Offisiell tråd for Sony VPL-HW15 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 26 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 516
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Point

Var nok "the point" det ja:-? Tipper det er flere enn meg som har betalt for noe som faktisk ikke lar seg gjøre..
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    His point being:
    Han betalte for noe som sies å ikke være mulig å utføre. Da bør vel selger nevne at proffkalibrering, det ikke lar seg ikke gjøre.
    Eller hva?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, det understrekes vel ganske tydelig under nevnte kalibreringsopsjon at et selv en "FULL" proffkalibrering ikke inkluderer justering av fargerommet om dette ikke lar seg justere (som på HW15). Er jo vanskelig å justere inn noe som defakto ikke er justerbart! Forskjellen mellom "BASIC" og "FULL" er på projektorer uten full CMS at projektoren kjøres inn 40-50 timer før kalibrering samt gjerne at kalibratøren legger enda mer tid i kalibreringsarbeidet som utføres.

Kalibreringen som du har bestilt med din projektor er uansett ikke et tema som passer seg for denne tråden, vennligst ta dette med den aktuelle forhandler, og opprett gjerne en tråd under "Produkt- og prisjakt" om du ønsker å diskutere dette for seg.

Jeg synes personlig at det er litt synd at fargerommet ikke sitter 100% på HW15, men projektoren er jo uansett langt nærmere "perfeksjon" enn HW10 i så måte, samt har har langt bedre dynamikk og generell bildekvalitet. Når det er sagt er jo absolutt Epsons TW4400 eller TW5500 gode alternativer, som jo leveres med et komplett CMS-system som lar kalibratøren justere inn også fargerommet i tillegg til gråskalaen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av tanken med proff kalibrering er at projektoren kjøres 50 timer før kalibrering, noe som faktisk er ganske ressurskrevende.
    Jeg formulerte meg nok litt klønete tidligere, for man får denne typen kalibrering fortsatt, men det er ikke mulig å sett opp et korrekt fargerom på nye HW15. Det var en del projektorer (en kort periode) som faktisk hadde veldig godt kalibrert "normal" fargerom, og disse hadde jeg ingen problemer med å signere en "full kalibrering" på. De som er i markedet nå er imidlertid ikke av en slik forfatning av jeg vil signere en full pro-kalibrering, men for de som ønsker det, gjøres det selvsagt gråskala og gamma kalibrering med tillegg av 50 timer drift i forkant.

Når det gjelder fargerommet på HW15, så måler det nå alt for "tynnt" i "normal" settingen. Men jeg syns det er verd å påpeke at "wide" fargerommet absolutt ikke er spesielt wide, men snarer marginalt oversaturert. Denne lille oversatureringen er ikke noe big issue, og ingen jeg har "testet dette på" har klart å påpeke oversaturering i filmmateriale. Jeg har selv en av de nye HW15 hjemme på "test", og jeg må bare si at jeg digger bildedynamikken langt mer enn jeg klarer å irritere meg over det lille avviket i fargegjengivelsen
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble også imponert av HW15 i dag. Og ved å la den gå 50 timer før kalibrering hører fornuftig ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Tar nok feil der ja desverre...men jeg legger til at jeg er knallfornøyd med min HW 15
    Sitat Opprinnelig postet av Mabuse
    Jaujau, avshop tilbyr proffkalibrering på HW15. Med den investeringen skulle du også bli garantert et eksemplar uten den berømte fargeromdefekten (min antagelse).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hw 15

Det var et utfyllende svar, takk for det
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Noe av tanken med proff kalibrering er at projektoren kjøres 50 timer før kalibrering, noe som faktisk er ganske ressurskrevende.
    Jeg formulerte meg nok litt klønete tidligere, for man får denne typen kalibrering fortsatt, men det er ikke mulig å sett opp et korrekt fargerom på nye HW15. Det var en del projektorer (en kort periode) som faktisk hadde veldig godt kalibrert "normal" fargerom, og disse hadde jeg ingen problemer med å signere en "full kalibrering" på. De som er i markedet nå er imidlertid ikke av en slik forfatning av jeg vil signere en full pro-kalibrering, men for de som ønsker det, gjøres det selvsagt gråskala og gamma kalibrering med tillegg av 50 timer drift i forkant.

Når det gjelder fargerommet på HW15, så måler det nå alt for "tynnt" i "normal" settingen. Men jeg syns det er verd å påpeke at "wide" fargerommet absolutt ikke er spesielt wide, men snarer marginalt oversaturert. Denne lille oversatureringen er ikke noe big issue, og ingen jeg har "testet dette på" har klart å påpeke oversaturering i filmmateriale. Jeg har selv en av de nye HW15 hjemme på "test", og jeg må bare si at jeg digger bildedynamikken langt mer enn jeg klarer å irritere meg over det lille avviket i fargegjengivelsen

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er HW15 vs TW4400 når en ser kun på "hakking" ved raske scener? Erfaringer anyone?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...har skrevet noe rundt dette i Epson TW5500-tråden, Roqer...

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så svaret, Takk.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Så kan jeg bekrefte at å sende projektor til Sony Prime Support ikke har noe for seg.
    Har OVERHODET ikke NOE for seg!

Tja....hvor begynner jeg.
    Leverte projektoren inn pga "fargefejl". Helt vannet ut i fargene i Normal-modus, og noe oversaturert i Wide modus.
    I servicebestillingen forklarte jeg grundig med tekst og print av bilder som viste "feilen" meget tydelig. Ytterligere krevde jeg en måling av fargerommet før og etter service, og en print som viste at de faktisk hadde juster noe.
    Etter 2,5 uker fikk jeg projektoren igjen idag.
    Ikke et eneste lite notat, eller noe som helst. Intet som beskriver hva de har gjort.

Og fargene er nøyaktig som før.
    Men, transportør eller noen har klart å "smadre" projektoren på veien.

Nå har jeg en HW15 i taket her hvor fokusringen er låst. Den lar seg ikke rikke.
    Det er så gale at når man virkelig tar i, så merker man hele innmaten beveger på seg, og hjulet står dønn fast.
    Men om hjulet lot seg rikke, så hjelper ikke det noe særlig.
    Fordi fokus er fullstendig ujevn. Man kan se den er relativt skarp på venstre side av bildet. Men jo lengre mot høyre man kommer, jo mere ute av fokus er bildet.

Så det blir nye 2.5 uker til Sony Prestige Support, og så får vi se hva jeg får ved neste retur.
    Blir vel samme enhet igjen, med en eller annen ny skavank.
    Og når jeg nevner skavanker, så har de fått noen gode mindre pene merker i pianofinishen på den. Og de lar seg ikke vaske, gnikke eller polere vekk etter mine evner.

Kjøpt HW15, men behold den for all del hjemme.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk! (not)

Har i dag ringt til Sony Prime Support.
    Forklarte problemet med fargehjulet som er fastlåst, fokus ikke lar seg justere og at fokus går fra litt skarpt på venstre side, til totalt uskarpt på høyre side.
    Han syntes det hørtes ut som en feil på projektoren, men ba meg sende en mail til Sonyteknikkeren med beskrivelse og bilder av feilen.

Beskrivelsen min ble noe i stilen:
    Focus wheel is stuck. Can not be turned/adjustet, resulting in not being able to achieve focus.
    Also noticeable uneven focus, while being somewhat sharp on left side, at the same time totally out of focus on the rightside.
    (Ceiling mounted, so left is right and right is left when on table).
    Følgende bilder sendt med:

Og svaret fra Sonyteknikkeren er:
    Hi Tor,

It doesn’t seem to be damaged.

Did you try the projector in the table?

Best regards,
    Vasco Brito
    SONY PrimeSupport

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ordner seg sikkert da, er jo mulig de trod du har satt den helt skjevt eller noe... De må sikkert bare gardere seg. Var esken ødelagt? I så fall spørs det om det ikke hadde vært bedre å bare latt de ta den med seg tilbake...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    :shock:

We do not believe there is anything wrong with the car just because the steering wheel is stuck. Have you tried turning the car 180 degrees around and drive the other way?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IN the table? Hahaha, det var et svært godt svar fra Sony.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ordner seg sikkert da, er jo mulig de trod du har satt den helt skjevt eller noe... De må sikkert bare gardere seg. Var esken ødelagt? I så fall spørs det om det ikke hadde vært bedre å bare latt de ta den med seg tilbake...
    Nei, ingen merker på esken.
    Og den gang jeg skulle sende den på service, så spurte jeg om jeg ikke bare skulle sende den i original emallasje.
    Nei nei nei var svaret.
    De skulle sende meg en spesialeske med hensyn til forsikring og alt.
    Og det er en eske for VPL-HW-chassiset med isopor formstøpt til kun projektoren, og kapsler den godt inn.

(Det er litt som jeg tror den ikke er blitt skadet i transport, men skrudd feil sammen igjen. For ringen sitter DØNN fast. Kassen har ingen merker, og den isporen er tykk som bare det, og omfavner nesten hele projektoren.).

Og å si at den ser "ok" ut har jo lite med saken å gjøre når jeg beskriver for dem at fokusringen står fast.
    Det hadde ikke vært godt nok for meg hvis jeg var så heldig at den sto perfekt skarp, hvis fokusringen ikke virker. For hva hadde da skjedd når jeg flytter til et annet rom, monterer den lengre fremme/bak, eller skal selge den?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare justere focus med avstand til lerret, og korrigere med zoom? Og så vinkler du projektoren slik at focus blir jevn, og korrigerer med lens-shift?

Regner med at Sony ordner opp her Tor. Du har antakelig rett i at den er satt sammen feil, slik at deler av optikken er "låst fast". Det er i så tilfelle "slappt" hvis de ikke har bedre kvalitetskontroll etter service?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer olegodo sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit.. Leste manualen og googlet litt... :P

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at du har fått tilbake "din" projektor, Tor? Ref. S/N.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Fantastisk! (not)

Har i dag ringt til Sony Prime Support.
    Forklarte problemet med fargehjulet som er fastlåst, fokus ikke lar seg justere og at fokus går fra litt skarpt på venstre side, til totalt uskarpt på høyre side.
    Han syntes det hørtes ut som en feil på projektoren, men ba meg sende en mail til Sonyteknikkeren med beskrivelse og bilder av feilen.

Beskrivelsen min ble noe i stilen:

Følgende bilder sendt med:

Dette viser hvor utrolig inkompetente folk som ufattelig for meg jobber hos Sony Primesupport. Alle som har ørlite peiling på bilde ser jo at projektoren din er totalt på trynet. Og hvordan skulle det hjelpe med å snu den? Jeg hadde tatt kontakt med importøren u Danmark og bett de om å ordne opp så fort som mulig.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    @Gorm - Det funket som du nevnte med zoom og vinkler.. Men må gå på med 125% keystone. Men hva gjør vel det.
    Har løst fargeproblemet rimelig godt. Fant et par pappbriller i en gammel dvd. Ene "glasset" er rødt, andre er grønt. Så nå sitter de 2 fargene som et skudd. Så får gul være pissegul.

@Tiger. Jepp. Min egen.
    Tok bilde av serienummer og lampetimer før jeg sendte den inn. Fått samme enhet tilbake, (mer merker i finish som ikke går vekk), samme serienummer, og 2 timer mer på lampen.
    Ikke korrigert farger, men fucked up optisk.

@Andreas21
    Tja, hva skal en si. Få hekte dette på selve verkstedet i Nederland. Folka på telefonen er alltid imøtekommende og veldig serviceminded.
    Men etter en tur på verkstedet kan jeg se:
    1. de har ikke gjort noe med fargene som jeg ba om
    2. de har ikke foretatt en CIE 1931 måling før og etter service som jeg ba dem om flere ganger. (tyder igjen på at de ikke har gjort noe tror jeg)
    3. de har gjort noe gale når de skrudde den sammen igjen, for optisk er den på trynet.

Punkt 3 tror jeg mer og mer på fordi når jeg pakket projektoren igjen i dag, og ser avstanden fra linse til kanten på esken, så er den avstanden så langt at esken burde vise tegn hvis noe har trykket linsen inn.
    Samtidig er den så godt pakket i isoporskallet at noe skulle ha truffet rimelig presist. Og det er heller ikke merker i isoporen.

Jeg innsisterte på at den skulle på verksted igjen, og Sony Prime Support har gått med på å arrangere henting av den i morgen.
    Har lagt med både dette kravet om retting av det optiske/fokus, og bedt dem igjen om å kikke på fargene.

Det jeg er drita redd for nå er at de kan finne på å si at jeg selv har ødelagt linsen, fordi jeg ikke er fornøyd med fargene.
    Så vil de kanskje påstå at jeg selv har "ramponert" min egen projektor for å få en ny i håp om at fargene er bedre på den.
    Tro meg, har vært ute for noe lignende før.
    Kjøpte en sprit ny motorsykkel. Reagerte på at oljelampen blinket i ny og ne når jeg kjørte på den. Tok straks kontakt med butikk. De sa den skulle være slik i starten, og at det ville gi seg på sikt.
    Etter 1. service på 1.000 km, så blinket lampen enda mere.
    Jeg snudde og kom til verkstedet igjen.
    De kunne betrygge meg med at ingen ting var gale, og jeg bare skulle kjøre.
    På vei hjem havarerte motoren (den skjærte seg i mangel på olje).
    Storyen endte med advokater og hele sulamitten. Butikken påståd i ettertid at jeg bevisst hadde misligholdt mc-en og totalhavarert den med vilje for å kunne heve kjøpet.
    (Så gikk butikken konkurs, jeg satt igjen med ingenting. Ikke en gang mc-en.......inntil en annen MC-forhandler i Bergen hørte om historien min og gikk inn og ryddet opp).
    Oi.... det ble rimelig off topic det her.

Men Andreas21. God idé med importøren. Nå får Prime Support den her 2. sjangsen, og så kontakter jeg importør hvis det ikke går.
    Jeg kjøpte projektoren fra Elgiganten for 1 måned siden, og nå forhandler de den ikke mer. Bare tilfeldig, eller mye problemer med den her modell?

Side 24 av 26 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •