Offisiell tråd for Epson EH-TW5500 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 470
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Nå er den klar. I morgen skal den monteres under taket og testes. Kjøpt med full kallibrering av mister Sørensen. Gleder meg til å få testet den ut med anamorfisk linse.
    Hvor mye måtte du gi for en anamorfisk linse til denne da?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Det finnes anamorphiske linser fra noen tusenlapper opp til mange titusenlapper så det spørs hvilken linse han har...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Er kampanje på denne på Av Shop nå. Kr. 13999.-
    Prismasonic anamorphic lens HD-5000R 1080P Black m/remote (HD-5000R-B)

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kampanje på denne på Av Shop nå. Kr. 13999.-
    Prismasonic anamorphic lens HD-5000R 1080P Black m/remote (HD-5000R-B)
    Fikk den og til 11500,- for noen mnd siden gjennom en kode i en tilbudsmail derfra. Just sayin'..
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Fikk den og til 11500,- for noen mnd siden gjennom en kode i en tilbudsmail derfra. Just sayin'..
    Har du fått testet den? Har du TW5500?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått testet den? Har du TW5500?
    Er det slik at jeg "bør ha/må ha" anamorfisk linse på denne prosjektoren dersom jeg skal kjøre 2.35:1 bilde og kun film?
    Har 100" lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare om du har 2.35:1 lerret

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du trenger ikke linse selv med et 2.35:1-lerret, men det forenkler jo hverdagen litt ettersom det er enklere å skifte mellom 16:9 og 2.35:1-formatet gitt at en har en linse med motorisert drift. Du kan imidlertid fint kjøre 2.35:1-lerret også uten linse, der du overshooter. Når du skal vise 16:9 må du imidlertid zoome inn manuelt. Jeg har gjort det slik selv i min "hule" i sin tid, og selv om det tar litt tid å justere frem og tilbake kan det være helt greit frem til en eventuelt investerer i en anamorfisk linse senere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TW5500 på plass.

Nå er den omsider på plass. Var veldig nøye med alle mål på takfeste og ikke minst feste til den anamorfiske linsen. Først prøvde jeg den uten anamorfisk linse, justerte bilde så det var rett på lerrete. Satte på film, og wow, her var det skikkelig punch. Første inntrykk var veldig bra. Så kom den beste delen. Satte opp den anamorfiske linsen, og vips så hadde jeg 3 meter bilde i 2:35.1 med skikkelig bra bilde over hele lerrete. Ikke noe tegn til skygger i kantene eller andre ting. Like bra bilde over hele lerrete. Fikk den anamorfiske linsen en cm for langt fra linsen på projektor, vet ikke om det har noe å si. Det så bra ut som det var nå.
    Jeg fikk det jeg var ute etter. Bra bilde i hele bredden. Kunne plassere den 1 meter lenger bak, dermed fikk jeg den vekk fra stolrekken. bilde i vanlig 16:9 modus var også veldig bra på Benq, men hadde problemer med bilde i full bredde. I kveld er det barnevakt for minste barnebarn, blir ikke så mye film da. Gleder meg til jeg kan sette meg ned og få testet noen fler filmer:-D

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Du trenger ikke linse selv med et 2.35:1-lerret, men det forenkler jo hverdagen litt ettersom det er enklere å skifte mellom 16:9 og 2.35:1-formatet gitt at en har en linse med motorisert drift. Du kan imidlertid fint kjøre 2.35:1-lerret også uten linse, der du overshooter. Når du skal vise 16:9 må du imidlertid zoome inn manuelt. Jeg har gjort det slik selv i min "hule" i sin tid, og selv om det tar litt tid å justere frem og tilbake kan det være helt greit frem til en eventuelt investerer i en anamorfisk linse senere.
    Ok det høres bra ut. Da investerer jeg eventuelt i dette senere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er den omsider på plass. Var veldig nøye med alle mål på takfeste og ikke minst feste til den anamorfiske linsen. Først prøvde jeg den uten anamorfisk linse, justerte bilde så det var rett på lerrete. Satte på film, og wow, her var det skikkelig punch. Første inntrykk var veldig bra. Så kom den beste delen. Satte opp den anamorfiske linsen, og vips så hadde jeg 3 meter bilde i 2:35.1 med skikkelig bra bilde over hele lerrete. Ikke noe tegn til skygger i kantene eller andre ting. Like bra bilde over hele lerrete. Fikk den anamorfiske linsen en cm for langt fra linsen på projektor, vet ikke om det har noe å si. Det så bra ut som det var nå.
    Jeg fikk det jeg var ute etter. Bra bilde i hele bredden. Kunne plassere den 1 meter lenger bak, dermed fikk jeg den vekk fra stolrekken. bilde i vanlig 16:9 modus var også veldig bra på Benq, men hadde problemer med bilde i full bredde. I kveld er det barnevakt for minste barnebarn, blir ikke så mye film da. Gleder meg til jeg kan sette meg ned og få testet noen fler filmer:-D
    Høres fett ut!
    Har du rett eller buet lerret?
    Tror 5500 m. anamorf linse leder over HW30 når det gjelder mitt valg nå
    En annen ting jeg lurer på mht 2:35.1 lerret. Jeg foretrekker å se film uten tekst, men har unger og venner som foretrekker å se med tekst. Du må vel da for det første ha en BD-spiller der man kan forskyve teksten oppover? Ser for meg da at tekstfonten blir litt stor i forhold til bildet (kanskje det er derfor teksten som regel er delvis nedenfor bildet) Har de samme spillerene mulighet til å forandre fontstørrelse?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har buet lerret. Jeg ripper de fleste filmene mine fra Blu Ray til disk og bruker mediespiller. Da kan jeg endre på teksten å plassere den inn på filmen ved 2:35.1. Elleres har jeg en Philips Blu Ray spiller som er enkel å flytte teksten med. Jeg er veldig fornøyd med TW5500.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blå skygge på lerret med TW5500 ved film/tv titting

Da jeg skulle se på TV i kveld via TW5500 la jeg merke til en blå skygge nede i venstre hjørne på lerretet. Mest fremtredende i de mørke senene. For å kunne ta bilde av skyggen koblet jeg inne Oppo'en for å få et stabilt bilde. Skyggen er ikke så fremtredende som på vedlagt bilde (tatt med laaaang lukketid), hvor det blå er en tanke fremtrende.

Er det noen som har vært borti dette før? Kan det være støv på linsen, på utsiden eller for den saks skyld på innsiden? Projektoren har kun gått litt over 100 timer. Jeg har ikke lagt merke til dette før nå i kveld.

På forhånd takk for svar.

Eirik

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som støv inne i engine?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ser ut som støv inne i engine?
    Det er det jeg frykter. Da er det vel lite jeg kan gjøre, annet enn å sende den inn. Får sende en mail til Epson og høre. Litt rart at det skal ha kommet støv inn der.

Kan det hjelpe å ta ut pæren å blåse litt rent?

Eirik

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg på denne tråden. Nå, etter nær fem år med BenQ PE8720 og 92" manuelt lerret har jeg akkurat satt bestilling på en proffkalibrert EH-TW5500, og DreamScreen TAB V4 106".

Hvorfor skriver jeg dette? Selvsagt for at alle dere med peiling kan bekrefte at jeg nettopp har gjort noe kjempelurt og at jeg kommer til å bli strålende fornøyd! Kan jeg?

Litt om rommet:
    Rommet mitt er en kjellerstue med temmelig nær null lysinnslipp. Lyse vegger og tak, men med mye mørke gardiner og bokhyller på sidene, og nesten helt mørk frontvegg (gardiner og lerret).

Kasteavstand 438cm, sitteavstand 3m. Vet det er i overkant stort lerret for denne avstanden, men planen er å minke selve bildet om fruen (eller jeg) mener det blir for bredt.

Har kun hatt DLP til nå. Vil jeg plages med pixler på denne avstanden? Etter det jeg har lest bør ikke det være plagsomt, men greit å få en uttalelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har gjort det lureste og beste kjøpet du kunne gjort, ja det vet jeg ikke. Men at du kommer til å bli fornøyd i forhold til det du har i dag er jeg helt sikkert på. For meg var det en stor oppgradering. Jeg har 129" 2:35.1 lerret med anamorfisk linse. Jeg sitter litt under 4 meter fra, og det er ikke noe problem. Det er bare å glede seg, det er ett godt valg du har gjort. Kos dere med masse bra film.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har gjort det lureste og beste kjøpet du kunne gjort, ja det vet jeg ikke. Men at du kommer til å bli fornøyd i forhold til det du har i dag er jeg helt sikkert på. For meg var det en stor oppgradering. Jeg har 129" 2:35.1 lerret med anamorfisk linse. Jeg sitter litt under 4 meter fra, og det er ikke noe problem. Det er bare å glede seg, det er ett godt valg du har gjort. Kos dere med masse bra film.
    Godt nok for meg, takker :-)

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som er plaget av "red ghosting" syndromet på TW5500? Finnes det en eventuell fix til dette?

Hva med å oppgradere firmware selv? Hva er siste versjon?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke oppdatert firmware selv, så projektoren må på service for å løse nevnte problem.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •