den, men det krevde litt "feilsøking" før jeg fant ut at Anthem prosessoren påvirker kontrasten i vesentlig grad. Det vil si at både 80%, 90% og 100% signalstimulering resulterte i omtrent samme luminanse (Y). Ved å senke kontrasten på projektoren til rundt -10, så falt brikkene på plass.
    Ok. Tenkte meg det var noe med signalet eller projektoren som ikke stemte.

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spm. til de som benytter TW5500 til daglig--er bildeprosesseringen i denne hurtig nok til at en ikke må sette audio delay når FI=low, el. må dette settes hver gang en aktiverer FI i ved å endre innstilling på receiver/source?

Rent praktisk så hadde dette vært meget greit i vite!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen lip-sync problemer nei. Dette styres jo uansett via HDMI, så lenge du har noenlunde oppdatert signalkjede. Selv har jeg både HD-DVD, HD-tuner (kabel-TV), X-box og Blu-Ray spiller koblet via Z11, og det er ingen lip-sync problemer å spore. Jeg har ikke justert på noen instiller, hverken i kilder eller i Z11, som berører lip-sync
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Kjapt spm. til de som benytter TW5500 til daglig--er bildeprosesseringen i denne hurtig nok til at en ikke må sette audio delay når FI=low, el. må dette settes hver gang en aktiverer FI i ved å endre innstilling på receiver/source?

Rent praktisk så hadde dette vært meget greit i vite!
    Bildeprosesseringen er hurtig nok, jeg bruker FI=low hele tiden og har ikke lip-sync problem :-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er ingen lip-sync problemer nei. Dette styres jo uansett via HDMI, så lenge du har noenlunde oppdatert signalkjede. Selv har jeg både HD-DVD, HD-tuner (kabel-TV), X-box og Blu-Ray spiller koblet via Z11, og det er ingen lip-sync problemer å spore. Jeg har ikke justert på noen instiller, hverken i kilder eller i Z11, som berører lip-sync
    Vel, det styres jo forsåvidt kun via HDMI dersom en benytter HDMI for lyd. Jeg er ikke akkurat av den typen som bytter ut en aldeles glimrende forsterker som har fungert feilfritt der andre komponenter har blitt skiftet ut titt og ofte kun for å få en ekstra plugg og noen codec'er... 8)

Lyd routes altså via optisk/toslink utgang. Så om audio delay må legges til må dette gjøres i receiver; og når FI settes off må settingen igjen reverteres--som er tungvindt og grunnen til at dette er meget greit å vite.

Men forhåpentligvis er prosesseringen, som Rolle også nevner, kjapp nok til å unngå dette. (Uansett er det jo innstillinger for HDMI audio delay på min spiller som må settes manuelt)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var TW5500 bestilt etter hva virker som en nærmest uendelig periode med lesing av reviews og sammenligning av ulike PJ (er både grønn og fiolett i trynet etter alt dette!)

Gleder meg til å se denne i praksis, og spes. ytelsen etter Gorm's kalibreringskunnskap er satt til livs på den! :razz:

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var TW5500 bestilt etter hva virker som en nærmest uendelig periode med lesing av reviews og sammenligning av ulike PJ
    Samme her, gleder meg stort

men vil et invideo ramme (grey), som da er et budsjett lerret være en flaskehals?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar

men vil et invideo ramme (grey), som da er et budsjett lerret være en flaskehals?
    Det vil fungere helt fint.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar

Da får vi gratulere hverandre. Valgte også grått lerret (DreamScreen V4 TT.)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper dere ikke skal ha den hengende i nærheten hvor dere sitter for den irisen bråker mye.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iris "støyen" varierer kraftig fra enhet til enhet, så en del eiere vil nok ikke kjenne seg igjen i den påstanden Razor?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Håper dere ikke skal ha den hengende i nærheten hvor dere sitter for den irisen bråker mye.
    min henger" rett " over hodet mitt , kan ikke høre det minste av irisstøy fra den :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå bare hørt to stk, og begge støyet omtrent like mye. Men får man byttet den inn i ny hvis man får en som lager mye støy?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tviler jeg på. Vi snakker tross alt ikke om "mye" støy.
    Min henger ikke alt for langt unna, og har gjennomsnittlig iris støy. Jeg har tilgode å legge merke til dette i filmsammeheng. Når du sitter i stillhet og kalibrerer med testbilder så er kanskje opplevelsen noe misvisende?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare på spørsmålet ditt Razor så vil min vil bli hengende 1.4m rett over hodet. Men som Gorm nevner (og som jeg har lest andre steder) så er det tilsynelatende veldig varierende hva folk rapporterer av støy for denne, men håper jo inderlig at min enhet ikke vil være sjenerende--da må den isåfall byttes, da jeg er svært følsom for høyfrekvente lyder! :-?

Dette vet en uansett ikke sikkert før den er testet i praksis, og TW5500 hadde ganske mange andre positive aspekter.

Så igjen, får håpe at de som har hatt mest trøbbel med dette har kommet borti 'barnesykdommer' knyttet til tidlige produksjonsenheter. Det burde uansett kanskje være del av kvalitetssjekken å bekrefte at disse ikke har overdreven støy fra iris?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det tviler jeg på. Vi snakker tross alt ikke om "mye" støy.
    Min henger ikke alt for langt unna, og har gjennomsnittlig iris støy. Jeg har tilgode å legge merke til dette i filmsammeheng. Når du sitter i stillhet og kalibrerer med testbilder så er kanskje opplevelsen noe misvisende?
    De jeg hørte gorm hadde så mye støy at jeg aldri hadde akseptert det. Har selv hatt projektorer med iris og har ikke hørt noe støy fra disse, men denne tok kaka. Eieren av den som jeg kjenner har plager seg veldig over dette, men han ser ingen vits med å bytte når den andre han hørte på hadde like mye støy. Så han regnet med at de skulle være sånt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I så ekstreme tilfeller burde det være en klar reklamasjons sak. Personlig har jeg ikke testet noen med slikt "støynivå".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag har vel hørt mellom 5 og 10 stykker, og jeg er enig med Gorm, iris-støyen er faktisk forskjellig fra projektor til projektor. Jeg hadde nok kanskje reagert på dette dersom jeg skulle hatt en selv, men jeg tror nok de fleste ikke tenker så veldig mye på dette. Man har tross alt volum når man ser film, TV eller spiller TV-spill.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jag har vel hørt mellom 5 og 10 stykker, og jeg er enig med Gorm, iris-støyen er faktisk forskjellig fra projektor til projektor. Jeg hadde nok kanskje reagert på dette dersom jeg skulle hatt en selv, men jeg tror nok de fleste ikke tenker så veldig mye på dette. Man har tross alt volum når man ser film, TV eller spiller TV-spill.
    Du har jo selv hørt på den som jeg snakker om AK (han fra hundvåg), var det normal iris støy fra den?

Side 9 av 24 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •