Optoma HD200X Ansi Luemens

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optoma HD200X Ansi Luemens

Har akkurat kjøpt meg hus og har gledet meg som en unge i snart 5 år til å kjøpe projektor. Problemet er at ingen av rommene i huset egentlig egner seg til filmrom og den eneste muligheten jeg har er å sette den i stua.

Her er stua mi.. http://cache.finn.no/mmo/9/172/320/39_-1413750763.jpg

som dere ser er det voldsomt mye lys som kommer inn og selv om jeg drar ned alle persiennenne vil det ikke bli mørkt på dagtid..

Vil optoma hd200x sine 1500 Ansi være for lite ? Er jo om kvelden jeg bruker den mest men vil jo også kunne se fotballkamper etc på dagtid i helger..
    Jeg kan leve med at bildet ikke blir like sterkt som i mørket, men det må jo hvertfall kunne gå ann å tyde bildet. Noen som har prøvd å kjøre 1500 Ansi i et opplyst rom ? Jeg har ingen anelse så trenger å høre erfaringer før jeg kjøper..
    Rullgardiner slår ikke igjennom særlig hos samboer

Eventuellt andre full HD projektorer til rundt samme pris som er mer lyssterke som kommer snart?

Lerettet må henges på vegg fordi taket er for svakt så Tv'en for ikke plass i stua..

Om jeg kjøper projektor med 2500Ansi ++ så vil vel dette gå hardt utover bildkvaliteten?..

Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja for å være ærlig så vet jeg ikke hvor bra de persiennenne er eller hvor moe solys som er mot vinduene dine, så å si så veldig mye blir litt vansklig.

Men i allefall når jeg bodde på hybel i vår så hadde jeg projektoren min på soverommet og det var et vindu der ca 2,3x1,5 eller no + et parr stygge hyttegardiner. Og selv når sola stod rett på vindue så gikk det greit å se på film. Ikke det beste bilde men greit nok.

Jeg hadde en Optoma ThemeScene HD70 med bare 1000ansi.

Så hvis du greier å få det litt mørk, ikke sån kjempe men litt så burde det nok bli et brukbart bilde.

En annen ting er jo at hele rommet er at hele rommet ditt er helt hvit. Da bør du være forsiktig og helst ikke kjøpe en projektor med for mye lys.
    For min del så vil jeg si at jeg vil heller ha dårlig bilde på dagen og veldig bra bilde på kvelden\natta enn nogenlunde bilde på dagen og nogenlunde bilde på natta

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Sola står aldri rett inn i stua heldigvis så det er kun normalt dagslys som kommer inn.. persiennene er hvite men de bidrar jo selvfølgelig mye til at det blir noenlunde mørkt i rommet, men vannskelig å si hvor lyst/mørkt det blir:P Derfor blir det ikke lett for dere å svare heller men erfaringer hjelper

har 200 ansi mye og si fra eller til ? Ser At Optoma HD20 har 1700 ansi og kommer til å ligge på ca samme pris som x200.. den kan jo være et alternativ hvis det er merkbar forskjell!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •