Offisiell tråd for Sony VPL-HW15 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 516
    Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det var denne skissen jeg brukte Gorm. Takker for svar forresten!

Var inne og leste på manualen. Med den infoen og litt trykking på kalkulatoren kom jeg frem til at senter av linsa vil være ca 20cm over toppen av bildet ved bruk av maks lens shift på 65% og 106" bilde. Dersom jeg vil tyne bildet enda 20cm nedover på veggen vil jeg jo måtte lage trapes av bildet ved å sette projektoren litt ut av vater (keystone?). Hvordan er denne projektoren med tanke på å korrigere keystone?

Er vel ikke å anbefale i det hele tatt...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Keystone bruker du bare ikke!

Må du tilte projektoren er det bedre å bruke et lerret med tykk (sort) ramme, og bare "overshoote" trapesen ut på rammen. Jeg ville senket projektoren. Hvis det ikke var imulig, ville jeg valgt en annen projektor.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge kalkulatoren på Projectorcentral vil et bilde med en bredde på 260 være helt i grenseland for HW15 hva gjelder lysstyrke. Med maks zoom og plassering på 3,6 meter er det ok, men da vil jo projektoren komme i synsfeltet?

Ved hvilken bildebredde vil det være fornuftig å se etter alternativer? Som f.eks PT-AE3000 som har mer lysstyrke å gå på.
    Antar selvfølgelig at rommet er rimelig mørkt...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er avgjørelsen tatt og ny Sony VPL-HW15 er på vei i posten

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wilma
    Så er avgjørelsen tatt og ny Sony VPL-HW15 er på vei i posten
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lufting

Nå har jeg hatt en VPL-HW15 i hus noen dager. Strøm og videokilde har blitt koblet til, og det kom lys og bilde ut. Det jeg stusser over er hvor varmluften blåses ut. I manualen står det at de finnes hull på hver side av fronten. På min kommer varmluften ut så godt som bare på den ene siden (høyre). Er det slik det skal være ?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det pleier å være slik at lufta går inn den ene åpninga og ut den andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Det pleier å være slik at lufta går inn den ene åpninga og ut den andre.
    På denne er det største inntaket i bakkant. I manualen står det helt tydelig "Ventilation holes (exhaust)" markert på hver side av fronten.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde gleden av en liten Shoot Out sesjon i vår kino (Batcave) mellom (vår) HD750 og en kamerat sin ny innkjøpte HW15 30 timer på lampen). Kjørte split screen der de viste hver sin halvdel av bildet på vårt "lerret" begge ble kalibrert før vi startet. HW15 gråskala uten å bruke RCM og HD750 både gråskala og fargerom. Kalibreringen var litt kjapp og en kunne sikkert ha kommet lengre ned på dE skalaen med litt mer tid. HW15 vi kikket på hadde dessverre samme firmware Bug som fler her har rapportert om at det ikke var noen forskjell på Wide og Normal fargerom. Håper Sony får ut fingeren og løser det snart. Ellers så hadde HW 15 eksemplaret den beste konvergensen jeg har sett på noen 3 chipper noen gang, ingen forskjell fra en DLP mhp dette, men her har kameraten vært heldig med sitt eksemplar. Meget bra optikk med perfekt fokus fra hjørne til hjørne var det også (bedre enn HD750)

For å si det slik, mellomlegget opp fra HW15 opp til HD750 er mye større en forskjellen i bildet.... Kan ikke annet enn si at ut i fra det eksemplaret vi så i går at HW 15 er ett ekstremt godt kjøp til prisen.

Den hadde meget bra flyt i panoreringer 24p (en tanke bedre enn 750). Noe mindre film grain/støy i bildet (hva som er korrekt er en diskusjon) enn 750, dvs så meget bra ut.
    Meget bra sortnivå, ikke helt like sort som 750 men i mørke scener når irisen har dratt igjen så er det kun nyanser i forskjell.
    Bra trykk i bildet i lyse scener, men ikke veldig stor forskjell som jeg hadde regnet med (hvis noen) i forhold til HD750.
    HW 15 var hakket skarpere i mine øyne men der var ikke alle som var til stede som var enige, dvs at det var ikke store forskjellene (les begge er meget skarpe)....

Dvs jeg skjønner godt at dere som har kjøpt denne er fornøyde! Som en som har vært med en stund i gamet så er det ganske utrolig hvor mye fantastisk bra bilde en får for pengene (mye bedre enn kino) i dag kontra for bare noen få år siden.

Dvs hvis en skal ha noe i kroner 20k klassen sjekk ut denne før en kjøper, og kjøp den :-D

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter igjen med et inntrykk av hastverk fra fabrikantene på de siste generasjoner PJ's. Flere enn før melder om feil i hardware og firmware. Og forhandlerene kan ikke svare på når/om det kommer utbedringer av disse feilene. De 2 favorittene mine har fåt så mye kritikk at jeg har stadig tenkt å avvente kjøp av ny PJ. Dette er Epson 5000 og HW15. Nå kommer det jo stadig nye modeller, men om de har samme type problemer så er det ikke så morro å kjøpe for å så sende de rett inn til service. Føler seg temmelig snytt da.
    Er det flere som har samme følelsen?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henning Hadde gleden av en liten Shoot Out sesjon i vår kino (Batcave) mellom (vår) HD750 og en kamerat sin ny innkjøpte HW15.

Den hadde meget bra flyt i panoreringer 24p (en tanke bedre enn 750). Noe mindre film grain/støy i bildet (hva som er korrekt er en diskusjon) enn 750, dvs så meget bra ut.
    Hei Henning, er selv HW15 eier.
    Jeg synes det største ankepunktet er panoreringer, kunne du si hvilke filmer og hvor i filmen(e) dere sjekket dette? Med tanke på at du sier: Sitat "Den hadde meget bra flyt i panoreringer 24p (en tanke bedre enn 750)"

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...mitt inntrykk er også at HW15 har veldig god flyt, selv om selvsagt 24FPS uansett gir noe hakking...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Hei Henning, er selv HW15 eier.
    Jeg synes det største ankepunktet er panoreringer, kunne du si hvilke filmer og hvor i filmen(e) dere sjekket dette? Med tanke på at du sier: Sitat "Den hadde meget bra flyt i panoreringer 24p (en tanke bedre enn 750)"
    Vi så mest på BR utgaven av Star Trek (den nye). Det er som Lygren skriver over bra flyt, men det er kun 24 bilder per sekund i en film så video flyt er det ikke og skal det heller ikke være på film....

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag 12:00
    Henning Sitat:

Vi så mest på BR utgaven av Star Trek (den nye). Det er som Lygren skriver over bra flyt, men det er kun 24 bilder per sekund i en film så video flyt er det ikke og skal det heller ikke være på film....
    OK, jeg har den filmen.
    Joda, jeg er klar over det med 24 bilder i sekundet, men jeg synes det er forferderlig ødeleggende for filmopplevelsen, når det er "hakking" i bildet. Spesielt hvor det er "linjer eller flater", som blir hengende og hakke i bildet, og det er jo i alle fall ikke filmskaperens mening.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, jeg har den filmen.
    Joda, jeg er klar over det med 24 bilder i sekundet, men jeg synes det er forferderlig ødeleggende for filmopplevelsen, når det er "hakking" i bildet. Spesielt hvor det er "linjer eller flater", som blir hengende og hakke i bildet, og det er jo i alle fall ikke filmskaperens mening.
    Det er nok film like desverre (hvis det da ikke er noe galt med enten avspiller eller ditt projektor eksemplar), og om det er meningen fra filmskaperen vet jeg ikke men det så nok slik ut når de "mastret" filmen også. Nå er jo kamera menn/damer trent til å gjøre panoreringer på en måte som skal minimere problemet med 24fps men det er ikke alltid det er det en legger vekt på. Se neste gang du er på kino du ser mye av det samme der.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rest assured, det er ikkeno galt med mitt oppsett. Jeg trodde det kunne være noe feil, og har testet med tre forskjellige BR-spillere. Derimot så er mitt (personlige) syn på saken, at det er ikke slik det ser ut i virkeligheten og da burde produsentene etterstreve en "riktig" opplevelse. F.eks. så på Band of Brothers avsnitt 2 på BR (24fps) i går, og det er forferderlig å se at kanonløpet liksom henger igjen når kameraet sveiper over kanonstillingen.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rest assured, det er ikkeno galt med mitt oppsett. Jeg trodde det kunne være noe feil, og har testet med tre forskjellige BR-spillere. Derimot så er mitt (personlige) syn på saken, at det er ikke slik det ser ut i virkeligheten og da burde produsentene etterstreve en "riktig" opplevelse. F.eks. så på Band of Brothers avsnitt 2 på BR (24fps) i går, og det er forferderlig å se at kanonløpet liksom henger igjen når kameraet sveiper over kanonstillingen.
    Høres pussig ut. Bruker du noen form for Frame Interpolation?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg gråter blod når man faktisk valgt 24fps som standard for de nye digitale kameraene som brukes i film... opptak med 120 fps det hadde vært noe..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Jeg har hatt denne projektoren en stund nå. Er veldig godt fornøyd men det er et problem som dukker opp stadig. Jeg får ikke skrudd den på med fjernkontrollen. Det som er litt spesielt er at det bare skjer enkelte ganger. Da må jeg trykke den på manuelt. Når den er på virker fjernkontrollen som den skal. Jeg ringte AV-shop og la fram problemet. Sendte også en mail men har ikke hørt noe mer.
    Noen som kjenner igjen dette problemet?
    Det skjer som sagt bare av og til. Batteriene er helt nye.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wilma
    Jeg har hatt denne projektoren en stund nå. Er veldig godt fornøyd men det er et problem som dukker opp stadig. Jeg får ikke skrudd den på med fjernkontrollen. Det som er litt spesielt er at det bare skjer enkelte ganger. Da må jeg trykke den på manuelt. Når den er på virker fjernkontrollen som den skal. Jeg ringte AV-shop og la fram problemet. Sendte også en mail men har ikke hørt noe mer.
    Noen som kjenner igjen dette problemet?
    Det skjer som sagt bare av og til. Batteriene er helt nye.
    Har opplevd samme problemet. Skjer bare av og til.
    Tror det kan være en bug i firmwaren. Vi får håpe at Sony får ut finger'n og løser disse problemene (fargerom/ir) asap. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å finne ut av dette :evil:

Side 5 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •