Ny VW60 eller brukt VW100???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ny VW60 eller brukt VW100???

Heri.

Høsten nærmer seg med mer kvalitetsinnetid, og nå er tiden inne for å oppgradere til full-HD projektor.

Jeg sliter som mange med valgets kval, og leser tester og brukererfaringer til øynene blir store og tørre, men blir stadig svar skyldig.

Den akutte og relevante problemstillingen akkurat nå er: Ny Sony VW60 eller en tre år gammel VW100 til tilnærmet samme pris - et par lapper i favør av den nye.

Mitt spørsmå er da hvordan kvaliteten og ytelsen på den i utgangspunktet langt dyrere VW100'en er i forhold til VW60. I følge specs rundt omkring virker VW60 fullt på høyde med storebroren, men stemmer dette i praksis??

Den skal erstatte min for øvrig utmerkede Benq 8720, og forhåpentligvis gi et kjempeløft på billedsiden sammen med nyanskaffet Opoma HD3000 ;-)

Vil på forhånd takke på det varmeste for velbegrunnede svar...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk levetid å prisen på pærene til VW100 så tror jeg du fort finner ut hvilket valg som er det smarteste og mest økonomisk.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Smart og økonomisk

er desverre det motsatte av hvordan kurere oppgraderingssyken ;-).

Jeg ser at pæren på VW100 har en levetid på 2000 timer (400 W XENON) , mot VW60 sine 3000 timer (200 W UHP), og den siste til under halve prisen også.

Mine spørsmål er:

1) Hvilken pære som vil gi det beste bildet, og om forskjellen er så stor at de økte driftsutgiftene kan forsvares, og

2) Er det like greit å gå for den billigste i påvente av at prisen på enda høyere bildekvalitet synker enda noen nivå??

3) Har det noe betydning at jeg benytter en Optoma HD3000 videoprosessor til å behandle bildesignalene, eller vil eventuelle forskjeller bestå??

Jeg kan legge til at jeg også benytter PJ'en å se TV på i tillegg til filmer, så det drar fort på seg mange lampetimer..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, xenon pæra vil ikke gi deg noe bedre bilde, bare mer støy pga den avgir mer varme som må kjøles ned.

VW100 begynner å dra på årene også.

Jvc kommer med nye modeller snart så da kan du snappe opp en hd350 til en grei pris når de som alltid skal oppgradere skal bytte den ut.

Edit: Eller hd750 hvis du skal ha det beste.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker

og bukker for svaret, Razor, det heller den retningen jeg anså for sannsynlig :-)

Jeg er enig med at 750'en er helt i front når det gjelder det meste, men til prisen er den uaktuell.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adyton
    og bukker for svaret, Razor, det heller den retningen jeg anså for sannsynlig :-)

Jeg er enig med at 750'en er helt i front når det gjelder det meste, men til prisen er den uaktuell.
    Tenkte på brukt da..Gikk nettopp en 750 for 35k. Vet ikke hvilken prisklasse du legger deg på, men en ny vw60 må vel ligge rundt 30k.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny VW60

ligger på ca 23 k inklusiv mva fra the land of plenty.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •