Offisiell tråd for Epson EH-TW5500 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 24 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 470
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tenk litt på hvor du bestille billetter på kinoen ( for dem av oss som fortsatt går på kino en gang i blant ).

Pleier du å sitte på de 5 nederste radene, bør du kjøpe LCOS projector.
    Sitter du midt i salen kan du kjøpe LCD.

Personlig sitter jeg midt i salen og synes at 92" letter på 3M er helt på grensa før jeg føler at jeg sitter og virrer med hodet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager hvis jeg gjør noe feil ved å poste i denne tråden, og moderator flytter vel til egen tråd om det er helt feil?

Jeg har egentlig bestemt meg for en TW5500, men med tanke på prisforskjellen på TW5500 og TW4400, skulle jeg gjerne visst de praktiske forskjellene på de 2 modellene, og om prisforskjellen er verdt det for en som på ingen måte kan kalles entusiast, bare generelt glad i film, og som skal bruke projektoren i et lystett kjellerstuerom på 3,6mx4,4m med hvite vegger og tak (jada, kona bestemmer), og spille av film fra LG BD390 og popcorn 110, via Yamaha RXV1800.
    Lerrretet er grått, ikke hvitt, og 244cm bredt (har ikke fått målt høyden, da det ikke er montert enda, og er arvegods etter filmentusiastnaboen min).

Jeg har søkt og lett på nett, men blir ikke veldig mye klokere. Sikkert jeg som ikeke henger helt med på fagspråket...

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Beklager hvis jeg gjør noe feil ved å poste i denne tråden, og moderator flytter vel til egen tråd om det er helt feil?

Jeg har egentlig bestemt meg for en TW5500, men med tanke på prisforskjellen på TW5500 og TW4400, skulle jeg gjerne visst de praktiske forskjellene på de 2 modellene, og om prisforskjellen er verdt det for en som på ingen måte kan kalles entusiast, bare generelt glad i film, og som skal bruke projektoren i et lystett kjellerstuerom på 3,6mx4,4m med hvite vegger og tak (jada, kona bestemmer), og spille av film fra LG BD390 og popcorn 110, via Yamaha RXV1800.
    Lerrretet er grått, ikke hvitt, og 244cm bredt (har ikke fått målt høyden, da det ikke er montert enda, og er arvegods etter filmentusiastnaboen min).

Jeg har søkt og lett på nett, men blir ikke veldig mye klokere. Sikkert jeg som ikeke henger helt med på fagspråket...
    Korrekt kalibrert er det nok *lite forskjell på de to nevnte projektorene, og i og med at du likevel har hvitt tak så ville jeg personlig gått for 4400. I et rom med sort tak blir 4400 litt feil med sin hvite farge, så personlig har jeg gått for 5500. Hadde jeg hatt hvitt tak ville jeg ikke brukt de ekstra pengene på 5500.

*) La meg understreke at jeg ikke har sett noen av dem i drift, så uttalelsen om bildekvalitet baserer seg primært på det f.eks Gorm her på forumet har sagt tidligere.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare basere meg på spesifikasjoner og det jeg har lest da jeg ikke har sett 4400.
    Her er en sammenlikning av spec:Compare Epson EH-TW5500 and Epson EH-TW4400 Pprojectors / Comparisons / pure Projectors Catalogue

I ditt rom er det å kaste perler for svin å kjøpe 5500 da den ekstra kontrasten blir ødelagt av rommet.
    Jeg ville kjøpt 4400 hvis jeg var deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klar tale for penga!
    slikt liker jeg.
    Blir nok 4400 da.

bare et siste spørsmål. ser at det er en modell som heter TW4500 også. er det en nyere, eller er det ment for et annet marked?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyeste generasjon "high end" projector fra Epson er de nye EH-R2000 og 4000.

Så dette er nok for et annet marked.

Epson opererer med mange forskjellige navn på produktene sine.
    De har jo et vanvittig produktutvalg:
    Epson Projectors - Business Projectors and Home Entertainment Projectors - Epson America. Inc.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson 8500 UB! er det samme pj som 5500?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Epson 8500 UB! er det samme pj som 5500?
    noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    noen som vet?
    tw4400

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8500 er vel den utgåtte TW5000?

9700UB er vel samme som TW5500
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    8500 er vel den utgåtte TW5000?

9700UB er vel samme som TW5500
    ok på usa siden så står den oppgitt til 200000:1 i contrast,det samme står det vel på 5500 her!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gorm har sækert rætt, jag læste bara den hær lænken och då sæger dom att 8500 ær samma som tw4400.

Epson EH-TW5500 and EH-TW4400 Full HD Projectors | iTech News Net - Gadget News and Reviews

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ødeleggende for levetiden på pæren om man kjører projektoren på høy lampestyrke? Tenker da på å kjøre den i Living-room modus, istedenfor THX, ser lysstyrken blir mye kraftigere da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag har projektoren gått 995 timer, og lysstyrken ble plutselig helt grusom. Er så vidt man kan se hva som er på lerrete. Den ble over natta drastisk svakere, 60-70 prosent svakere. Skulle ikke lampene til denne modellen holde i 4000 timer?

Er det noe man kan gjøre? Har tørket støv av den, har reset alle settingene, forsøke forskjellige modes, men er nesten helt umulig å se noe som helst selv på høyeste lampemodus. Er jo helt latterlig at min gamle tx200 kunne kjøre 4000 timer uten problem med bedre bilde en denne etter 995 timer på THX mode.... Er det kun å skifte lampe man kan gjøre? Ser i manualen det står at blir bildet utydelig og matt må man skifte lampe. Så selv om de reklamerer for 4000 timer, så kan man risikere at den må byttes ut etter under 1000 timer...

Vil det kunne hjelpe å ta ut lampen for så å sette den inn igjen? eller er det også bare døfødt?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel neppe noe å å være lei seg for, da Epson har lampegaranti. Ny lampe etter 1000 timer er jo ikke å forakte?

Når det gjelder 4000 timer på TX200, så vil jeg si at det er 2000 til 2500 timer på overtid, hva bildekvalitet angår.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Gorm.

Men når projektoren er kjøpt i USA så har jeg vel ikke rett på ny lampe? Omså hva må gjøres da?

TXen har faktisk nesten like bra bilde nå som jeg har hatt hele tiden med min tw5500.... må jo ha vært feil på lampen, da de fleste skryter uhemmet av denne projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem rosa skjær nederst i bilde

Jeg har nettopp begynt å få et rosa skjær nederst i bildet. Noen som vet hva det kan skyldes? lampetid 600 h. Er det pære eller grafikk kort? Gir samme feil fra forskjellige kilder.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt min TW5500 i snart et år og jeg må bare si at det bildet jeg har i stua er bedre enn noe annet jeg har sett. Siden jeg har en ikke helt lyskontrollert stue og bruker et greyline lerret så anbefalte Gorm og kalibrere med full lysstyrke, det viste seg som forventet og gi topp resultat. Folk som kommer innom og ser på film sier at dette er bedre enn kino. Det kommer nok litt på grunn av at med Epson's frame interpolation så fremstår alt mye skarpere og klarere enn når du ser film på kino.

Det er sjelden jeg går på kino, men jeg så Nokas ranet, og det som slo meg var at, herregud få den ut på Blu-ray, så jeg kan se den uten blurr og shudder, da blir det skikkelig bra :-D

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken BluRay-spiller anbefaler dere til Epson 4400?

Hvilken BluRay-spiller anbefaler dere til Epson 4400? Jeg ser kun 1% på DVD, 4% tv-titting og 5% PS3-spilling, så er bluray-avspilling som betyr noe (90% ). HDMI 1.4 er vel like greit å kjøpe når en først skal kjøpe nytt. Problemfri trådløs oppkobling mot internett er også ønskelig. Pris 3-4000,-. Anbefalinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Er vel neppe noe å å være lei seg for, da Epson har lampegaranti. Ny lampe etter 1000 timer er jo ikke å forakte?

Når det gjelder 4000 timer på TX200, så vil jeg si at det er 2000 til 2500 timer på overtid, hva bildekvalitet angår.

Tok kontakt med epson norge, viste dem kjøpskvittering, og bad om ny lampe fikk til svar:

Hei,

Det er ikke sendt noen ny lampe, projektoren er kjøpt i USA og garantien gjelder da ikke i Europa.

Med vennlig hilsen,

Epson Norge

Side 14 av 24 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •