Offisiell tråd for Epson EH-TW5500 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 24 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 470
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Melder meg på denne tråden. Nå, etter nær fem år med BenQ PE8720 og 92" manuelt lerret har jeg akkurat satt bestilling på en proffkalibrert EH-TW5500, og DreamScreen TAB V4 106".

Hvorfor skriver jeg dette? Selvsagt for at alle dere med peiling kan bekrefte at jeg nettopp har gjort noe kjempelurt og at jeg kommer til å bli strålende fornøyd
    Håper du ble fornøyd. Selv gjorde jeg akkurat det samme for halvannet år siden. TW5500 kalibrert av Gorm er gode greier :-D

Selv er jeg følsom for hakking og Epson frame interpolation er bare helt super. Har du prøvd ut det?

Jeg kjører alltid med interpolation normal eller high, helt nydelig.

Hvis du holder ned Memory button på fjerren i 6 sekunder så får du opp en split screen med raw på ene siden og interpolert på andre, da ser du virkelig forskjellen, spesielt hvis du kjører Blu-ray 24P

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F.I er definitivt noe av det mest subjektive som finnes i TV og projektorsammenheng. Selv synes jeg at low setting ødelegger hele filmopplevelsen med TW5500. Dette til tross for at Epson sin FI er blant de bedre implementasjonene av slik teknologi på markedet.

Ja, flyten blir mer jevn (noen vil vel kalle den perfekt), men det gir et ufattellig unaturlig preg over hele bildet.

Dersom en er følsom for dette (noe jeg forøvrig selv mente når jeg handlet PJ), vil det være en fordel å ha det med. Ellers faller det mer i kategorien 'kjekt å ha'. Det viktigste er hvordan PJ behandler 24p/23.976 materiale native, og at den ikke induserer mer judder (noe TW5500 ikke gjør).

Men igjen, "to each his (or her) own."

btw., er det andre eiere her av TW5500 som er/har vært plaget med en rød linje nederst på bildet? Dette oppstod på min projektor etter et års tid, og er særlig synlig i lyse scener.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har min epson tw5500 koblet opp med hdmi kabel til min canal dekoderen (også prøvd å koble direkte i Playstation 3 maskinen med samme utfall. Det har aldri vært problemer med dette. Idag så får jeg ikke opp bildet på prosjektoren fra canal digital dekoderen. Jeg får opp hovedmenyen når jeg trykker på hdmi, men som sagt ikke noe tv bildet. Har forsøkt å koble hdmi kabelen til tv-en istedenfor projektoren og får da tv bildet. Har også prøvd hdmi inngang 1 og 2 på projektoren uten hell!

Hva i alledager er dette fornoe? Er det noen som har tips på hva jeg kan gjøre, er fryktelig frustrerende......

Ps! Når jeg trykker på info knappen står det

Lamp hours: 550 H
    Souce: HDMI 1
    Input signal: ----------
    Resolution: ---- x ----
    Refresh rate: --- , -- Hz
    Sync info: ---- -----
    Deep color: --- bit
    Status ----

Jeg kom også på at tidligere idag skulle jeg koble i en laddekabel til laptopen i strømstøpslet i veggen. I det jeg satte kabelen inn kom en liten gnist og sikringen i stuen gikk. Jeg måtte i sikringsboksen og trykke opp igjen på sikringen som var for stuen. Men skal det ha noe å si? Projectoren sto koblet til med strøm da i offline modus... kan det ha ødelagt projecoren? Alt annet i stuen som stasjonær pc og laptop funker

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å stille tilbake alle innstillinger men fortsatt samme problemet. Regner med strømbruddet har ødelagt noe på projektoren. Min er kjøpt i USA så jeg må sende til norge å betale av egen lomme. Noen som veit hvem som reparerer disse i norge? Regner med Epson har en egen leverandør som gjør dette?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bgullet
    Har prøvd å stille tilbake alle innstillinger men fortsatt samme problemet. Regner med strømbruddet har ødelagt noe på projektoren. Min er kjøpt i USA så jeg må sende til norge å betale av egen lomme. Noen som veit hvem som reparerer disse i norge? Regner med Epson har en egen leverandør som gjør dette?
    Forstår ikke problemet, er det canal digital eller Jens Stoltenberg som er problemet

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Forstår ikke problemet, er det canal digital eller Jens Stoltenberg som er problemet
    Lol! Men seriøst folkens er det ingen som har peiling? Virker som HDMI inngangene på projectoren ble ødelagt under strømbruddet.... de funker i allefall ikke uansett hdmi kilde jeg kobler til

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært borte i dette en gang tidligere på en demo-enhet. Da var det antakelig en peak fra receiveren som forårsaket det hele, og både HDMI-utgangen der, og HDMI-inngangen på projektoren sluttet å virke.

edit; skriveleif
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg også fikk samme problem ved strømbrudd - dvs jeg tok ut strømmen og da ble HDMI-kortet på dekoderen til CD ødelagt.
    HDMI kortet på forsterkeren tok også kvelden.

begge måtte på rep.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVS at jeg må sende den inn til reperasjon. Fikk beskjed fra Epson norge at de dekker ikke noe siden den er kjøpt i usa, men at jeg måtte ta kontakt med Infocare.... Leser på nett at dem har fått mange klager... Står ikke noe info om prisen de tar heller

Om du hadde vært i min situasjon, hvem ville du fått til å reparert den da?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innboforsikringen din bør vel dekke dette
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er oppfølgeren til Epson tw5500, epson tw6000 eller epson tw9000? Epson tw6000 har jo bare 40:000 i kontrast og er billigere en tw5500

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Håper du ble fornøyd. Selv gjorde jeg akkurat det samme for halvannet år siden. TW5500 kalibrert av Gorm er gode greier :-D

Selv er jeg følsom for hakking og Epson frame interpolation er bare helt super. Har du prøvd ut det?

Jeg kjører alltid med interpolation normal eller high, helt nydelig.

Hvis du holder ned Memory button på fjerren i 6 sekunder så får du opp en split screen med raw på ene siden og interpolert på andre, da ser du virkelig forskjellen, spesielt hvis du kjører Blu-ray 24P
    Jeg er kjempefornøyd, både med projektoren og services fra Avshop (kalibrering og oppfølging ifm trøbbel i transporten)! Har bare sett en håndfull filmer så langt, men både jeg og kona ser forbedringer fra den gamle 720p. Takk for tipset om testing av F.I., må testes ut!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bgullet
    Er oppfølgeren til Epson tw5500, epson tw6000 eller epson tw9000? Epson tw6000 har jo bare 40:000 i kontrast og er billigere en tw5500
    Oppfølgeren til TW5500 er vel snarere R4000, når den en gang kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er best av tw5500 og tw9000? Trodde tw9000 var en oppgradering av den

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW9000 er en 3D projektor der fokuset ligger i 3D-ytelsen, det vil si lysstyrke. Hvis du ønsker en god erstatning for 2D-ytelsen til TW5500, så er (som AK har nevnt) R4000 den naturlige arvtakeren/oppgraderingen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    R4000 den naturlige arvtakeren/oppgraderingen.
    Har moen av dere fått sett denne? er det en oppgradering fra tw5500?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er lansert ved flere anledninger, men er stadig forsinket. Siste info sier vel at den skal være tilgjengelig rundt årsskiftet? Prismessig havner den nok dessverre i en helt annen klasse enn TW5500.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har muligheten å enten få en ny tw5500 eller å legge i 3000 kr å få en ny epson tw9000. Når ser jo at tw5500 har endel ting som tw9000 ikke har. Jeg har jo et lyst rom, og spm er om jeg kanskje får bedre utbytte av 9000 om den er best på lysstyrke... men så er spm om det er verdt det. Hva ville du Gorm eller AK gjort? (rommet mitt har hvite vegger og grått lerrete. Umulig å få det helt mørkt her. Brukes i hovedsak til fotball og ps3\filmer.

Beholdt tw5500 eller oppgradert til en tw9000 for 3000 kr?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort er lerretet ditt?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et rammelerret på 92 tommer grå duk (kjøpt på avshop).
    Jeg var veldig godt fornøyd med min tw5500, eneste var at jeg ofte måtte bruke den på "living room" mode (regner med det tapper levertiden av pæren selv i ecco modus).

Side 22 av 24 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •