Offisiell tråd for Sony VPL-HW15 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 26 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 516
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan man utføre disse firmware oppdateringene selv eller må det gjøres på fabrikk?

Jeg er veldig klar for å trykke på avtrekkeren på HW15, men blir veldig usikker når jeg hører om slike problemer siden jeg ikke vet om projektoren jeg kjøper er en "ny" som sannynligvis ikke har noen problemer eller en som har det.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg er veldig klar for å trykke på avtrekkeren på HW15, men blir veldig usikker når jeg hører om slike problemer siden jeg ikke vet om projektoren jeg kjøper er en "ny" som sannynligvis ikke har noen problemer eller en som har det.
    Dette er det som stopper meg også. Ikke bare denne, men flere av de nye modellene har hatt "bugs", (bl.a. Epson). Men ingen vet om de har fått inn nye "friske" modeller fra fabrikanten. Og det virker ikke som Sony Norge vet det heller.
    Det er frustrerende at vi som kunder må finne dette ut før både leverandøren og produsenten.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Dette er det som stopper meg også. Ikke bare denne, men flere av de nye modellene har hatt "bugs", (bl.a. Epson). Men ingen vet om de har fått inn nye "friske" modeller fra fabrikanten. Og det virker ikke som Sony Norge vet det heller.
    Det er frustrerende at vi som kunder må finne dette ut før både leverandøren og produsenten.
    Tror det er viktig å sette denne bugen litt i perspektiv. Selv om fargerommet i wide og normal er likt så var feilen hvis jeg ikke husker feil på max 3dE på det eksemlaret vi hadde her til en shootout med vår HD750. Hvor mange projektorer på markedet kan justeres inn til under 3dE? Svært få og ingen av de kan konkurrere med Sonyen mhp pris. Dvs denne bugen medfører et bilde som likevel er både måler og ser bedre ut en veldig mye av det som finnes på markedet....Hvis jeg ikke husker feil så er det som regnes grensen for hva man kan se forskjell på på levende bilder på 3-4 dE mens det på stilbilder er nærmere 1dE. Dvs på vanlig filmtitting så er det ikke en veldig stor forskjell opp mot ett 100% korrekt bilde.

Etter å ha kjørt split screen med kalibrert HD750 og kalibrert HW15 så er de mye nærmere hverandre i bildekvalitet enn de er i pris :-D

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller ingen rolle - JEG SPRAKK SÅ DET SANG!!!

Fullt projektoroppsett er derfor bestilt!

EDIT: dette er en teknisk tråd.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Tror det er viktig å sette denne bugen litt i perspektiv.
    Er jo enig med deg, men for oss med litt mindre kunnskap så er det jo et usikkerhetsmoment. Og når enkelte melder om problemer med varmgang og uskarpe bilder etter få minutter så blir jeg enda mere usikker. Så er det jo kjekt å vite om det jeg kjøper er i orden, selv om fargeromproblemematikken kanskje ikke er så viktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Er jo enig med deg, men for oss med litt mindre kunnskap så er det jo et usikkerhetsmoment. Og når enkelte melder om problemer med varmgang og uskarpe bilder etter få minutter så blir jeg enda mere usikker. Så er det jo kjekt å vite om det jeg kjøper er i orden, selv om fargeromproblemematikken kanskje ikke er så viktig.
    Skjønner det men prøver som du ser å sette "bugen" litt i perspektiv.

Når det gelder fokus driften så er jo det tydligvis en sak på noen ekseplarer men jeg har ikke lest mange (Kan vel ikke si jeg har sett en eneste post om det bortsett fra her) på utenlandske forum som rapporterer om dette. Dvs at jeg vil tro det er en feil på enkelte eksemplarer ikke en svakehet ved konstruksjonen som rammer alle slik det er foreksempel TW5000.

Eksemplaret vi hadde i vår shootout hadde den beste konvergensen jeg har sett på noe 3 chip, dvs perfekt som en DLP (så bra kan man nok ikke forvente at alle er desverre). Den optiske skarpheten var også bedre enn på vår HD750. Den hadde heller ingen antyding til fokus drift.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at det ikke bra at produsent og/eller leverandør ikke kan svare på dette. Men er det sånn at de ikke har fått henvendelser om dette så vet de vel ikke om det. Vet de det så bør de svare, ikke ignorere mailer. Gjelder både produsent og leverandør.
    Ellers gode erfaringer med Sony.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Eksemplaret vi hadde i vår shootout hadde den beste konvergensen jeg har sett på noe 3 chip, dvs perfekt som en DLP (så bra kan man nok ikke forvente at alle er desverre).
    Hvorfor ikke? HW15 har konvergens justering på sub-piksel nivå (tiendedels piksel), så det skulle ikke være noen sak å justere den helt korrekt
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...hvordan er romtemperaturen hos de som rapporterer fokusvandring? Jeg har sett en hel del HW15er, og ingen har hatt antydning til fokusdrift såvidt jeg har klart å få med meg...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvorfor ikke? HW15 har konvergens justering på sub-piksel nivå (tiendedels piksel), så det skulle ikke være noen sak å justere den helt korrekt
    Det stemmer, men dersom man kjører opp "pixel phase" (annenhver pixel av/på) testbilder etter justering med konvergensjusteringen på HW15, så ser man at skarpheten vil påvirkes litt. For de aller fleste vil ikke dette bety noe, men ddet ideele er likevel å ha perfekt konvergens uten å måtte foreta noen justeringer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...hvordan er romtemperaturen hos de som rapporterer fokusvandring? Jeg har sett en hel del HW15er, og ingen har hatt antydning til fokusdrift såvidt jeg har klart å få med meg...
    Men har du sett sammenhengene, eller fulgt med på projektoren fra 0 timer til 20-30 timer? Jeg måtte bare justere en gang etter ca 20 timer, så var alt greit.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Neida, har ikke det, så det er fullt mulig fokusen må justeren en gang eller to før ting har "satt seg"... Det jeg tidligere har erfart i min "hyttekino" er imidlertid at projektorer som er veldig kalde kan endre fokusen noe etter de har blitt varme...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vel på linje med AK der at "jukse" pixel justeringen ikke resulterer i bedre skarphet i praksis. Poenget mitt var at det var kjekt å se en 3 chiper med perfekt konvergens, det har ikke jeg sett før :-D Helt klare firkant raster mønster som vars skarpt ved oppstart og etter 2 timers shoot out, dvs ikke fokus vandring på det eksemplaret.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tildels være enig i det at skarpheten på piksel-nivå ikke blir like bra, men så er det faktisk ingen som klarer å se film på pikselnivå. ;-) I filmsammenheng er det umulig å påvise noe "uskarphet" ved bruk av konvergensjusteringen på HW15. Forøvrig har jeg kun vært borte i en eneste Sony projektor av nyere dato som ikke hadde tilnærmet perfekt konvergens. Panel alignment er noe Sony kan (i motsetning til en konkurrent med tre store bokstaver i navnet)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tildels være enig i det at skarpheten på piksel-nivå ikke blir like bra, men så er det faktisk ingen som klarer å se film på pikselnivå. ;-) I filmsammenheng er det umulig å påvise noe "uskarphet" ved bruk av konvergensjusteringen på HW15. Forøvrig har jeg kun vært borte i en eneste Sony projektor av nyere dato som ikke hadde tilnærmet perfekt konvergens. Panel alignment er noe Sony kan (i motsetning til en konkurrent med tre store bokstaver i navnet)
    Sannt nok.

Flott er det også at Sony klarer å montere og justere inn panelene for god konvergens, jeg vil anta at toleransene er forholdsvis små...... :-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg enig i, og jeg vil mye heller miste bittelitt skarphet enn å ha et bilde med dårlig konvergens der man kan se at kanten på objekter har feil farge.
    Og ja, Sony er tydeligvis veldig flinke til å montere inn panelene slik at man får minimalt med konvergensfeil. Samtidig har de nok en av bransjens beste kvalitetskontroll (selv om de også "bommer" innimellom).

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir nok min neste PJ...
    Men for å "konfirmere" mine egene måltagninger har jeg noen spm.
    Kasteavstand blir 4,4 m med linsen 220 cm fra gulvet.
    Nedkant på lerret 75 cm over gulvet.Eller lavere hvis mulig.
    Lerretet blir mest sansynlig et motor tab 120" (265 x 149 cm ) Blir det overkill med 3 m ? . Sitteavstand 4,5 - 5 m.
    Har et 92" i dag , det blir litt pinglete slik jeg har planlagt nå
    Er også avhengig av et takfeste som bygger minimalt for ikke å få PJen "midt" i taket, vil jo ha den lengst mulig inn mot bakveggen.
    Har skråtak med 19 graders helling.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal "moderere" mitt eget innlegg :-D
    Har sjekket med Proj.sentralen så bildet bør kunne settes dit det skal.
    Lerretstørelsen er bestemt til 265 cm ( 300 blir litt overkill )
    Det STORE siste spm. er opphenget. Har trålet det jeg kan , men finner ikke tegning som viser monteringspunktene på chassiet, er det noen som kan hjelpe ?
    Dette er ganske viktig pga. skråtaket.

Newcomer Mabuse sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker , men får ikke lastet ned filen ... Feil på PDF ?

Side 7 av 26 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •