IP adapter til projektor ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IP adapter til projektor ?

Er det noen som har testet IP baserte adaptere for VGA eller HDMI ?

Jeg ser for meg en løsning der jeg har en boks med ethernet (kablet eller trådløs) koblet til HDMI eller VGA port på projektor eller forsterker. Denne vil jeg oppdage fra bærbar PC slik at jeg kan bruke projektoren som en ekstern skjerm.

Virker dette med video ?
    Mitt bruk vil i så fall være surfing og fullskjerm videosnutter fra f.eks NRK.

Newcomer AV-Marius sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olasa
    Er det noen som har testet IP baserte adaptere for VGA eller HDMI ?

Jeg ser for meg en løsning der jeg har en boks med ethernet (kablet eller trådløs) koblet til HDMI eller VGA port på projektor eller forsterker. Denne vil jeg oppdage fra bærbar PC slik at jeg kan bruke projektoren som en ekstern skjerm.

Virker dette med video ?
    Mitt bruk vil i så fall være surfing og fullskjerm videosnutter fra f.eks NRK.

Personlig har jeg bare benyttet meg av extendere som bruker kat.5 kabling, noe som fungerer helt uten tap. Men det er ikke kompatibelt med LAN og må kables end-to-end. LAN benytter kun 2 av 4 par i en kat.5 kabel, men ekstenderutstyret benytter alle 8 lederene for overføring.
    Hva jeg har hørt om trådløs overføring er ikke særlig. Teknologien er ikke der helt ennå. Delay og komprimering er ikke til å unngå med forbruker produkter som f.eks. brukerdedikerte radiosignaler.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med forbehold om at jeg aldri har prøvd denne boksen selv, og følgelig ikke kan gå god for at den virker som lovet!!

Jeg kom tilfeldigvis over denne saken fra Edimax tidligere i dag som vel er mer eller mindre det du er på leting etter: Edimax Wireless Projector Server

Ser du får den på nett til ca 2300,- i følge HW sin prisguide

Om du skulle finne på å prøve denne saken så kan du vel legge ut en liten kommentar på hvordan den fungerte?

Gøran

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •