Offisiell tråd for Sony VPL-HW15 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 26 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 516
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg har da fått målt fargerommet på en HW15, og på den jeg nå målte stemte det ganske så bra:

-fargerom_demokino-jpg

Det er derfor tydelig at feilen der både "normal" og "wide" viser "wide" fargerom kun er på et fåtall enheter, som en trolig enkelt får fikset ved å oppdatere firmware...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg har da fått målt fargerommet på en HW15, og på den jeg nå målte stemte det ganske så bra:

Det er derfor tydelig at feilen der både "normal" og "wide" viser "wide" fargerom kun er på et fåtall enheter, som en trolig enkelt får fikset ved å oppdatere firmware...
    Det ser jo veldig bra ut. Har du dE verdier også?

Noe mer nytt angående FW oppdatering fra Sony?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Gråskalaen sitter moderat greit på den enheten jeg målte, har ikke fått justert den noe nevneverdig pr. dato. Er nok uansett klart at en kalibrering er å foretrekke, da ikke av fargerom, som en jo uansett ikke får justert inn (og heller ikke har det store behovet for å justere), men gråskala...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gråskalaen sitter moderat greit på den enheten jeg målte, har ikke fått justert den noe nevneverdig pr. dato. Er nok uansett klart at en kalibrering er å foretrekke, da ikke av fargerom, som en jo uansett ikke får justert inn (og heller ikke har det store behovet for å justere), men gråskala...
    Jeg tenkte i dette tilfellet på dE verdier for gamuten

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjedelig fenomen

Hei! Tenkte å bjuda på litt av min erfaring med VPL-HW15 så langt. (30 timer) Er storfornøyd med bildet og støynivået. Har lest her om noen som plages med fjernkontroll og fargerom. Har ikke opplevd noen kontrollproblemer, og hva fargerom angår, så må jeg vel bare innrømme at jeg hverken har utstyr eller kompetanse til å uttale meg om det. Men en ting som i beste fall kan kalles irriterende oppleves... Bildet blir uklart etterhvert som projen blir varm. Etter ca en time kan man stille fokus, og da holder det resten av kvelden. Når man skrur den på etter den har kjølt seg ned, så må man på nytt stille fokus. Sitter med et naivt håp om at det er noe som "går seg til", for å måtte putte den tilbake i eska å sende den inn for å bli sett på, er mer en jeg klarer å forholde meg til akkurat nå...

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres litt kjipt ut. Er det flere modeller som lider av slikt?

Newcomer Mabuse sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eryx72
    Sitter med et naivt håp om at det er noe som "går seg til", for å måtte putte den tilbake i eska å sende den inn for å bli sett på, er mer en jeg klarer å forholde meg til akkurat nå...
    Hei Eryx72
    Har du sett noen forbedring siden sist? AK nevner i dybdetesten en svak fokusvandring som forsvant etter ca 20 timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mabuse
    Hei Eryx72
    Har du sett noen forbedring siden sist? AK nevner i dybdetesten en svak fokusvandring som forsvant etter ca 20 timer.
    Hei Mabuse

Nei, dessverre... Min HW15 er standhaftig hva fokusproblemer angår. Den insisterer altså på å ha et annet fokus kald en når den er varm. Men man klamrer seg jo til håpet om å kunne si at problemet forsvant etter 50 timer... (som sikkert blir til 60... 70... osv)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Mabuse

Nei, dessverre... Min HW15 er standhaftig hva fokusproblemer angår. Den insisterer altså på å ha et annet fokus kald en når den er varm. Men man klamrer seg jo til håpet om å kunne si at problemet forsvant etter 50 timer... (som sikkert blir til 60... 70... osv)
    Sjekk om du har jevn fokus over hele bildet. Bruk f.eks. testbilde for justering av konvergens (panel alignment).

La menybilde være i det venstre hjørnet og still fokus til det er skarpt. Deretter velger du testbilde og sjekker om de horisontale linjene er like skarpe fra venstre til høyre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tåkeheim.

Sitat Opprinnelig postet av Balijoka
    Sjekk om du har jevn fokus over hele bildet. Bruk f.eks. testbilde for justering av konvergens (panel alignment).
    Hallo ja... Joda, bildet et like skarpt (eller uklart) over hele bildet. Og den trenger fortsatt ca en time på å bli stabil :-(

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Det høres litt kjipt ut. Er det flere modeller som lider av slikt?
    Dette er også et problem med Epson EH-TW5000, og til tross for servicer og nye produksjonsserier der dette skulle være fikset er dette et gjeldende fenomen fortsatt, om enn i mindre grad enn på de aller første eksemplarene.

Det har likevel bedret seg, og etter min mening er det enkleste å stille skarpt når projektoren er god og varm. Dette er et varmeproblem, og desto raskere projektoren oppnår stabil driftstemperatur, desto kortere er tiden man må leve med bildet litt ute av fokus.

I henhold til projektorguruene er dette et kjent fenomen, men det er nok slik at etterhvert som projektorene har fått høyere oppløsning, så har dette rett og slett blitt mer synlig, og for en del modeller er dette såpass utpreget at det er irriterende.

Sånn sett er dette gjerne mest synlig om vinteren, spesielt dersom rommet ikke holdes driftsvarmt mellom filmvisningene og at man derfor får større temperatursvingninger i rommet.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette tilfelle også for HW10??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo ja... Joda, bildet et like skarpt (eller uklart) over hele bildet. Og den trenger fortsatt ca en time på å bli stabil :-(
    Jeg hadde fokusvandring de første 10 timene. Nå er det stabilt.
    Hvis det ikke stabiliserer seg i løpet av 100 timer, rapporter til Sony. Det kan være en feil på din enhet.

Justerer du fokusen straks etter at bildet dukker opp?
    Når du skrur på projektoren, la den være på i ca. 20 minutter før du begynner å justerer.

Balijoka

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo prøve å sette Cooling til High. Skal egntilig bare benyttes hvis du befinner deg mer enn 1500 moh. Har du gode avstander. Den skal ikke stå nærmere en 30 cm fra vegg på noen side.

Fikk min i dag, Den har nå gått i ca 4 timer. Jeg har ikke rørt fokus siden jeg slo den på.

Bildet gir meg bakoversveis. Nå blir det nok kun BD fremover.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sotte hele julen mellom alle besøkene og middagene og surfet her inne på projektorer, og begynner å bli ganske desperat etter å få bestilt :P
    Har vinglet mellom BenQ W5000 (pga pris) og Sony HW10 (pga ytelse)
    Håper å få solgt en arbeidsbil på nyåret og få penger til PJ.. Men kom på en lys ide her nå nettopp.. Min far driver eget transport firma, og fører regnskap på firmaet.
    Er det mulig å kjøpe en PJ og føre det på firmaet hans? Noen som vet hva skattemyndighetene / regnskapsfirma sier på sånt?
    Det blir jo noen tusen spart hvertfall hvis det går..

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du kjøper på firma må du passe på garantien. Kjøpsloven gjelder for bare forbrukskjøp. Sony tilbyr tre års prime support med VPL-HW15, det samme gjelder nok for VPL-HW10 også. Det gjelder også for firmaer.

Jeg kan kjøpe projectorer fra distributører siden jeg jobber i et datafirma men det er ikke noe å spare på VPL-HW15 i forhold til prisen hos AVSHOP. Hadde evnt spart momsen.

Når det gjelder faren din sitt firma så blir projectoren firmaets eiendom og firmaet må ha bruk for den til et eller annet så innkjøpet kan forsvares hvis det blir bokettersyn. Trenger et transport firma en projector for hjemmekino ? Jeg ville kjøpt den privat.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Har sotte hele julen mellom alle besøkene og middagene og surfet her inne på projektorer, og begynner å bli ganske desperat etter å få bestilt :P
    Har vinglet mellom BenQ W5000 (pga pris) og Sony HW10 (pga ytelse)
    Håper å få solgt en arbeidsbil på nyåret og få penger til PJ.. Men kom på en lys ide her nå nettopp.. Min far driver eget transport firma, og fører regnskap på firmaet.
    Er det mulig å kjøpe en PJ og føre det på firmaet hans? Noen som vet hva skattemyndighetene / regnskapsfirma sier på sånt?
    Det blir jo noen tusen spart hvertfall hvis det går..
    Stikkordet er vel at den skal ha blitt innkjøpt for å brukes i jobbsammenheng. Så dersom du mener å ha grunnlag for at en slik projektor trengs/brukes i jobbsammenheng så er det jo greit. Seriøs lunsjunderholdning kanskje?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen problem å kjøpe på firmaet SÅ LENGE du kan dokumentere at projektoren også brukes i firmasammenheng. Eksempelvis dersom du skal holde presentasjoner ol. Det er forøvrig ingen som sjekker eller har interesse av å vite om du benytter en presentasjonsprojektor eller en hjemmekinoprojektor til dette.
    Dersom du ikke vil bruke projektoren i firmasammenheng i det hele tatt så ville jeg kjøpt den privat. Da får du også, som nevnt tidligere, mye bedre garanti.

Når det gjelder W5000 og HW10 så vil jeg vel ikke si at det skiller så veldig mye mellom de, mens steget opp til HW15 er vesentlig større.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ehm, Ak og dere andre, dette er altså en teknisk tråd...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehm, Ak og dere andre, dette er altså en teknisk tråd...
    Jeg vet, og jeg la jo til litt "teknisk info" på slutten

@Lygren
    Kjenner du til om Sony har kommet med en firmwareoppdatering som korrigerer "normal vs wide" fargegamut-problemet?

Side 6 av 26 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •