Dybdetest: Sony VPL-HW15 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 102
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er JVC HD350 (evt. nye HD550) vesentlig bedre enn denne? Ut fra denne testen kan det virke fristende å kansellere min ordre på HD550 og kjøpe HW15 istedenfor.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Er JVC HD350 (evt. nye HD550) vesentlig bedre enn denne? Ut fra denne testen kan det virke fristende å kansellere min ordre på HD550 og kjøpe HW15 istedenfor.
    De er gode på forskjellige ting. Sony HW15 tilbyr korrekte farger og bedre bildedynamikk i lyse scener, mens HD350 vil ha høyere bildedynamikk i mørke scener, samt bedre sortnivå. Begge projektorene gir skarpe og fine bilder.

Det kommer medd andre ord mye ann på hva man prioriterer, og det finnes ingen fasitsvar.

HD550 har ikke kommer enda, så den kan jeg ikke uttale meg om. JVC er også veldig tilbakeholdne med teknisk informasjon.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen formening om SONY VPL-HW15 er verdt prisforskjellen kontra SONY VPL-HW10?
    Avshop selger SONY VPL-HW10 til 18.000,- nå, SONY VPL-HW15 er satt til 25.000,-
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom lommeboken tåler det, er den definitivt verd prisforskjellen! Jeg forventer vel også en korrigering av HW15 prisen relativt raskt etter at den dukker opp i markedet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Dersom lommeboken tåler det, er den definitivt verd prisforskjellen! Jeg forventer vel også en korrigering av HW15 prisen relativt raskt etter at den dukker opp i markedet.
    Takker, da er det nok bare å vente å se hva prisen ender opp med.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Prismessig ligger HW15 på ca. 25.000 norske i både Sverige, Danmark og Norge, så jeg tror nok den vil holde seg på dette nivået frem til en ser noe som kommer opp mot denne saken rent ytelsesmessig... Epsons TW5500 er jo i så måte spennende, og nå ser jeg også at det skal dukke opp noen av disse allerede i september, så det kan være med på å presse prisene på HW15 utover høsten / vinteren...

Når det gjelder HW15 vs. HW10 er den vesentlig forbedret, ingen tvil om det, men at HW10 fremdeles er en usedvanlig god projektor - spesielt til prisen - er det vel heller liten tvil rundt!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HW-15 vs PT-AE3000 vs TW-5000

Etter et sørgelig kapittel med PT-AE2000 der feil som støv, screendoor og fargejevnhet har eksistert, har jeg levert projektor tilbake og fått pengene igjen.

Jeg har lest endel ang nye projektorer nå og har pekt noen ut.

Det jeg lurer på er hvordan HW-15 vil gjøre seg mot TW-5000 og PT-AE3000?

Vil SXRD teknologien gjøre den mindre sårbar iht til støvproblem, screendor og fargejevnhets problemer?

Det som jeg vet er at PT-AE3000 også har støvproblemer samt jeg har hørt at veldig mange andre personer har hatt diverse problemer.

TW-5000 har jo hatt problemer med fokus, fargejevnhet og hakking, men
    det er vel kanskje verdt risikoen for å kjøpe en ny projektor med knall bilde?
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en totalt nybegynner på PJ siden, hvilken av de 2 er best ut av esken??
    Jeg tror ikke jeg kommer til å gå inn og stille så mye på alt av muligheter som proffene her inne gjør. Da tror jeg bildet hadde blitt veldig dårlig veldig fort.. ops:

Og hvis det ikke er så veldig mye forskjell så er vell kanskje HW10 god nok for meg? Eller?? :-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    HW10 er en glimrende projektor, og har ikke blitt mindre glimrende fordi HW15 snart er klar for salg... Forskjellene går på sortnivå og dynamikk, litt som VW40 vs. HW10, men nok et noe større step. I tillegg er fargerommet på HW15 helt korrekt, mens det på HW10 er litt oversaturert (men samtidig relativt godt).

Du kan jo lese Aks dybdetest på HW10? Ingen tvil om at HW15 er en fantastisk projektor - men til prisen mener jeg uten tvil at HW10 også er det!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Etter et sørgelig kapittel med PT-AE2000 der feil som støv, screendoor og fargejevnhet har eksistert, har jeg levert projektor tilbake og fått pengene igjen.

Vil SXRD teknologien gjøre den mindre sårbar iht til støvproblem, screendor og fargejevnhets problemer?

Det som jeg vet er at PT-AE3000 også har støvproblemer samt jeg har hørt at veldig mange andre personer har hatt diverse problemer.

En ting er i hvertfall sikkert. HW-15 (og for den saks skyld også HW-10) har ingen problemer med screendoor, pga teknologien bak. Der vil jo ikke TW-5000 eller AE-3000 være noen match. Når det gjelder de andre konkrete spørsmålene du lurer på så skal jeg vokte meg for å komme med bastante meninger, men inntrykket mitt er at det er noe mindre problemer og feil med Sony sine projektorer fremfor bl.a. Epson sine (tenker da spesielt på diverse problemer rundt TW-5000).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    En ting er i hvertfall sikkert. HW-15 (og for den saks skyld også HW-10) har ingen problemer med screendoor, pga teknologien bak.
    Sorry, mente ikke screendoor men konvergens.

Litt tidlig på morgenen enda. hehe :-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...Sony er fantastisk gode på konvergens, både på HW10 og HW15... Tror ikke jeg har sett en eneste HW10 med feil i konvergens på mer enn 1/4-piksel...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace

Begge projektorene du nevner er gode projektorer, men jeg rangerer HW15 forran begge disse (min personlige mening). PT-AE3000 har jeg ikke fått kikket så veldig mye på, mens jeg har fått brukt en del tid sammen med TW5000.

Alle projektorene har sine fordeler og ulemper, og den perfekte projektoren finnes ikke. Den største ulempen med HW15 kan være det begrensede zoom-området (1.6X).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Begge projektorene du nevner er gode projektorer, men jeg rangerer HW15 forran begge disse (min personlige mening). PT-AE3000 har jeg ikke fått kikket så veldig mye på, mens jeg har fått brukt en del tid sammen med TW5000.

Alle projektorene har sine fordeler og ulemper, og den perfekte projektoren finnes ikke. Den største ulempen med HW15 kan være det begrensede zoom-området (1.6X).
    Takk for innspill.

Leste noe om at HW-15 krevde litt plass ut fra bakvegg.
    Er det noen som har minmumsmål fra bakvegg til linse?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har utblåsning av kjøleluften i front og tilkoblingspunktene på siden, så kravet til plass i bakkant tror jeg du kan ta med en stor klype salt. Skal den plasseres inn i en tett bokhylle blir det selvsagt noe annet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    HW10 er en glimrende projektor, og har ikke blitt mindre glimrende fordi HW15 snart er klar for salg... Forskjellene går på sortnivå og dynamikk, litt som VW40 vs. HW10, men nok et noe større step. I tillegg er fargerommet på HW15 helt korrekt, mens det på HW10 er litt oversaturert (men samtidig relativt godt).

Du kan jo lese Aks dybdetest på HW10? Ingen tvil om at HW15 er en fantastisk projektor - men til prisen mener jeg uten tvil at HW10 også er det!
    Er forskjellene noe du kun ser om de sammenlignes, eller vil en tenke på at sortnivået og dynamikken er "dårlig" på HW10?
    Sammenlignet med min PJ nå er det vel natt og dag. ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...jeg husker godt jeg fikk greit med hakeslepp da jeg så Narnia - Prince Caspians åpningsscene på HW10... HW10 har på ingen måte et "dårlig" sortnivå og er også meget god på dynamikk, noe sikkert Ak og Gorm kan istemme... Prosessering og sømløshet er jo nærmest identisk på HW10 og 15 f.eks.

Samtidig er selvsagt HW15 en del bedre, men den koster jo også en del mer... Blir liksom to gode alternativer i hver sin prisklasse!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har utblåsning av kjøleluften i front og tilkoblingspunktene på siden, så kravet til plass i bakkant tror jeg du kan ta med en stor klype salt. Skal den plasseres inn i en tett bokhylle blir det selvsagt noe annet.

Å ja, tilkoblingene på siden, det har jeg ikke fått med meg.
    Kommer til å bruke takoppheng, ikke hylle.

Avstanden er uansett ikke noe problem da jeg akkurat sjekket projector-calculatoren og selv i mitt lille rom så har ikke HW15 noen problemer med 100".

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk bra utført test med tanke på oversikt, språk, informasjon, forklaringer og bilder. Utrolig deilig å lese tester innen AV som ikke flommer over av intetsigende floskler! Testere av lyd komponenter har en lang vei å gå for å komme opp på samme seriøse nivå!

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved kvalifisert gjetting , når vil du tro HW15 dropper i pris, og isåfall hvor mye?

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •