Er det forskjell på kontor og hjemmekino projektor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det forskjell på kontor og hjemmekino projektor?

Jeg trenger en projektor innen 26.08.09 som er regnet for presentasjoner\undervisning. Taket der jeg skal feste den er 6m høy, så jeg skal montere den på en 3m lang stang som går ned fra taket.

Det jeg lurer på er hvilken projektor jeg skal kjøpe? Den skal stort sett brukes til presentasjoner i form av power point, men også en DVD i ny og ne. Rommet der den skal stå er relativt lyst, men kan trekke for gardiner om det er helt nødvending.

Pris 6000-9000kr. Er det liksom helt krise å kjøpe en hjemmekino projektor til dette bruket? Man kan jo somregel velge 4:3 i menyen på projektoren?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timmern
    Jeg trenger en projektor innen 26.08.09 som er regnet for presentasjoner\undervisning. Taket der jeg skal feste den er 6m høy, så jeg skal montere den på en 3m lang stang som går ned fra taket.

Det jeg lurer på er hvilken projektor jeg skal kjøpe? Den skal stort sett brukes til presentasjoner i form av power point, men også en DVD i ny og ne. Rommet der den skal stå er relativt lyst, men kan trekke for gardiner om det er helt nødvending.

Pris 6000-9000kr. Er det liksom helt krise å kjøpe en hjemmekino projektor til dette bruket? Man kan jo somregel velge 4:3 i menyen på projektoren?
    Du bør definitivt velge en presentasjonsprojektor, og IKKE en hjemmekinoprojektor, spesiellt ikke i den prisklassen du nevner. Alle presentasjonsprojektorene klarer å vise en film i ny og ne, mens det er svært få hjemmekinoprojektorer som er egnet til presentasjoner. Vertfall i lavere prisklasser.

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timmern

Som Ak sier, trenger du en kontor projektor.

Jeg kan trygt anbefale denne:
    BenQ Projektor, MP623, 2500 Ansi - MPX.no - Elektromarked

Vi har 2 stk av denne på jobb. Bra selv i lyse rom, stille og godt bilde..
    Brukes daglig til powerpoint/video o.l

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en hjemmekino prosjektor og presentasjons prosjektor er ganske så vidt forskjellig. hoved forskjellen er at presentasjons prosjektorer har mye høyere lys styrke, for at du skal kunne se vanlige bilder uten større problemer, nesten i vanlig dagslys... dette med lystyrken gjør at det går hardt utover sortnivå og slike ting, og derav egner seg dårlig som hjemmekino prosjektor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •