Prosjektoren motar ikke signal fra HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektoren motar ikke signal fra HDMI

Hei

Jeg har en Epson TW 1000 prosjektor som er ca 1 år gammel, den har alltid fungert intil nå plutselig ! Den sier "no signal" når jeg velger HDMI.

Sist jeg brukte prosjektoren var i går kveld.

Jeg har byttet ut selve HDMI kabelen med en annen og prøvd både pc og playstation 3, men fortsatt bare "no signal"

Det jeg ser er den blå skjermen og jeg får opp menyer og allt på fjernkontrollen, men motar tydeligvis ikke noe signal fra HDMI kabelen.

Noen som vet hva dette kan være ?

Mvh
    Tor Magnus

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv med en DVD eller BLU-ray spiller, og bruk en kort HDMI-kabel. Fungerer ikke det heller, så kan du nok konkludere med at HDMI-inngangen på projektoren er gåen. Hvis det er tilfelle, så har du jo garanti på projektoren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona raporterte om samme problemet en gang. Da var problemet at hun hadde fikla med remote controllen og skiftet fra HDMI1 til HDMI2 out på receiveren. Skjekk alt er min anbefaling.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Kona raporterte om samme problemet en gang. Da var problemet at hun hadde fikla med remote controllen og skiftet fra HDMI1 til HDMI2 out på receiveren. Skjekk alt er min anbefaling.
    Hei !

Takk for inlegg !

Har dere samme prosjektor som meg ? (Epson TW1000 ) for jeg kan ikke se at jeg har HDMI1 og HDMI2 på min fjernkontroll. Heller ikke langt inni noen menyer..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på det ikke er utgangen på receiveren som ikke fungerer. Opplevde det samme med min Onkyo.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Sikker på det ikke er utgangen på receiveren som ikke fungerer. Opplevde det samme med min Onkyo.
    Nei jeg har ikke koblet HDMI kabelen til en forsterker. HDMI kabelen går dirkete fra prosjektor til playstation3 ( prøvd også å sette den i HDMI ingangen til grafikk kortet til PC en , noe som fungerte før også)

Det som er rart er at det skjedde tilsvarende for ca 1 mnd siden også, da kjøpte jeg ny HDMI kabel og så fungerte den igjen. No har jeg prøvd mange HDMI kabler, men uten hell. Spiser den HDMI kabler kanskje ? .. :???:

jaja .. isåfall er det mer logisk at det er som Gorm sier at det kan være HDMI ingangen på prosjektoren som er gåen, jeg har kontaktet de jeg har kjøpt prosjektoren av og skal høre med de...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje det er ett protokoll problem.. At du har klart å aktivere en form for DHCP?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    kanskje det er ett protokoll problem.. At du har klart å aktivere en form for DHCP?

mulig det er teit av meg å ikke nevne dette , men før problemet oppstod prøvde jeg å koble til en HDMI splitter ( type: HDMI TRI-LINK SWITCHER fra JOYTECH)

målet var å kunne switche mellom PC og Playstation med fjernkontroll, men ettersom jeg bare fikk den blå skjermen og "no signal" , fjernet jeg Switchen og koblet HDMI kabelen direkte igjen som vanlig.

Men da fortsatt "no signal"

Kan denne switchen ha rotet til noe til da eller ?...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •