Offisiell tråd for Sony VPL-HW15 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 26 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 516
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus
    Hei.
    Har en kompis som har kjøpt seg en hw15pj.
    Han vurderer nå om han kan lage en hylle på bakveggen, så den da vil henge cd 5.5m fra ett 106" lerett.
    Vil det funke bra å henge den 5.5m å få fullt bilde på sitt 106" lerett?

Vil bilde bli noe bedre, vist han henger den i taket, sånn 4mca fra lerett? Han har litt over 2m takhøyde, så han vil helst ha den på hylle bakerst, så han ikke skallet i den, å får den ut av posisjon hele tiden.

Pondus
    Skal fungere flott det! Bruker samme løsning selv. Se min kino.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om få dager er jeg eier av en HW 15 :P
    Holder på å planlegger litt rundt et 2:35:1 nedtrekkslerret, er det noen som i den sammenheng kan fortelle meg hvor mye offset denne har? Kan ikke si jeg fant så mye info rundt det.

Det er 4 meters kasteavstand, hvor langt ned på veggen kommer bilde uten bruk av lens shift? Det er vel uansett såppas mye vertikal lens shift å gå på at offset ikke spiller så stor rolle..

Noen her som bruker anamorfisk linse sammen med denne? ( klar over at man må bruke ekstern videoprosessor )

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Om få dager er jeg eier av en HW 15 :P
    Holder på å planlegger litt rundt et 2:35:1 nedtrekkslerret, er det noen som i den sammenheng kan fortelle meg hvor mye offset denne har? Kan ikke si jeg fant så mye info rundt det.

Det er 4 meters kasteavstand, hvor langt ned på veggen kommer bilde uten bruk av lens shift? Det er vel uansett såppas mye vertikal lens shift å gå på at offset ikke spiller så stor rolle..

Noen her som bruker anamorfisk linse sammen med denne? ( klar over at man må bruke ekstern videoprosessor )
    Offset er ikke noe tema da denne har meget fleksibel lensshift. Jeg bruker storebroren VW85 sammen med ISCOIII og Crystalio II VPS3800 og det er helt utrolig bra!!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Offset er ikke noe tema da denne har meget fleksibel lensshift. Jeg bruker storebroren VW85 sammen med ISCOIII og Crystalio II VPS3800 og det er helt utrolig bra!!

Oppsettet mitt er ganske "primitivt" i forhold, med HW 15, Prismasonic H1500 og en HTPC, men det blir sikkert bra det også :P

Hvordan har du plassert VW85 og Iscoen? på en hylle bakerst i rommet? Er vel snakk om en del vekt.
    Vurderer Prismasonic sitt universale takfeste med feste for både kanon og linse, redd det blir litt for mye vekt å ha over seg..

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer Prismasonic sitt universale takfeste med feste for både kanon og linse
    Ikke kjøp det! Det er ikke i nærheten av å være godt nok til den bruk det selges for etter min mening. Hos meg så ligger det langt ned i en eske i boden og kommer aldri mer til å se dagens lys (før det eventuelt ryker ut i en rydderunde).

Gøran

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøran
    Ikke kjøp det! Det er ikke i nærheten av å være godt nok til den bruk det selges for etter min mening. Hos meg så ligger det langt ned i en eske i boden og kommer aldri mer til å se dagens lys (før det eventuelt ryker ut i en rydderunde).

Gøran
    Ok takk for godt tips! Det er jo ikke akkurat direkte billig heller! hvorfor fungerte det ikke godt nok syntes du?
    Da er eneste mulighet en svær dyp hylle på bakveggen?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsettet mitt er ganske "primitivt" i forhold, med HW 15, Prismasonic H1500 og en HTPC, men det blir sikkert bra det også :P

Hvordan har du plassert VW85 og Iscoen? på en hylle bakerst i rommet? Er vel snakk om en del vekt.
    Vurderer Prismasonic sitt universale takfeste med feste for både kanon og linse, redd det blir litt for mye vekt å ha over seg..
    Jeg har plassert alt på en hylle og plassert hylla så lavt som mulig for å bruke så lite lensshift som mulig.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har plassert alt på en hylle og plassert hylla så lavt som mulig for å bruke så lite lensshift som mulig.
    Det er vel ingenting i veien for å ha denne opp ned på en hylle høyt oppe på veggen? Man må jo da eventuelt ha noen føtter til for å stabilisere det ovalt formede chassiet.

HW 15 + linse blir fort en hylle på over halvmeteren det, skeptisk iforhold til dyp hylle og masse vekt på pinglete bakvegg i tynn sponplate. :P Bah, what to do..Ser for meg å droppe 2:35:1

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingenting i veien for å ha denne opp ned på en hylle høyt oppe på veggen? Man må jo da eventuelt ha noen føtter til for å stabilisere det ovalt formede chassiet.

HW 15 + linse blir fort en hylle på over halvmeteren det, skeptisk iforhold til dyp hylle og masse vekt på pinglete bakvegg i tynn sponplate. :P Bah, what to do..Ser for meg å droppe 2:35:1
    Jeg hadde Prismasonic HFE 1500 og den hang jeg bare opp i taket foran PJ. Hvorfor skal du ha den opp ned på en hylle? Den har så bra lenshift at den kan stå på beina helt oppe ved taket.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Prismasonic HFE 1500 og den hang jeg bare opp i taket foran PJ. Hvorfor skal du ha den opp ned på en hylle? Den har så bra lenshift at den kan stå på beina helt oppe ved taket.
    Som du nevnte så har du satt opp din med så lite bruk av lens shift som mulig. Tenkte det var en grunn til det?
    Vanligvis er det vel ingen problem å bruke Lens Shift, men kan det by på flere problemer om man har en linse i front? Ellers liker jeg forslaget om å feste linsen rett i taket :P

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor fungerte det ikke godt nok syntes du?
    Det er ikke stabilt nok i det hele tatt for å klare å holde en normalt stor projektor og en Prismasonic uten at det hele henger fullstendig i balanse. Uansett hvor mye jeg skrudde til når jeg hadde justert inn var det sig i festet. Etter flere forsøk på å beregne sig og forsøke å treffe med overkompensering under oppsett ble jeg dr... lei og kjøpte et Chief takfeste. Heng opp, juster og skru fast - ferdig! Genialt feste, alle justeringsmuligheter og stabilt som fy. Det eneste jeg fortsatt bruker fra takfestet til Prismasonic er stagene som linsen monteres fast i som henger fremover fra festet.
    Da er eneste mulighet en svær dyp hylle på bakveggen?
    Hylle på bakveggen er en mulighet, men om du tar en titt på avsforum vil du finne flere som har projektor og Prismasonic hengende i taket. De fleste har en eller annen variant av linsen hengende i taket i eget feste (som nevnt tidligere i tråden) eller projektor og linse festet i en plate som igjen er festet i takstativet.

Gøran

Newcomer JauJau sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På plass

Da er HW-15 kommet på plass i taket. Endelig, holdt på med kinoen/kjellerstue siden februar :-D
    Fåreløpigt er det bare marginalt eg har fått testet, men so far so good.
    Satte på Sin city for og se hvordan sortnivå var, da denne filmen er så godt som svart. Kjempemessigt syntes eg. Har fra liten til ingen erfaring om Pj, men syntes den leverte som bare det. I kveld tenker eg det blir premiere med Avatar :-D

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avatar og Star trek har nå blitt sett. Fortsatt glimmrende fornøyd. Kjempeprojektor :-D
    Legger overhode ikkje merke til noe fargefeil, Som nevt tidligere i tråden så kan det selvsagt være at ignorance is bliss. Men i alle tilfelle. Superfornøyd:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JauJau
    Avatar og Star trek har nå blitt sett. Fortsatt glimmrende fornøyd. Kjempeprojektor :-D
    Legger overhode ikkje merke til noe fargefeil, Som nevt tidligere i tråden så kan det selvsagt være at ignorance is bliss. Men i alle tilfelle. Superfornøyd:-D

Har du kjøpt denne kalibrert eller er den tatt rett ut av esken fra fabrikk?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett opp av esken.
    Prøvd noen småjusteringer selv, og svært fornøyd med resultatet

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JauJau
    Samme her. Min HW15 har vel fått ca. 15 timer på samvittigheten nå. Jeg har overhodet ikke tenkt på annet enn at projektoren er bra!! Svartnivå: Supert. Kontrast: Supert. Fargepalett: Super den også.

Det må selvfølgelig tas i betraktning at jeg har svært lite erfaring med projektorer og at dette er min aller første optikk. Forhåpentligvis lærer jeg mye med denne da.

Skal forresten HW15 ha noen form for vedlikehold? Jeg tenker støvpuss o.l. .

Newcomer olegodo sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg mottat min HW-15 også. fikk montert opp lerret (Dreamscreen grå 120") og projector i går. Det hele står på en vanlig stue, med en 40" tv på veggen bak lerretet. Gjorde jobben litt skikkelig også, med alle kabler til projector i veggene/tak slik det hele ser veldig pent ut.

Må si jeg er meget imponert av denne projectoren! selv om vi foreløbig har nokså dårlig lyskontroll i stua (vindu uten lysskjerming) er bilde helt greit. og når de ble mørkt ute ble det hele fantastisk!
    SD materiale ser veldig bra ut for å være SD, og HD materialet tar nesten pusten av deg.
    Her vi sitter i sofaen hører vi den ikke over ps3'en som idler. Da er projectoren i taket over oss, mens ps3'n står helt fremme under lerretet.

Nå er alt som gjennstår skikkelige rullgardiner på de 4 velux vinduene som er på sideveggen til lerretet :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

???

Jeg betalt ca 2000 kr for proffkalibrering??
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg vil tro det er problematisk å bestille noe annet enn basic kalibrering på HW15, da denne fargerom feilen går igjen på nær samtlige modeller. Jeg signerer ikke en kalibrering som ikke er bra, og jeg vet min oppdragsgiver absolutt ikke ønsker å sende fra seg en kalibrering de selv ikke er fornøyd med. Slik situasjonen er, bør man nok heller innse at den er noe oversaturert, få den gråskala kalibrert, og leve lykkelig med den. Bildedynamikken er jo helt unik, selv sammenliknet med projektorer til to ganger prisen.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fotan
    Jeg betalt ca 2000 kr for proffkalibrering??
    Your point being?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Your point being?
    His point being:
    Han betalte for noe som sies å ikke være mulig å utføre. Da bør vel selger nevne at proffkalibrering, det ikke lar seg ikke gjøre.
    Eller hva?

Side 23 av 26 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •