Offisiell tråd for Epson EH-TW5500 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 24 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 470
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ahh, viste ikke at du hadde amerikansk utgave! De har jo helt andre garantibetingelser på projektorene i USA, og det er også grunnen til at amerikanerne har unike typebetegnelser på disse projektorene også. Ikke så rart at Epson Europa ikke vil ta i disse da.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Hvilken BluRay-spiller anbefaler dere til Epson 4400? Jeg ser kun 1% på DVD, 4% tv-titting og 5% PS3-spilling, så er bluray-avspilling som betyr noe (90% ). HDMI 1.4 er vel like greit å kjøpe når en først skal kjøpe nytt. Problemfri trådløs oppkobling mot internett er også ønskelig. Pris 3-4000,-. Anbefalinger?
    For å i det enkelt ( eller vanskelig ) så kan du kjøpe akkurat hvilken som helst moderne spiller da det så og si ikke er forskjell i bildekvaliteten på Blu-ray.

Jeg ville nok kjøpe en av de nyere Sony spillerene som er 3D kompatible.

Som sagt så varierer ikke bildekvaliteten på Blu-ray avspilling noe særlig så det er utseende, funksjoner og pris som er viktigst hvis ikke lydkvalitet i stereo heller spiller noen rolle.

Selv har jeg en eldre Pioneer BDP-51FD spiller da denne har god lydkvalitet i tillegg til at den er god på DVD. Den gir også native oppløsning, noe jeg synes er meget viktig da jeg tross alt har noen 100 DVD filmer jeg spiller av og til.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    For å i det enkelt ( eller vanskelig ) så kan du kjøpe akkurat hvilken som helst moderne spiller da det så og si ikke er forskjell i bildekvaliteten på Blu-ray.

Jeg ville nok kjøpe en av de nyere Sony spillerene som er 3D kompatible.

Som sagt så varierer ikke bildekvaliteten på Blu-ray avspilling noe særlig så det er utseende, funksjoner og pris som er viktigst hvis ikke lydkvalitet i stereo heller spiller noen rolle.

Selv har jeg en eldre Pioneer BDP-51FD spiller da denne har god lydkvalitet i tillegg til at den er god på DVD. Den gir også native oppløsning, noe jeg synes er meget viktig da jeg tross alt har noen 100 DVD filmer jeg spiller av og til.
    Har så og si bestemt meg for å kjøpe Sony BDP-S570. Tror den vil funke bra i forhold til mine ønsker

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plassering av tw4400

Hei. Lurer på hva som er optimal plassering av denne PJ. Max vidvinkel eller tele. Har den bedre eller dårligere optiske egenskaper på vid og tele. Midt i mellom best? Har 106" grått lerret i mørkt kinorom. 3,85m optimal plassering i følge pro calculator?

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e_berrefjord
    Hei. Lurer på hva som er optimal plassering av denne PJ. Max vidvinkel eller tele. Har den bedre eller dårligere optiske egenskaper på vid og tele. Midt i mellom best? Har 106" grått lerret i mørkt kinorom. 3,85m optimal plassering i følge pro calculator?
    Jeg også har fundert litt på dette. I mitt oppsett anbefaler kalkulatoren at jeg zoomer litt inn, og trekker projektoren litt vekk fra lerretet. Trodde det var best å ha den så nærme som mulig..? Forsvinner ikke mer lys, jo lenger unna man trekker den?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei håper det er greit at jeg bruker denne tråden! Hvor langt kan TW-4400 stå ut på siden av lerret?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp!

Gorm og andre kan dere hjelpe? Jeg fikk idag ny lampe til projektoren, installerte den og slo på. LIKE DÅRLIG BILDE! Bildet er helt likens som den forrige pæren ble etter 900 timer. Og lampen jeg nå satte i er helt ny. Hva er det som er galt da? Jeg tok reset på alle instillinger på projektoren, men bilde like dårlig selv etter det.

Jeg legger ved 2 screenshots:

Bilde 1: Viser når jeg har på Tw5500, se kor dårlig bildet er mot tv-en lengre ned.

Bildet 2: Her har jeg startet min gamle pj tx200 som har over 2000 lampetimer, og har begge projektorene til å skyte mot lerrete, du kan ikke se antydninger til tw5500 sine bilder, du ser bare pjtx200 sine bilder.

Her er linkene:

Bilde 1: Filinformation og download - GratisUpload.dk - 1.JPG

Bilde 2: Filinformation og download - GratisUpload.dk - 2.JPG

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig. Har den dynamiske irisen låst seg i helt lukket posisjon tro? Men selv selv da burde lysstyrken vært høyere?
    Det kan jo muligens være strømforsyningen som ikke gir høy nok spenning til lampen? Tror nok jeg ville sendt denne på service gitt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Merkelig. Har den dynamiske irisen låst seg i helt lukket posisjon tro? Men selv selv da burde lysstyrken vært høyere?
    Det kan jo muligens være strømforsyningen som ikke gir høy nok spenning til lampen? Tror nok jeg ville sendt denne på service gitt.
    Takk for svar! Men er det ikke merkelig, at når jeg fikk den så var lysstyrken sterk, så etter 900 timer, ble lyset helt borte, og når jeg setter i ny pære samme dårlige styrken....

Kan det hende jeg ikke kan bruke 220v kabel? At jeg må bruke den orginale med en omformer? Ser på kabelen som fulgte med at det står 10A-125V...

I manualen står det:

Electrical

Rated frequency 50/60 Hz AC
    Power supply 100 to 120 VAC:
    3.2 A (Home Cinema 8100)
    3.3 A (Home Cinema 8500 UB)
    200 to 240 VAC:
    1.4 A (Home Cinema 8100)
    1.5 A (Home Cinema 8500 UB)

Power consumption 100 to 120 VAC:
    Operating:
    282 W (Home Cinema 8100)
    297 W (Home Cinema 8500 UB)
    Standby: 0.2 W

220 to 240 VAC:
    Operating:
    269 W (Home Cinema 8100)
    284 W (Home Cinema 8500 UB)
    Standby: 0.4 W

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke godt å si. Hvis strømforsyningen er laget for 110v, så tipper jeg den ville brent umiddelbart når den ble koblet til 220v.

Tipper din neste projektor blir kjøpt lokalt? 8-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min nye 5500 har dessverre et støvkorn i optikken et sted. Dette viser seg som et litt lysere felt (sirkelrundt) på ca 40 cm i diameter (lerretet er 106"). Det er kun synlig når projektoren skal vise sort, og det er ikke mye lysere enn resten, så i praksis er det ikke noe stort problem. Likevel irriterer det litt, så jeg lurer på om noen har erfaringer med å fikse dette selv. Jeg fikk tips om å prøve å rotere litt på zoom og fokus for å se om det kunne falle av, men det ligger nok lenger inne i optikken, for det hjalp ikke. Jeg har ikke spurt Epson om dette, men jeg har forstått at støv er et problem på LCD-projektorer i en helt annen grad enn på f.eks DLP. Er dette noen man typisk bare godtar? Det er som sagt ikke noe veldig problem, bare et irritasjonsmoment. Projektoren har bare gått 35 timer, og dette har vært der hele tiden. Jeg trodde først det var mitt gamle lerret, men når det ikke forsvant etter bytte av duk, så forsto jeg jo at det var i projektoren.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel noe du kan reklamere på. Støv i optikken er ikke noe man skal "akseptere". Hadde det dukket opp etter langt tids drift, så stiller det seg kanskje annerledes, men på en ny projektor er det uakseptabelt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå sett litt mer på støvproblemet. Jeg har brukt testbilder i rødt, grønt og blått, men da vises det ikke. Jeg regner da med at det ikke ligger direkte på et av panelene. Jeg tok for moro skyld en lang (20 sek) eksponering av lerretet når projektoren står på "Blank", og da ser det slik ut:

-epson_stoev-jpg

Jeg har også justert opp bildet en hel del for å få frem støvet, det er ikke på noen måte i nærheten av så tydelig når man ser det "live". Jeg tar en telefon til Epson i morgen for å høre, men jeg er redd svaret er at den må sendes inn, og det har jeg ikke lyst til. Skulle gjerne kunnet blåse dette bort selv heller, men kan ikke risikere at garantien ryker, så da utgår vel det også.

P.S: Flekken er veldig blå på bildet, men det tror jeg skyldes kameraet og langtidseksponeringen. Det er i hvert fall ikke mulig å se noen blåskjær med det blotte øyet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tatt kontakt med Epson og sendt dem bildet, så får vi se hva som skjer.

Det som er litt merkelig er at denne flekken er så skarpt avgrenset. Man skulle tro at støv ikke ville kunne bli så fokusert som dette, nesten uansett hvor det lå hen. Med det blotte øyet er det ikke mulig å se at flekken er så skarpt fokusert, men bildet avslører det jo med all mulig tydelighet.

Det som taler mot at det ligger på et av panelene er at det ikke fremtrer tydelig i noen av testbildene med rene farger, men det at det er så fokusert taler vel for at det ligger på et panel likevel. Alle andre steder i lysgangen ville vel gitt en ufokusert flekk i stedet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest gjennom hele tråden, og ser det snakkes om irisstøyen. Noen ser ut til å mene at den er nesten uhørbar, mens andre hører den godt. På min projektor høres den definitivt godt, og det minner veldig om en harddisk som knatrer. Jeg synes ikke det er særlig plagsomt, og det høres kun når det er nokså stille i rommet. Under filmlyd (unntatt i helt stille scener) drukner jo lyden fullstendig. Det jeg synes er litt merkelig, er at den jobber *konstant*, også ved statiske bilder. Det skjønner jeg ikke, men slik er det. Jeg bruker den kun i "Normal", men det høres likt ut også i "High-speed" mener jeg å huske.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder støydiskusjoner så er det noe man finner i svært mange tråder på forumet. Se bare i HD PVR trådene for eksempel.

Hva man finner plagsomt er jo veldig individuelt og for meg så er både viftestøyen og irisstøyen i Epson projectorene helt uakseptabel.

Andre derimot bryr seg ikke om det.

Av viftestøy og irisstøy er irisstøy det mest irriterende i mine ører.
    Enhver støy som er varierende og som "kommer og går" blir jeg sitttende og "vente på " og irritere meg over.

Kunne ønske det ikke var sånn, men :???:

Det som er litt spesielt er at Epson er verdens desidert største projector produsent, og man skulle tro de hadde skrudd fra hverandre noen Sony projectorer og sett hvordan de har løst dette.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra Epson nå. De bekrefter at det er støv, og hvis jeg vil ha det utbedret så må den faktisk sendes til England(!) for å rengjøres. Høres nesten utrolig ut, men slik er det visst. Huff, jeg er lite lysten på å være uten projektor så lenge (antar det tar en god del tid), og med min iboende skepsis til slurvete serviceteknikere blir det ekstra ille.

Hadde jeg bare sjekket den nøye når jeg fikk den (innen 30 dager), så hadde de sendt en ny i bytte, men det gjorde jeg jo ikke, så da er jeg låst til å velge service. Eller en bytteprojektor, men det har jeg heller ikke lyst til. Jeg tror den jeg har er ganske bra på det meste, unntatt støvet.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da er fruen på vei til avshop for og hente en TW-4400 kalibrert av Gorm.Håper det blir en skikkelig opptur fra Benq w5000!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Fikk svar fra Epson nå. De bekrefter at det er støv, og hvis jeg vil ha det utbedret så må den faktisk sendes til England(!) for å rengjøres. Høres nesten utrolig ut, men slik er det visst. Huff, jeg er lite lysten på å være uten projektor så lenge (antar det tar en god del tid), og med min iboende skepsis til slurvete serviceteknikere blir det ekstra ille.

Hadde jeg bare sjekket den nøye når jeg fikk den (innen 30 dager), så hadde de sendt en ny i bytte, men det gjorde jeg jo ikke, så da er jeg låst til å velge service. Eller en bytteprojektor, men det har jeg heller ikke lyst til. Jeg tror den jeg har er ganske bra på det meste, unntatt støvet.

Støvproblemer på TW-5500 også ja.
    Jeg har TW-5000 og støv der også ja.
    Har hatt det i mange måneder nå, men har lite lyst å sende inn PJ til England for å få service på den.

Hadde en meget dårlig erfaring med Panasonic AE-2000 og sendinger til England og har ikke lyst til å oppleve dette igjen.

Støvet ses kun når det er sort bakgrunn, ikke ellers. Tror jeg kan leve en stund med det slik hvis det ikke blir verre.

Er det noen som har åpnet opp Epson PJ selv og rensket for støv?
    Grei jobb eller må man regne med å justere ting som kommer ut av posisjon?
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Støvproblemer på TW-5500 også ja.
    Jeg har TW-5000 og støv der også ja.
    Har hatt det i mange måneder nå, men har lite lyst å sende inn PJ til England for å få service på den.

Hadde en meget dårlig erfaring med Panasonic AE-2000 og sendinger til England og har ikke lyst til å oppleve dette igjen.

Støvet ses kun når det er sort bakgrunn, ikke ellers. Tror jeg kan leve en stund med det slik hvis det ikke blir verre.

Er det noen som har åpnet opp Epson PJ selv og rensket for støv?
    Grei jobb eller må man regne med å justere ting som kommer ut av posisjon?
    Ja, støv er nok dessverre litt for vanlig. Epson anslår ca 10 dager for service, men det er nok antakelig i beste fall. Jeg har ingen erfaring med Epsons service i England, men jeg er som allerede nevnt veldig skeptisk. Min projektor ser ut til å være bra på alt annet, så jeg tror nok kanskje at jeg gjør som deg, og avventer med å sende den inn. Støvkornet vises bare på sort bakgrunn, og det er sjelden jeg ser det under film.

Når det gjelder egenrensing så tror jeg faktisk det egentlig er nokså kurant. Ut fra bildene i testen på Cine4Home så må man åpne opp projektoren og ta ut to printkort først, deretter åpne opp selve lysgangen ved å fjerne et lokk/deksel. Da kommer man til panelene, som sitter montert på prismet. Støv som da ligger på utsiden av panelene bør man greit kunne blåse forsiktig vekk, men hvis det er mulig at det kommer støv mellom panelene og prismet så er det nok verre. Jeg vet ikke om det er mulig, men hvis panelet trenger luft på alle sider mhp kjøling, så kan det vel skje.

Side 15 av 24 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •